3584
Sök

Bra bilvårdsprodukter

BamZe84
12 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare!
Nu är jag äntligen klar med min bil som jag köpt på annons förra veckan.
Bilen va röd/vit och varit vaxad 2ggr på 20år. Alltså jävligt dålig i lacken.
Jag fick tipset att ta kontakt med SmartAB och fråga dem. Så jag ringde upp dem
och kom i kontakt med Lars i Skåne regionen som var otroligt trevlig. Så vi bestämde
träff i Malmö och han visade alla produkterna han hade i sin lastbil.

Jag köpte två olika produkter av honom.

Buffer 2000: Produkten är anpassad för att klara av de stora problem som röda och mörka lacker kan ha med oxidation. Buffer 2000 rengör lacken på djupet och lämnar kvar en hård vaxyta på lacken.

Platinum: Platinum är framtagen för att ge en mycket hög blankhet, ge ett långvarigt skydd på lacken samt vara lättarbetad. Produkten kan användas på alla typer av lacker samt på ytor som är glansförseglade.

Jag betalade ca 600:- inkl moms för dessa prylarna. Men det var de helt klart värt. Vilket resultat. Jag har prövat en massa från Sonax och Meguiars med flera. Men det finns inget som slår dessa. Kan stark rekomondera dessa produkterna.!

Här kommer lite bilder på bilen innan och efter jag fixat me den smile

Helt orörd och sugen på en vaxtur smile

http://geting.se/image.php/129420-Bild118.jpg

Provad att ta lite med vaxet och sparade lite på dörren till en bra bild smile

http://geting.se/image.php/129421-Bild125.jpg

Då var bilen färdig vaxad, lackat fälgarna och sidospeglarna med smile

http://geting.se/image.php/129422-Bild147.jpg

Det var allt från mig, // mvh BamZe

4 586 Inlägg
12 oktober 2008
kör även med smartab på mina bilar ger grymt resultat

hoppas du har kört med maskin
Senast redigerat av jorre83 (12 oktober 2008)

BamZe84
12 oktober 2008
Trådstartare
jorre83 skrev:
kör även med smartab på mina bilar ger grymt resultat

hoppas du har kört med maskin

Ja de är otroligt bra prylar, ja självklart. De ska köras me maskin för att få effekten smile

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
12 oktober 2008
Först, grattis till nyputsade bilen cool

Om du skulle vara sugen på mer puts och mera glans och hållbarhet så kolla utanför Smartab:s område. Smartab har helt ok produkter, dock får man inte upp det där sista man vill komma åt. Så till hobbynivå funkar deras produkter, sen tar det stopp.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

BamZe84
12 oktober 2008
Trådstartare
Speedman skrev:

Om du skulle vara sugen på mer puts och mera glans och hållbarhet så kolla utanför Smartab:s område. Smartab har helt ok produkter, dock får man inte upp det där sista man vill komma åt. Så till hobbynivå funkar deras produkter, sen tar det stopp.

tjaa. vet inte riktigt om jag håller med. Att köpa direkt från Smartab måste man ha företag. De känns lite mer seriöst än att gå in på macken och köpa något sonax skit. Men ja de funkar kanon till mina skrotbilar smile

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
12 oktober 2008
BamZe84 skrev:
Speedman skrev:

tjaa. vet inte riktigt om jag håller med. Att köpa direkt från Smartab måste man ha företag. De känns lite mer seriöst än att gå in på macken och köpa något sonax skit. Men ja de funkar kanon till mina skrotbilar smile

Tro mig, du kommer nog hålla med när du provat andra produkter wink

Vad jag vill mena är att man bör inte måla upp just Smartab som kungar vad gäller bilvård innan man testat andra ,seriösa, produkter. Finns en anledning varför man bytte efter 4 år med Smartab.

BamZe84
13 oktober 2008
Trådstartare
Speedman skrev:
BamZe84 skrev:
Speedman skrev:

Tro mig, du kommer nog hålla med när du provat andra produkter wink

Vad jag vill mena är att man bör inte måla upp just Smartab som kungar vad gäller bilvård innan man testat andra ,seriösa, produkter. Finns en anledning varför man bytte efter 4 år med Smartab.

