2515
Sök

Slutsteg som passar dessa basar?

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 oktober 2008
4ntr4x skrev:
_DamnIt skrev:
4ntr4x skrev:
Såg att det var någon som skrev att jag inte behövde ny huvudenhet om jag köpte Sinus Live SL-1500 för den hade så finns där en line out som kunde på något sätt skicka över så att det andra slutsteget jag har också fungerar, så man slipper massor med kablar och slipper köpa ny huvudenhet.
Fungerar då samma grej på detta slutsteg
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331578

Om det är någon som förstår vad jag menar xD

Bara du tittar på priset så ska du nog inte räkna för mycket med att det levererar några 1500w sad För jag köpte ett för 1100kr en gång, och när man pressade ner det i 2 ohm så kunde jag få upp det i 180w (enligt tillverkarna), så tror nog det är bättre att slänga till den tusenlappen eller vad det blir för ett sinus live istället! Du kommer nog inte ångra dig.

Okej, då vet jag exakt vad jag ska köpa för att få bra effekt! Tack så jättemycket för hjälpen! smile

Så lite så smile Hoppas du blir nöjd smile Skapa gärna en projekt tråd sen när du kommer igång så vi får följa ditt bygge, alltid kul smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 oktober 2008
Kenko skrev:
4ntr4x skrev:
_DamnIt skrev:

Bara du tittar på priset så ska du nog inte räkna för mycket med att det levererar några 1500w sad För jag köpte ett för 1100kr en gång, och när man pressade ner det i 2 ohm så kunde jag få upp det i 180w (enligt tillverkarna), så tror nog det är bättre att slänga till den tusenlappen eller vad det blir för ett sinus live istället! Du kommer nog inte ångra dig.

Okej, då vet jag exakt vad jag ska köpa för att få bra effekt! Tack så jättemycket för hjälpen! smile

Hmm, ja sound magus stegen värkar vara för bra för att vara sant alldeles för billigt, kalla anka watt skulle jag tro!!

Eller hur! Älskar priset, men dock så får man nog skaffa 8 såna iaf för att mätta sig med ett sl 1500 sad

Fire And Silk
2 254 Inlägg
21 oktober 2008
_DamnIt skrev:
Du behöver 2 sl steg ja, men du behöver ingen nu h.u. För om sinus är ett vettigt steg (vilket jag är 99% säker på) så finns där en line out med, och då skaffar du bara 1m lågnivå till och kopplar in det smile Dock så behöver du ju ett kaberslitsblock både till plus och minus för att få strömmen

Jag kan medela att de inte finns lågnivå utgångar på Sinus Steget här har du bild bevis ifrån mitt och det är V2 och det är det ända som säljs:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/419686_x3e6ni.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/54426/419689_dmxvqd.jpg

Så ska du ha 2steg utan att köpa ny huvudenhet så får du köpa ''Y'' splittar smile

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (21 oktober 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 oktober 2008
Den "line ut" som finns på Ver 1 av Sl-a1500 är INTE för att koppla in flera andra steg.
Denna utgång är till för när man dockar ihopp 2st SL-A1500V1 med varandra. ( den ena är line ut & den andra line in ).
Om du ska koppla in flera steg på din enkel lågnivå från din stereo så är det en RCA Y-Split som du behöver.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
21 oktober 2008
_DamnIt skrev:
Kenko skrev:
4ntr4x skrev:

Hmm, ja sound magus stegen värkar vara för bra för att vara sant alldeles för billigt, kalla anka watt skulle jag tro!!

Eller hur! Älskar priset, men dock så får man nog skaffa 8 såna iaf för att mätta sig med ett sl 1500 sad

Ha ha samma uppbyggnad och kretskort i sl-1500 och soundmagus steget så skillnaden lär inte vara så stor precis wink
Det finns ju även bänk siffror på det steget från tillverkare här.
http://www.soundmagus.com/X1502.html
Så skillnaden lär var minimal.
Båda är dock budget steg men det ena är riktigt billigt medans det andra bara är hyfsat billigt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 oktober 2008
BMTech skrev:
_DamnIt skrev:
Kenko skrev:

Ha ha samma uppbyggnad och kretskort i sl-1500 och soundmagus steget så skillnaden lär inte vara så stor precis wink
Båda är dock budget steg men det ena är riktigt billigt medans det andra bara är hyfsat billigt.

Soundmagus är en OEM tillverkare ( detta har varit uppe så många ggr nu , men endå )
De tillverkar flera olika märken, det som heter Soundmagus är deras insteg serie inget annat. det är det kort ( PCB ) som de har designat som man sen stoppar på olika komponenter på.
Soundmagus har de enklaste komponenterna, sen finns det ca 20 oilka märken som har samma ( PCB ) krets kort men med kraftigare komponenter.
På detta sett kan man bygga steg billigare lika så som bil industrin använder samma botten platta till olika bilmodeller, oavsett om bilen kostar 100.000 eller 300.000kr så är det samma botten plats, det som skiljer är komponenterna som är satta på botten plattan.
Nu ser ju Sl-A1500V2 kretskort helt anorlunda ut mot vad Soundmagus kortet gör idag, de bygger sitt på en enklare kostruktion än vad Sinus gör.
Kollar man på gammla kort så kan det se liknade ut men det har hänt en hel del med utveklingen.

