Äntligen!!!
Det krävdes en bilträff på hälla här i Västerås för att jag skulle få ut tummen ur röven
Efter att ha åkt utan kofångare bak i några månader så har jag nu fixat rosten som jag började med i förra inlägget. Kan också meddela att polisen inte verkar ha något emot att man kör utan kofångare. Blev stoppad och så frågade jag direkt "stoppar ni mig för kofångaren eller?" men det var inga problem sa det och kollade skatten och så fick jag blåsa.
Bilen har också vart hos BMW på lagning. De bytte serovstyrningspump samt felsökte motorn. Pumpen lyckades de byta men de hittade inga fel på motorn. han på verkstan sa då att jag skulle lämna in den igen för en mer grundlig undersökning. Den undersökningen skulle kosta ca 2500kr, så den får vänta. Men bytet av pump gick på 1500kr plus 1000kr för en pump på skroten (en ny från bmw skulle de ha 5000kr för). Så det är jag nöjd med, jag behövde inte heller betala för felsökningen där de inte hittade något.
Jag har även utfört lite tester med mitt wlan. Så just nu så kör jag Spotify på in bärbara dator direkt in aux på stereon. Funkar hur bra som helst. Tar ca 3sekunder från att man väljer låt tills att den startar men sedan så är det inga problem alls. Funkar helt utan problem även när jag kör med bilen.
Så om du ska till hälla ikväll med din bil, se till att ta med datorn. Jag utlovar Wlan med tillgång till internet från min vita BMW
Nu lite bilder. Jämför gärna med förebilderna
Blev ganska bra. Men går man nära så ser det lite sådär ut. Ska fixa det vid senare tillfälle.
Fick låna en 316 när min var på verkstad. Fan vilken bil
Förutom motorn som var slö så var den helt underbar måste jag säga.