Jag har nu en mätare utan varvräknare. Går det att byta till en med varvräknare? Går det att få varvräknaren att funka också? Vad är det jag behöver så att den ska funka?
Kan det bli problem på besiktning eller liknande om hur många km man har kört har ändrats?? Kan det bli problem annanstans?
känner en snubba som jobbar lite småt me bilar och säljer.. och dom köper in bilar som har ombeskting och fixar till dom och skruvar tillbaka mätaren.
en bil som gått 30000 mil i förra protokollet, kan dom skruva ner till ex 17000 mil sen står det i besiktningspapprena att bilen ändast har gåt det.. så de borde funka:P
byta mätare vet ja inte.. men klart de går.. frågan är om givarna som sitter där passar på din nya mätartavla.. varvräknar finns ju annars och köpa separat som man bara kopplar till spolen.
du får ju troligen dra en kabel från spolen ändå till den nya mätaren.
Jag har nu en mätare utan varvräknare. Går det att byta till en med varvräknare? Går det att få varvräknaren att funka också? Vad är det jag behöver så att den ska funka?
Kan det bli problem på besiktning eller liknande om hur många km man har kört har ändrats?? Kan det bli problem annanstans?