Vadå sluta dricka? Vad har du i matte, tror du kroppen lägger spriten på lager för att börja förbränna den när du slutat dricka? Dummste jag hört fan, "självklart" börjar den förbränna alkoholen när den tas!!
Mvg, jag har dessutom utbildning inom ansvarsfull alkoholhantering mm, samt har certifikat från kommunen på att jag får ansvara för utskänkning av alkohol inom västragötaland(dvs, jobbar jag på en krog får jag ta på mig ansvaret för allt alkoholhaltigt om min arbetsgivare vill och jag samtycker, vilket även brukar generera i några lapp extra/mån).
Visst, du börjar bränna.. efter ca 5-180 min när alkoholen passerat magsäcken. MEN det är helt enkelt inget bra sätt att räkna på då folks matsmältningssystem är totalt annorlunda vilket gör att tiden innan du börjar förbränna kan skifta något enormt.
Läs på lite innan du idiotförklarar dig ännu mer.
Räkna från när ni SLUTAR dricka istället så slipper ni torska för rattfylla.
en normal stark öl motsvarar en snaps man förbränner c,a 2cl /timmen sen beror det på hur många man dricker alla tåler s¨åå olika vikten har lite roll med.. Men är det måste o köra så hade ja nog väntat till kvällen ta detsäkra för det osäkra.
Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..
någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du
om inte någon sagt de tidigare så, om du menar detta inlägg "brukar köra runt 5 dagen efter" så tror jag han menar "runt 17:00 dagen efter"..
Beror på hur mycket jag dricker såklart, brukar dock ta det lite lungt med drickan. Men när jag är säker på att det är grönt (och lägger oftast på någon timme som marginal) då är det bara att köra.
speciella tider o uträkningar. Varje människa förbränner olika mkt alkohol! Vissa blir kalas fulla på 4 öl. Jag blir kalas full efter 15. Jag kör aldrig dagen efter då jag alltid måste dricka så stora mängder för att bli full! Visst om jag tagit det lugnt så säga dragit 3- 4 öl då kör jag dagen efter. inget snack om saken.
Jag drack ca 3dl jäger igår började klockan 8, 2cl i timmen blir allså 15 timmar. Nu har de gått 19 så jag känner mig garderad..
någon skrev 5 dagar efter, eh är du dum i huvet? En annan vill inte cykla till jobbet och affären en hel vecka för att man festar till de lite.. men gör de du
om inte någon sagt de tidigare så, om du menar detta inlägg "brukar köra runt 5 dagen efter" så tror jag han menar "runt 17:00 dagen efter"..
Kan va så kom jag på
Ksj skrev:
Vadå sluta dricka? Vad har du i matte, tror du kroppen lägger spriten på lager för att börja förbränna den när du slutat dricka? Dummste jag hört fan, "självklart" börjar den förbränna alkoholen när den tas!!
Mvg, jag har dessutom utbildning inom ansvarsfull alkoholhantering mm, samt har certifikat från kommunen på att jag får ansvara för utskänkning av alkohol inom västragötaland(dvs, jobbar jag på en krog får jag ta på mig ansvaret för allt alkoholhaltigt om min arbetsgivare vill och jag samtycker, vilket även brukar generera i några lapp extra/mån).
Visst, du börjar bränna.. efter ca 5-180 min när alkoholen passerat magsäcken. MEN det är helt enkelt inget bra sätt att räkna på då folks matsmältningssystem är totalt annorlunda vilket gör att tiden innan du börjar förbränna kan skifta något enormt.
Läs på lite innan du idiotförklarar dig ännu mer.
Räkna från när ni SLUTAR dricka istället så slipper ni torska för rattfylla.
Jag skulle sätta mina pengar på att kroppen börjar göra sig av med alcoholen ungefär samtidigt som den börjar verka i kroppen, säg en 30min efter man börjat hiva groggar Dina flashiga teorier impar inte på mig, jag lever inte efter nån överdriven nykteristpropaganda! Jag kör bil när jag är nykter, jag låter den stå när jag är berusad!