www.polisen.se på regskylthållare

JSF J.Skagerlind (wescrape)
22 oktober 2008 · 215 Inlägg

Reeplayed skrev:
Smsa 118118 wink

Bäst idag! big_smile

För övrigt så har jag sett nån gammal saab som såg exakt ut som en polis bil fast på en stod det "Fosilbil" tongue haha

Senast redigerat av Viper89 (22 oktober 2008)

Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 940 776
http://www.garaget.org/Viper89
E28 Turbo || E39 530D || E30 324TD ||
Only Beemers with a snail on...
BornFromJets SAAB-fantast
22 oktober 2008 · 41 Inlägg

Larzan skrev:
Hittade på polisens hemsida.
"Jag har sett att polisbilarna har www.polisen.se dekaler på bakfönstret. Kan man beställa sådana och sätta på sin egen bil?

Nej, det går inte att beställa sådana dekaler. De är avsedda endast för polisbilarna och får inte fästas någon annanstans."
http://www.polisen.se/inter/nodeid=4199 … sion=1.jsp

Det är ju vad polisen själva säger, och polisen är inte lagen och det är inte de som dömer folk och skriver lagarna. Det är upp till tingsrätt i första hand att bestämma om du ville leka polis eller inte genom att ha en hemsideadress i bakrutan, säger man att man inte hade något annat uppsåt än att göra PR för sidan och organisationen har jag svårt att se en domare fälla dig.

Det torde vara av större vikt om man åker runt i en tonad V70/9-5 med massa extra antenner på taket och ''ANA Trollhättan'' på skylthållaren.

Kan tillägga att jag sett otaliga LVF bilar med Tullverkets dekal ''No Drugs'' i bakrutan, denna dekal klär många målade bilar från dom.

Senast redigerat av BornFromJets (22 oktober 2008)

<SAAB - Born From Jets>
alexbenhard Hemlig Agent
22 oktober 2008 · 1 115 Inlägg

BornFromJets skrev:

Larzan skrev:
Hittade på polisens hemsida.
"Jag har sett att polisbilarna har www.polisen.se dekaler på bakfönstret. Kan man beställa sådana och sätta på sin egen bil?

Nej, det går inte att beställa sådana dekaler. De är avsedda endast för polisbilarna och får inte fästas någon annanstans."
http://www.polisen.se/inter/nodeid=4199 … sion=1.jsp

Det är ju vad polisen själva säger, och polisen är inte lagen och det är inte de som dömer folk och skriver lagarna. Det är upp till tingsrätt i första hand att bestämma om du ville leka polis eller inte genom att ha en hemsideadress i bakrutan, säger man att man inte hade något annat uppsåt än att göra PR för sidan och organisationen har jag svårt att se en domare fälla dig.

Det torde vara av större vikt om man åker runt i en tonad V70/9-5 med massa extra antenner på taket och ''ANA Trollhättan'' på skylthållaren.

Kan tillägga att jag sett otaliga LVF bilar med Tullverkets dekal ''No Drugs'' i bakrutan, denna dekal klär många målade bilar från dom.

För övrigt så står det bara ANA Trollhättan på saab bilarna.
Även på privata bilar som är från ANA Trollhättan står det på.
I Oskarshamn finns det för övrigt inga civila polisbilar med tonade rutor.

BornFromJets SAAB-fantast
22 oktober 2008 · 41 Inlägg

alexbenhard skrev:

BornFromJets skrev:

Larzan skrev:
Hittade på polisens hemsida.
"Jag har sett att polisbilarna har www.polisen.se dekaler på bakfönstret. Kan man beställa sådana och sätta på sin egen bil?

Nej, det går inte att beställa sådana dekaler. De är avsedda endast för polisbilarna och får inte fästas någon annanstans."
http://www.polisen.se/inter/nodeid=4199 … sion=1.jsp

Det är ju vad polisen själva säger, och polisen är inte lagen och det är inte de som dömer folk och skriver lagarna. Det är upp till tingsrätt i första hand att bestämma om du ville leka polis eller inte genom att ha en hemsideadress i bakrutan, säger man att man inte hade något annat uppsåt än att göra PR för sidan och organisationen har jag svårt att se en domare fälla dig.

