20 oktober 2008
Trådstartare
Hej, detta är troligtvis den mest onödiga tråd jag någonsin skapat enligt många.
Hursomhelst, så har det blivigt jävulskt viktigt för mig, så jag skulle uppskatta hjälpen.
Det hela började med en kul grej, som slutade med att jag fick i uppdrag, eftersom jag aldrig smakat eller hörtstalas om godisen "hockeypuckar". Vilket kan tyckas skämtsamt, lite på kul sådär så har jag frågat folk ( bedömt 10-15 st ) om de vet vad det är. Varav en har vart bombsäker på att han har käkat dessa, och att det fans att köpa på Uno-X macken vid rollsbo i Kungälv. Dom säljer inte "hockeypuckar" godiset där och ingen av de två som jobbade där hade en aning om vad det var.
Coop backaplan ( i göteborg ) har dem inte.
Preem och OK&Q8 (i göteborg ) har dem inte.
Enligt personen som gav mig uppdraget är det tillverkaren "Haribo" som gör dessa mystiska små saker.
Själva blånekar de när jag Emailade och frågade.
Så tro mig, jag har försökt duktigt, jag har googlat, bränt säkert 6-8 liter sopp på att åka runt mellan olika ställen och letat, Emailat företag och frågat personal på diverse ställen och blivigt stirrad på med en blick som betyder *jag har fingret på larmknappen och du skall gå nu*
Min näst sista utväg är att skapa en tråd här, där man kan få svar på vad fasen som helst,
Så snälla garageare vet någon var i HEL*ETTE man kan få tag på godissorten "hockeypuckar"
...Tillägger små ledtrådar jag lyckats lista ut. Detta är INTE de plastformade askarna med hockeypulver.
Och de enda två som hörttalas om detta kommer från Trollhättan, så eventuellt är det nån lokal skumrask godis som gömts väl för utomstående.....
Hjälp......