2 009 Inlägg
21 oktober 2008
MrCalle skrev:
BMTech skrev:
_DamnIt skrev:

Soundmagus är en OEM tillverkare ( detta har varit uppe så många ggr nu , men endå )
De tillverkar flera olika märken, det som heter Soundmagus är deras insteg serie inget annat. det är det kort ( PCB ) som de har designat som man sen stoppar på olika komponenter på.
Soundmagus har de enklaste komponenterna, sen finns det ca 20 oilka märken som har samma ( PCB ) krets kort men med kraftigare komponenter.
På detta sett kan man bygga steg billigare lika så som bil industrin använder samma botten platta till olika bilmodeller, oavsett om bilen kostar 100.000 eller 300.000kr så är det samma botten plats, det som skiljer är komponenterna som är satta på botten plattan.
Nu ser ju Sl-A1500V2 kretskort helt anorlunda ut mot vad Soundmagus kortet gör idag, de bygger sitt på en enklare kostruktion än vad Sinus gör.
Kollar man på gammla kort så kan det se liknade ut men det har hänt en hel del med utveklingen.

Japp jag är medveten om detta då det skrivits flertalet gånger av er säljare och jag kan inte säga att det inte är så eftersom jag inte vet.
Men det jag vet skrev jag i mitt inlägg ovan.
Det jag ville få fram var att skillnaden är inte enorm på stegen.
Uppbyggnaden är fortfarande samma oavsett komponentkvalite´.
Därför är inte soundmagus steget 8ggr sämre som någon skrev i en tråd innan.
Jag är inte säljare av något av dom men tycker det är dumt när folk tar gissningar direkt ur luften utan att ha någon som helst upplysning om vad dom säger.
Ett sla-1500 är just ett billigt budgetsteg och man ska inte förvänta sig underverk där häller.
Även om det har stjärnstatus på just detta forumet så är det just inget annat än ett billigt budget alternatid.
Om än ett bra sådant i förhållande till mycke annan skit som säljs idag.
Men soundmagus steget är ännu billigare.
Halva priset och med dom små skillnaderna som det är på just dessa steg så är soundmagus mer prisvärt om man är ute efter just ett billigt steg med lite ork i och inte bryr sig så mycke mer än att det verkligen orkar driva på.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 oktober 2008
BMTech skrev:
Japp jag är medveten om detta då det skrivits flertalet gånger av er säljare och jag kan inte säga att det inte är så eftersom jag inte vet.
Jag är inte säljare av något av dom men tycker det är dumt när folk tar gissningar direkt ur luften utan att ha någon som helst upplysning om vad dom säger.
Ett sla-1500 är just ett billigt budgetsteg och man ska inte förvänta sig underverk där häller.
Även om det har stjärnstatus på just detta forumet så är det just inget annat än ett billigt budget alternatid.
Halva priset och med dom små skillnaderna som det är på just dessa steg så är soundmagus mer prisvärt om man är ute efter just ett billigt steg med lite ork i och inte bryr sig så mycke mer än att det verkligen orkar driva på.

Du tror inte "Vi säljare" som du uttrycker det vill att folk ska ha rätt fakta?
Det är ju en ganska enkle sak att kolla upp det eller hur!
Jag tror ingen "säljare" skulle sitta på ett forum och föra osanning, det skulle ju vara riktigt dumt.
En "säljare" lever med säkerhet på det dom säljer och då skulle de slå undan bena på sig själva.
Men som du säger så vet inte du men det finns flertalet som har kollat up fakta och styrker "säljarenas" ord.
Du kan ju enkelt maila Soundmagus själv, se vad du får för alternativ på konfigurationer av detta PCB.
Sen har det en riktigt stor betydelse vad det sitter för komponenter på ett kretskort!

R1 driver!
5 128 Inlägg
21 oktober 2008
Okej, då har jag lärt mig något nytt jag med. Trodde dock att det inte kunde leverera så mycket som tillverkarna vill påstå när det inte kostar mer än 1200-1300kr

2 009 Inlägg
21 oktober 2008
MrCalle skrev:
BMTech skrev:

Du tror inte "Vi säljare" som du uttrycker det vill att folk ska ha rätt fakta?
Det är ju en ganska enkle sak att kolla upp det eller hur!
Jag tror ingen "säljare" skulle sitta på ett forum och föra osanning, det skulle ju vara riktigt dumt.
En "säljare" lever med säkerhet på det dom säljer och då skulle de slå undan bena på sig själva.
Men som du säger så vet inte du men det finns flertalet som har kollat up fakta och styrker "säljarenas" ord.
Du kan ju enkelt maila Soundmagus själv, se vad du får för alternativ på konfigurationer av detta PCB.
Sen har det en riktigt stor betydelse vad det sitter för komponenter på ett kretskort!