Det torde vara av större vikt om man åker runt i en tonad V70/9-5 med massa extra antenner på taket och ''ANA Trollhättan'' på skylthållaren.

Kan tillägga att jag sett otaliga LVF bilar med Tullverkets dekal ''No Drugs'' i bakrutan, denna dekal klär många målade bilar från dom.

För övrigt så står det bara ANA Trollhättan på saab bilarna.
Även på privata bilar som är från ANA Trollhättan står det på.
I Oskarshamn finns det för övrigt inga civila polisbilar med tonade rutor.

Och för övrigt är det fler civila polis/tullbilar som är tonade än de som inte är det.

<SAAB - Born From Jets>
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

Men.....men... varför?

FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:
Men.....men... varför?

För....Att....Bråka!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

Jag tror iofs 99% vill att folk skall tro att de är poliser. I Norrköping/Linköpin verkar folk ha någon slags civilbilsnojja iaf. Finns många som åker omkring i bilar speciellt gjorda för att se ut som civilare. Jag fattar verkligen inte.... De blir nästan provocerade när man kör om dem, "men vafan, jag är ju låtsaspolis ju"...

FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:
Jag tror iofs 99% vill att folk skall tro att de är poliser. I Norrköping/Linköpin verkar folk ha någon slags civilbilsnojja iaf. Finns många som åker omkring i bilar speciellt gjorda för att se ut som civilare. Jag fattar verkligen inte.... De blir nästan provocerade när man kör om dem, "men vafan, jag är ju låtsaspolis ju"...

Jag tänker inte köra ifatt folk och låtsas så.
Jag vill mest ha det för att jävlas med folk bakom. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
torpis Forummoderator
22 oktober 2008 · 10 576 Inlägg

FireTraXX skrev:

BornFromJets skrev:
Tror inte det ska vara några problem. En hemsideadress är inget annat än en hemsideadress. Men vill du verkligen tipsa om hemsidan eller försöka uppnå något annat mål?

Jag vill ju egentligen inget annat än se hur många som kör om mig ifall jag håller 90 på motorvägen. tongue

Du är en jobbig människa även IRL  ^^

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

torpis skrev:

FireTraXX skrev:

BornFromJets skrev:
Tror inte det ska vara några problem. En hemsideadress är inget annat än en hemsideadress. Men vill du verkligen tipsa om hemsidan eller försöka uppnå något annat mål?

Jag vill ju egentligen inget annat än se hur många som kör om mig ifall jag håller 90 på motorvägen. tongue

Du är en jobbig människa även IRL  ^^

Jag har nog mina stunder. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

15 § Giver någon sig obehörigen ut för att utöva myndighet, dömes för föregivande av allmän ställning till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla, om någon obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten eller annan kår i det allmännas tjänst eller kår, vars verksamhet avser allmän samfärdsel eller allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft...

FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:
15 § Giver någon sig obehörigen ut för att utöva myndighet, dömes för föregivande av allmän ställning till böter eller fängelse i högst sex månader. Detsamma skall gälla, om någon obehörigen bär uniform, märke eller annat tjänstetecken som giver honom sken av att tillhöra försvarsmakten eller annan kår i det allmännas tjänst eller kår, vars verksamhet avser allmän samfärdsel eller allmänhetens förseende med vatten, ljus, värme eller kraft...

No shit sherlock, jag skrev det i första inlägget redan när jag startade tråden...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

Men varför diskutera detta mer då? Låter som en del har lite bekräftelsebehov och lider av lite wannabe-sjukan.

Jag och de flesta tycker nog att detta är OTROLIGT larvigt och sjukt onödigt. Skapar bara problem. Som om folk inte börjar bete sig tillräckligt dumt när de ser en polisbil, nu ska de behöva tänka på alla wannabe's också.

Senast redigerat av Epitaph (22 oktober 2008)

FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:
Men varför diskutera detta mer då? Låter som en del har lite bekräftelsebehov och lider av lite wannabe-sjukan.

Därför att jag vill få svar på ifall ett klistermärke med addressen räknas som föregivande av allmän ställning.
Med tanke på att du ska bli polis så hoppas jag att du skaffar lite tålamod och lär dig hur man för en diskussion som inte enbart ska ta stopp för att du vill det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

FireTraXX skrev:

Epitaph skrev:
Men varför diskutera detta mer då? Låter som en del har lite bekräftelsebehov och lider av lite wannabe-sjukan.

Därför att jag vill få svar på ifall ett klistermärke med addressen räknas som föregivande av allmän ställning.
Med tanke på att du ska bli polis så hoppas jag att du skaffar lite tålamod och lär dig hur man för en diskussion som inte enbart ska ta stopp för att du vill det.

http://www.polisman.se/forum/viewtopic. … efterlikna

FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:

FireTraXX skrev:

Epitaph skrev:
Men varför diskutera detta mer då? Låter som en del har lite bekräftelsebehov och lider av lite wannabe-sjukan.

Därför att jag vill få svar på ifall ett klistermärke med addressen räknas som föregivande av allmän ställning.
Med tanke på att du ska bli polis så hoppas jag att du skaffar lite tålamod och lär dig hur man för en diskussion som inte enbart ska ta stopp för att du vill det.

http://www.polisman.se/forum/viewtopic. … efterlikna

Är inte medlem där...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

Ok, sorry. trodde man kunde läsa allt i alla fall.
Det är upp till polismannen att bedöma verkar det som men det kan nog gå under "föregivande av allmän ställning". Tror inte risken är så stor att du får böter men du kanske blir lite ifrågasatt för att uttrycka det snällt.

FireTraXX DFFL
22 oktober 2008 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:
Ok, sorry. trodde man kunde läsa allt i alla fall.
Det är upp till polismannen att bedöma verkar det som men det kan nog gå under "föregivande av allmän ställning". Tror inte risken är så stor att du får böter men du kanske blir lite ifrågasatt för att uttrycka det snällt.

Ja, blir jag stoppad så föredrar jag en smäll påfingrarna och att skrapa av klistermärket framför ett halvår med ankelsmycke.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Epitaph
22 oktober 2008 · 835 Inlägg

FireTraXX skrev:

Epitaph skrev:
Ok, sorry. trodde man kunde läsa allt i alla fall.
Det är upp till polismannen att bedöma verkar det som men det kan nog gå under "föregivande av allmän ställning". Tror inte risken är så stor att du får böter men du kanske blir lite ifrågasatt för att uttrycka det snällt.

Ja, blir jag stoppad så föredrar jag en smäll påfingrarna och att skrapa av klistermärket framför ett halvår med ankelsmycke.

Ja, det är helt upp till dig. Finns värre "härmapor" än att ha www.polisen.se på skylthållaren... Lycka till med poliskarriären.

BornFromJets SAAB-fantast
22 oktober 2008 · 41 Inlägg

Epitaph skrev:
Ok, sorry. trodde man kunde läsa allt i alla fall.
Det är upp till polismannen att bedöma verkar det som men det kan nog gå under "föregivande av allmän ställning". Tror inte risken är så stor att du får böter men du kanske blir lite ifrågasatt för att uttrycka det snällt.

Det är nog en domstol som ska bedöma det, du. Och lycka till med att hitta en åklagare som troligtvis måste blåljuga domaren rätt upp i ansiktet för att hitta ett uppsåt och detsamma med en domare som godtar detta. Då är det nog lättare med dessa ''wannabes'' som du säger som smyckar sina fordon för att de just ska se ut som civila polisbilar, där har vi ett klart uppsåt.

<SAAB - Born From Jets>
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang