4595
Sök

Är era bilar SBM stöldskyddsmärkta? Hur ser märkningen ut?

831 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
Jag skaffade SBM stöldskyddsmärkning som dom prackade på mig via telefon. Det lät ju bra så jag tog det då jag är rädd om bilen. Hur som helst slog det mig nu när jag skulle märka rutorna att dom ska märkas på utsidan? Då är min fråga, hur ser märkningen/sifferkombinationen ut? Är den som på bilderna i den bifogade foldern "silver/vit"? Känns ju mindre lockande att märka rutorna som är tonade/svarta då kombinationen skulle lysa/sticka ut på dom rutorna vilket är mindre vackert.

Någon som har erfarenheter?

609 Inlägg
13 oktober 2008
Nej, det märks knappt på rutorna, blir bara några små prickar. Hur märkningen ser ut? Ja det ser du väl på de bifogade bilderna.. Har aldrig funderat på det, men det går ju att ha dem på insidan, dock är väl hela idéen med det att man ska kunna se att blien är märkt, i förebyggande syfte då.

115 Inlägg
13 oktober 2008
Jag har det på båda bilarna det syns fan inte tongue

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 oktober 2008
Alla moderna bilar i princip har ju stöldskyddsmärkning. Stör ingenting i kontrasten mot toningen på min Skoda iaf, syns ju knappt fan.

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2008
Är inte det en etsning på rutorna?
Så de tar i stort sett samma färg som bakgrunden?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Diktator
968 Inlägg
13 oktober 2008
FireTraXX skrev:

jo, det syns lite, men det är inget som är i vägen... typ vita prickar, förra ägaren la ner massa pengar på larm och säkerhet till kärran, så såklart sitter det på min lite var stans, inte bara på glasrutorna wink

http://www.sbmfordon.se/files/product_car_0.jpg

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2008
Brandis skrev:
FireTraXX skrev:

jo, det syns lite, men det är inget som är i vägen... typ vita prickar, förra ägaren la ner massa pengar på larm och säkerhet till kärran, så såklart sitter det på min lite var stans, inte bara på glasrutorna wink

http://www.sbmfordon.se/files/product_car_0.jpg

Vet inte ens om jag har sånt på min bil, skiter egentligen i vilket. tongue
Vad är det bra till?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Fisketokig
2 997 Inlägg
13 oktober 2008
Kostar ju en del att byta rutorna om man vill sno en bil.

Har etsningen på saaben och något liknande på hojen. Den på hojen måste det vart nå fel på.  Den skulle verka i 15 minuter och jag gjorde lika som på bilen att det fick stå nästan dubbla tiden.

Var någon rosa-lila vätska och efter en avfettning var det borta. sad Hade inte etsat in något alls sad

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 oktober 2008
Du får mer ersättning, typ 5 papp eller nåt direkt när bilen blivit stulen om ja minns rätt (hade de dära med) så du kan hyra bil o skit..
Sen e de väl större chans att du kan identifiera bilen ifall de hittar en som liknar din och de missat etsningen.

Jag sket i de eftersom de va ett abonnemang man skulle förnya visade det sig. Får dom väl knycka skiten istället

DFFL
9 020 Inlägg
13 oktober 2008
Mortalis skrev:
Du får mer ersättning, typ 5 papp eller nåt direkt när bilen blivit stulen om ja minns rätt (hade de dära med) så du kan hyra bil o skit..
Sen e de väl större chans att du kan identifiera bilen ifall de hittar en som liknar din och de missat etsningen.

Jag sket i de eftersom de va ett abonnemang man skulle förnya visade det sig. Får dom väl knycka skiten istället

Var inne på sidan nu och kikade, verkar ju som en bra investering att stöldskyddsmärka rutorna men framförallt att försäkra nycklarna.
Kostar ju en halv förmögenhet att få nya nycklar till nyare bilar.

Russel Crowe, Gladiator.

831 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
Det risiga och extremt dåliga var att pajasen som ringde från SBM och prackade på det här "skiten" (läs bra grejer) var att det bara var en engångsavgift man betalade och inte ett öre mer. Han menade på att man betalar dom där 299:- sen gäller det till bilen står på skroten. Men i efterhand har jag fått veta genom eget forskande på deras hemsida att det kostar 198:- kr per år, en såkallad förlängningsavgift.

Visst det är väl inga pengar, men många bäckar små. Men det värsta är ju att jag blir så jävla förbannad på att dom lurar folk. Hade dom sagt klart och tydligt som det var med förlängningsavgiften hade jag förmodligen ändå tagit detta då jag är rädd om min bil men jag hade sluppit känt mig förbannad och lurad.

Ett stort minus och en fet tumme ner för deras vilseledande säljare. BU!

Sök