Ja diskussionen har varit uppe förr men jag har faktiskt aldrig sett någon oberoende styrka att det skulle vara så som dom som för steget säger.
Givetvis vill du/ni sälja det förstår ju jag oxå och det är säkert inte osanning det du säger att det skulle skilja lite smått på stegen imellan.

Det jag vill framhäva är ju endast att skillnaden styrker inte dubbla priset.

Jag förstår givetvis att era steg är dyrare då dom går igenom fler händer och har fler omkostnader.
Hur mycke dyrare dom är att bygga det har jag ingen aning om.

Och jag är fullt medveten om att det är surt när någon sitter och snackar skit om produkter som du är agent för MEN det är ju trots allt ett öppet forum och det är mestadels konsumenter här.
Och vad platsar inte bättre då än lite konsumentvägledning ..
Har själv försökt marknadsföra produkter på forum (däckbranchen) men forlk skriker däckonline hela tiden.
Då kändes det mest som ett slöseri av tid då firman expanderade ändå och det är bättre att lägga den tiden på dom verkliga kunderna.

Dock har du lyckats med en väldigt bra marknadsföring på detta forumet och du verkar ha grym support på dina prylar så all heder till dig där.
Så är man i den målgruppen som inte är insatt i bilstereo så bär man kanske köpa ett sinus iallafall istället för att ta det billigare som du säkert inte får någon vidare support på om man inte vet vad man sysslar med.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 009 Inlägg
21 oktober 2008
_DamnIt skrev:
Okej, då har jag lärt mig något nytt jag med. Trodde dock att det inte kunde leverera så mycket som tillverkarna vill påstå när det inte kostar mer än 1200-1300kr

Nä det är jäkligt svårt för mig oxå att förstå faktiskt tongue

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 oktober 2008
Jag ska när vi får in dem igen ta up ett steg och fotta det, lägga ut bilden här så att alla ser skilnaden själv.
Får hoppas att du gör det samma!
Att förlita sig på gammal info är inte bra det heller.

Sen så tycker jag att det där med "marknadsföring" är lite överskattat, jag har aldrig haft föravsikt att "marknadsföra" vårt sortiment på ett forum.
Men det är många som länkar & rekomenderar oss & våra produkter vilket är jätte kul.
Jag själv försöker supporta de som handlar våra produkter oavsett om det är handlat av oss eller någon av våra återförsäljare inget annat.

2 009 Inlägg
21 oktober 2008
Ja jag har ju köpt 2 soundmagus X1504 till mitt billig bygge så givetvis gör jag gärna en gämförelse av dom.
Är tillockmed sugen på att handla ett sla-1500 för att ha att gämföra med sen i samma rigg.
Dock är jag inte sugen på att betala fullpris för ett bara för marknads undersökningens skull.
Kollade på blocket efter ett begagnat men för att det ska vara rättvist borde det ja vara mot ett v2 eftersom det är såna du säljer nu och inget annat.
Men är du sugen på ett helt oberoende test kan jag häöra av mig sen när jag satt ihop den nya bilen med allt i så kanske vi kan göra en lösning på nått sätt att jag testar ett av dina steg där.
Visst det blir ju inget vetenskapligt uppmätt test men att göra det i verkligheten borde ju duga för den breda massan och jag gör det givetvis med likadan mätning av båda med termlab isåna fall.
Eftersom jag har varit medlem på detta forumet i flera år och skrivit här borde jag även vara ganska trovärdig kan man tycka så ingen tror att jag är köpt av någon sida wink

Fan vi gled kanske lite offtopic nu hmm
Senast redigerat av BMTech (21 oktober 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Team Autohifi!
865 Inlägg
21 oktober 2008
Ja det är inte svårt att göra ett test i din bil.
Vi har en Återförsäljare i din stad, mailla/PM.a mig när du har dina steg så kan jag ordna så att du kan med hans hjälp göra ett test.

En sak som är viktig när man gör konsument vägledning är att man som vägledare har all fakta innan man börjar sin konsument vägledning. wink

2 009 Inlägg
21 oktober 2008
MrCalle skrev:
Ja det är inte svårt att göra ett test i din bil.
Vi har en Återförsäljare i din stad, mailla/PM.a mig när du har dina steg så kan jag ordna så att du kan med hans hjälp göra ett test.

En sak som är viktig när man gör konsument vägledning är att man som vägledare har all fakta innan man börjar sin konsument vägledning. wink

He he jag känner jimmie så det ska nog ordna sig jag mailar dig sen så kan jag snacka med jimmie efter det så ska vi nog få fram fakta.
Du verkar ju rätt säker så då blir det ju till din fördel iallafall wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Sök