4685
Sök

Atv quad trimmning.. Annan motor eller Turbo.§

Sir
201 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Tja. funderar lite på att köpe in en billig atv och trimma upp lite allså en barossa eller någon annan billigare atv som sedan kan lekas med lite..

Hur funkar det med turbo på förgasarmotor? Allså om man vill slänga på turbo på en atv kan man styra trycket utan att slanga in ett styrsytem.. ??

Eller är det bättre att leta upp en fet MC motor och trycka på och flytta med kabelhärvan? Och vad ska man välja för motor som är lagom liten men ändå kan leverera gött med kusar ? Har inte pulat med mc eller atv innan.. Har en Suzuki 400Z som går ok men den börjar bli 3åki och vill inte köpa en ny för 80 000kr

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Gödseldräng
4 529 Inlägg
22 oktober 2008
hur mycket pengar är du bered att lägga ner ? tongue
finns en fiddy här i Jönköping som kör med kompressor wink fyfan va den går
annars går de ju dreva den ostryp avgasrör annan förgasare större cylinder
finns hur mycket som helst och inte särskilt svårt hellre

The one and only
1 091 Inlägg
22 oktober 2008
Till Barossa 250 finns det massor av grejer o köpa, typ 300cc cyl, större förgasare, effektsystem m.m.

Annars, om ekonomin tillåter, så kan du ju köpa en Yamaha raptor... Finns färdiga turbokit till dom smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

517 Inlägg
22 oktober 2008
Har också varit inne på ditt spår lite grann att någon billig kina-quad och vässa lite grann, men av vad man har fått höra så är dessa maskiner inget att ha...

Skulle jag köpa en quad idag skulle jag nog satsa på en Gatreggad dinly 450cc med 50+hk ostrypt...
Man kan hitta dem riktigt fina exemplar i 30.000:- klassen och uppåt på begagnat marknaden.

Annars kan du göra som dem på dahlbäckracing: slänga i en Yamaha R1 motorcykelmotor i en Raptor big_smile
Senast redigerat av Ghost_Face (22 oktober 2008)

Sir
201 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
jo jag har bara hört att kvaliten inte är det bästa.. Håller dom för en större cylinder och vad kostar ett kitt säg cylinder+kolv+ stake ..Hur går det med växellåda?

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Sir
201 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
vann en auktion idag på tradera en barossa 250 -06 15000kr...  får la se om han vill sälja mig den för det..   reservationspriset var ej uppnått men dom ligger juinte på mer än 20 000kr på blocket

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Sök