Äntligen får man se var sbokstavskombinationen BB är från. Ingen har trott mig när jag sa att det stod BB på min gamla Rekord från 71. "Det fanns inte. AA, AB och AC fanns, Inte BB". HA! Där fick dom. BB13700 hade den när den var ny. Gick i Upplands Väsby, Såldes ny i Näsby Park december 1971. Absolut sista av den gamla karossen. (Rekord C) Jag var andra ägaren till den.
Om man bara kunde hitta bilder från när min farbor var svensk mästare i banracing/isracing för bilar. Körde en breddad, röd '68 Lotus Elan i SSK serien. Vann 1969 och 1971...
Senast redigerat av Irmscher Vectra (19 oktober 2008)
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
122s: "Pigplågarna" bilden ska enligt min far varit taget vid smedjan/byske gummiverkstad det är den man ser till höger och det är mejeriet i bakgrunden.. Om det var till någon hjälp!
Dom kofångarhornen är nog original! titta på taket mitt över rutan, torkarna som går mot varandra, ljus ratt. sen sitter det 58 blinkers med 544 glas (sitter en bit in på skärmen) sido listerna sitter högre än på en 544 den pv'n är en 53 - 55 som fått hel ruta! dvs den är en moderniserad 444. Bilen är en spegelbild av min kusins 53'a som han byggde om i början på 60-talet
Det är underbart att se bilar som de såg ut när man växte upp!
Bara älskar att se stuket på pigplågarna och deras bilar
"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing