Hjälp med HU/Lågnivå

Jesprut Arbetslös CNC-Operatör
16 oktober 2008 · 218 Inlägg

Tja

Har några frågor som ja hoppas att någon kan svara på smile

Kör nu med en Pioneer DEH-4000UB till ett DLS CA23 steg som driver basen. För ca en vecka sedan köpte jag lite saker för att uppgradera frontsystemet. Det blev ett DLS C6A kitt system och C6A ( = 4st 6.5" och ett par diskanter) och ett DLS CA41 slutsteg.

Nu till Problemet, när jag kopplade in det nya steget och högtalarna för att kolla så det fungerade så fick jag bara bas toner vilka inställningar jag än hade på steget. Läste då lite i instruktionsboken till HU:n och hittade där att man kunde gå in i en meny och välja att man skulle ha fullregister ut genom lågnivån. Och då fungerade allt som det skulle, sen när jag kopplade in det andra steget till basen igen så fick jag knappt ingen bas alls. Var tvungen att vrida alla reglage till max på steget för att det skulle kräma på något. Går man sedan tillbaka i den där menyn i HU:n och sätter att det ska vara "sub på lågnivån" så fungerar det igen men då inte 6.5" arna. Någon som vet hur jag kan lösa detta problem? och detta helst utan att köpa ny HU.

hoppas ni förstår vad jag menar:)

tacksam för hjälp

Senast redigerat av Jesprut (16 oktober 2008)

kolla gärna in min Projekttråd
Horsyhorse
16 oktober 2008 · 1 727 Inlägg

Det låter som du enbart har ett par med RCA:n ut på baksidan av Pioneern.
ISF får du köra fullregister och en splitter till vardera steg och sköta delningen där.
Eller om det ena steget har "ut" kan man gå på där till det andra eller vice versa.
Du är säkert ute efter möjlighet att krana på suben på Pion, men har du som nämnt ovan, 1 par RCA:n kommer det inte att gå.
Det kan ev. gå om steget till kitten har högnivåingång, men det känns som en kompromiss.

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK
Freedy
17 oktober 2008 · 90 Inlägg

Tjenare!
Precis som föregående säger så har din HU enbart en lågnivå, som du uppenbarligen själv har märkt också. Det vill säga att du kan inte köra både bas och framsystem på samma lågnivå, eller funkar gör det men som du märker får inte båda rätt frekvenser. Sen att köra 3 lågnivå på samma utgång är ingen bra ide heller eftersom det blir väldigt lite spänning till varje steg.
Bästa tipset hade nog varit att fixa en ny HU, med 2 eller 3 lågnivå utgångar.

Mvh Freddy

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang