4497
Sök

Golf 2 1.8i CL 87

355 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Hej jag har et problem med min golf
När den är kall så vandrar den i från at nästan  dö till 2000 rpm och håller så på ett tag
och när den blivit varm så kan den dö och och när man kör så rycker den med jämna mellanrum hela tiden och om man då stampar gasen i botten så kommer den med det käns att den vill söva sig och i andra stund villja ge allt som finns, När bilen är varm så håller den sig till 99% på tomgången men när man varvar upp den som den vill cepasig riktigt
Köra bilen kall "Dont think abaout it" om man inte vill bli milkshake.
Har skaffat  nya tätnings ringar för spridarna om det kan vara en bidragande orsak
Hur ska jag ta mig till för att byta dessa ringar ?
Jag hadde däna  en av spridarna i går och tittade och fick riktiga problem att få dit den igen med den gamle  tätningen, Hur ska det då gå med den nya tätningen som är hårdare och större en de gamle, Det är inget man bara trycker ner i toppen inte ( Pakning på tub tongue ) i annat fall

Någon som har några förslag på va det kan vara och hur jag ska  gå till väga ?

/Mathias

86 Inlägg
24 februari 2006
Kolla tomgångsmotorn.
Köpte du tätningsringarna på VAG? Möjligtvis har du annars fått "one size fitts all" tätningar.

355 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
Nej jag köppte dem  på Svenstigs dem plockade fram dem på en sprängskiss för min motor
Men jag vet inte

Sen tomgångsmotor sitter det ingen på den va jag vet
men där i mot en tomgångs givare

tog jag däna kablarna i från den så gicl tomgången upp från 1000 - 2000 rpm och blev  helt okörbar.

Sök