2770
Sök

slår när jag växlar med s40N!

*BECE**
334 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
#1
Det slår när jag växlar, när man ska göra en snabb växling mellan 1an och 2an eller mellan 2an och trean så slår det i hela bilen, det spelar ingen roll om jag kopplar ur antispinsystemet för det slår ändå! har samma problem när jag ska spinna på ettan, det slår när jag släpper upp kopplingen sen börjar den spinna! Att tilllägga är att den även slår när man lättat och när den tar grepp igen, det e mycket irriterande och känns som att hela bilen tar skada av det:) Det är inget fel på bilen för det va samma "problem" med en v50 som vi hade som lånebil för några veckor sedan! tacksam för svar//Hampus


BMW Power
2 362 Inlägg
24 februari 2006
#2
ja för att du kanske spinner ? big_smile

BMW, bogsering med wire :/

1 639 Inlägg
24 februari 2006
#3
Träligt ! Blir så på vissa framhjulsdrivna bilar.. Lär nog bli ganska sliten snabbt om du fortsätter !
Synd om man är gillar att "rejsa" med bilen, blir ju nästan omöjligt med detta fenomen. hmm

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

*BECE**
334 Inlägg
24 februari 2006
Trådstartare
#4
jag har spunnit med andra bilar och det slår inte med dem! så bara det är det nog inte!


21 761 Inlägg
24 februari 2006
#5
Mejla till Vovlo och fråga.

*BECE**
334 Inlägg
25 februari 2006
Trådstartare
#6
tycker jag låter som det vettigaste svaret hittils:) men smidigare om någon här vet:)


10 287 Inlägg
25 februari 2006
#7
Dåligt övre motorfäste. Börja kolla där.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

BMW Power
2 362 Inlägg
25 februari 2006
#8
men är det inte lite skumt ändå att det ska vara dåligt motorfäste? med tanke på att det var samma "problem" med V50in han hade? för den är ju ganska ny så ska dom bli dåliga så snabbt?

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

21 761 Inlägg
25 februari 2006
#9
Det kan ju vara en "barnsjukdom" förstås, går väl att få reda på i så fall om du mejlar. Annars är det väl bara att kolla motorfästet.

*BECE**
334 Inlägg
25 februari 2006
Trådstartare
#10
att det skulle vara dåligt motorfäste både på vår s40 och på v50 som hade gått 1000 mil tyciker jag låter mycket konstigt! Hade vart roligt om någon visste och inte bara kom med gissningar hela tiden, det kan ju leda till att man tittar saker i onödan för att folk är för ivriga att hjälpa till!


21 761 Inlägg
25 februari 2006
#11
Jag håller med, men eftersom ingen än har sagt vad felet är så skadar det väl inte att titta på motorfästet. Är väl bättre än att ingen säger någonting alls.

*BECE**
334 Inlägg
25 februari 2006
Trådstartare
#12
men jag har ingen koll på motorn eller nånnting, jag kan bara köra bilen i stort sett! Har inte direkt den kunskapen att byta motorfästen och grejjer:) men det borde ju finnas någon här som har samma problem med nyare volvos, tror nämligen inte att det är nått fel på bilen utan bara nånn inställning med kanske antispinnen? eller bara att bilen är byggd så att den gör så, vad vet jag:)


5 Inlägg
25 februari 2006
#13
Som jag har för mig så om du trycker av antisladden/spinnen  med ett tryck så stänger du av den till 50% håll in knappen i typ 10sek å kolla om du kan stänga av den helt då ... tyckte mig läsa om något sådant på jobbet ...

min V40 slog å hoppas i framvagnen tidigare ... bytte till polly bussningar på länkarmar samt under motorkuddar å kan nu "nästan" släppa ratten å trycka gasen i botten utan att den ålar eller slår/hoppar

hopps att det är till någon hjälp :-)


draminbil.nu
1 382 Inlägg
26 februari 2006
#14
hampa87 skrev:
att det skulle vara dåligt motorfäste både på vår s40 och på v50 som hade gått 1000 mil tyciker jag låter mycket konstigt! Hade vart roligt om någon visste och inte bara kom med gissningar hela tiden, det kan ju leda till att man tittar saker i onödan för att folk är för ivriga att hjälpa till!

OOOOHHHHHH Nu är du ute på djupt vatten!! Att ifrågasätta Göran brukar vara eett stort misstag! haha
Sedan funderade jag på om du ställde en fråga eller om du bara ville tala om att det var så!?


10 287 Inlägg
26 februari 2006
#15
Lugn...

Det kan lika gärna vara jag som är ute på djupt vatten. Övre motorfästet är i alla fall öken på S/V70 etc och sättet att få motorn att sitta kvar brukar vara att byta till bättre bussning.
Men det kan nåt helt annat. Mitt tips var att börja att kolla där.

/Göran

ludde__mannen skrev:
hampa87 skrev:
att det skulle vara dåligt motorfäste både på vår s40 och på v50 som hade gått 1000 mil tyciker jag låter mycket konstigt! Hade vart roligt om någon visste och inte bara kom med gissningar hela tiden, det kan ju leda till att man tittar saker i onödan för att folk är för ivriga att hjälpa till!

OOOOHHHHHH Nu är du ute på djupt vatten!! Att ifrågasätta Göran brukar vara eett stort misstag! haha
Sedan funderade jag på om du ställde en fråga eller om du bara ville tala om att det var så!?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

28 Inlägg
27 februari 2006
#16
Om hela framdelen på bilen "hoppar", så är det så att det greppar, släpper, greppar, släpper. Har samma fenomen på min 850 Turbo. Men på min kan det ju vara bussningen som är dålig.
Vad är det för maskin i bilen?


SSS -12
3 217 Inlägg
27 februari 2006
#17
Har samma grej på min Escort, fast den hoppar bara ibland i ettan, detta gäller då när man gör ett tappert försök till en börnis!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Supraman
2 300 Inlägg
21 mars 2006
#18
Bilarna är inte byggda för högsta möjliga prestanda utan komforten spelar ett högt kort också och i den vevan monterar volvo mjuka bussningar som gör att det slår vid häftiga gaspådrag och släpp.
Det är inte nyttigt att det slår då det betyder att bussningarna jobbar på gränsen.
Bilarna är inte byggda för burning, ständig hård körning osv.
Att köra i hög hastighet på t,ex autobahn går bramen att köra med bilen som en rallybil håller inte.
Byt bussningar eller byt körstil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

15 Inlägg
10 april 2006
#19
hej jag vet att jag är ny här men jag tror jag kan ha svar på din fråga , åk till din närmaste försäljare och om du har garanti kvar så tar dem det eller så ger dem dig "goodwill" på det , komemr inte ihåg var det var men en bekant råkade ut för samma , var någon justering då s40n har om jag inte är helt ute o cyklar wire justering så är det så att detta ska grundinställas, tror detta är en aktion från volvo så hör dig för smile

Hey ho Lets GO!!

Arbetslös luffare :'(
271 Inlägg
10 april 2006
#20
hade samma på min förra bil (golf 3 gl) men de fixa sej sen när däcken va blanka o fina...men den höll på o grepp o släpte o lät som fan o hoppa o så...men sen vart dä bättre big_smilebig_smile


Sök