Nej de har du helt rätt i faktiskt. men att ta steget från micro,mekonomen, macken till smartab var enormt. och jag lägger hellre 600 på grejer jag vet funkar otroligt bra. Jag säger inte dem är bäst, kan bara jämföra med vad jag har för erfarenheter av tidigare vax:er smile

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
13 oktober 2008
Jo precis. Det steget gjorde du helt rätt i smile

Lycka till med kärran nu!

BamZe84
13 oktober 2008
Trådstartare
Speedman skrev:
Jo precis. Det steget gjorde du helt rätt i smile

Lycka till med kärran nu!

Hehe tackar smile

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
13 oktober 2008
Grattis, gamla röda lacker är väldigt tacksamma och skillnaden blir stor snabbt. Men det finns mkt rödhet och blankhet att hämta där, kanske nästa steg är att skaffa bättre medel för att komma åt det sista.

Vad kör du med för maskin förresten?

3 Inlägg
13 oktober 2008
Hur viktig är maskinen, finns ganska många olika prisklasser på polermaskiner. dom ser ganska lika ut och varvet går att ställa på alla..? är det inte trissan och hur man använder den som är viktigast?

BamZe84
13 oktober 2008
Trådstartare
Jag kör en maskin från Micro för 1200 :-  Det är modellen som ser ut som en "vinkelslip" typ. Riktigt skön faktiskt. De är viktigt och få med höga watt och att den är så man kan köra olika steg på hastigheten.  Man får vara försiktigt med hastigheten. Körde på en vinge och där bara smälte färgen...dock inte så skoj på en ny V50 sad

3 Inlägg
13 oktober 2008
BamZe84 skrev:
Jag kör en maskin från Micro för 1200 :-  Det är modellen som ser ut som en "vinkelslip" typ. Riktigt skön faktiskt. De är viktigt och få med höga watt och att den är så man kan köra olika steg på hastigheten.  Man får vara försiktigt med hastigheten. Körde på en vinge och där bara smälte färgen...dock inte så skoj på en ny V50 sad

Biltema har en på 1200w som kan ställas från 600-3000rpm som väger 3,3 kg för 499kr.
finns det någon annan fördel med en maskin för 1000-5000 kr som en del kostar?

Kokar ris
923 Inlägg
13 oktober 2008
jag kör på biltemas vinkelkap liknande polermaskin plus deras oscillerande dubbeltrissiga maskin, dom funkar bra för mig, brukar hobbypolera lite då och då, så en riktig Cyclo för flera tusen känns lite överdrivet.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

BamZe84
13 oktober 2008
Trådstartare
A_Larsson88 skrev:
BamZe84 skrev:

Biltema har en på 1200w som kan ställas från 600-3000rpm som väger 3,3 kg för 499kr.
finns det någon annan fördel med en maskin för 1000-5000 kr som en del kostar?

Nej de gör de väl inte så direkt. Den på biltema har jag själv kört med och är nöjd med den.
Den är kanske inte byggd för att gå 8h om dagen direkt. Men den duger till hemma bruk helt klart smile

4 Inlägg
13 oktober 2008
Är man nybörjare så ska man satsa på en oscillerande cyklo kopia,köp till rondeller med olika hårdhet,sen duger den till att ta bort mindre repor..har man lite erfarenhet av polering kan man ju köpa till en roterande maskin,som är mycket lätt att bränna och få polerrosor med,om man inte vet vad man pysslar med.

4 Inlägg
13 oktober 2008
Tips på ett mycket bra startpaket..köp en till en cyklo kopia och några olika rondeller.

http://www.lj-trading.se/webshop/index. … ductId=361

4 586 Inlägg
16 oktober 2008
saccos skrev:
http://www.lj-trading.se/webshop/

där beställer jag med

457 Inlägg
16 oktober 2008
www.perfectpolish.se där köper jag mina bilvårdsprodukter iallafall...

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Sök