2981
Sök

går fortf inte på alla cylindrar??????

103 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Har en omega 3000 12v som för tillfället bara går på 5cyl...

tog loss spridarna och rensade dem hittade mycke skit i två av dem, har satt dit dem igen..
har bytt rotor, fördelarlock samt tändkablar..
har även komptestat och allt verka bra..
även kollat felkoder.. när man har vart ute o kört me henne så har lampan för felkoder lyst o jag har kollat dem o får inte fram några felkoder...

någon som har någon som helst aning lr tips på vad det kan vara för fel?? är väldigt tacksam för tips...

vill helst inte lämna in bilen då en felsökning kostar 1200 o de vill jag gärna slippa..

tack på förhand Anders

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 oktober 2008
Bytt tändstift ??

C H E V R O L E T <3

80 Inlägg
23 oktober 2008
Tomten88 skrev:
tog loss spridarna och rensade dem hittade mycke skit i två av dem, har satt dit dem igen..

Är du säker på att det inte är skit kvar i en utav spridarna?
Provtryck spridarna och se hur duschen ser ut? smile

Volvo & Audi!

103 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
tändstift bytte jag innan jag rensade spridarna....

sen de med spridarna, de e ju sant de kan de ju vara... ska bara hitta nånstans där man kan göra:P

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
23 oktober 2008
Tomten88 skrev:

sen de med spridarna, de e ju sant de kan de ju vara... ska bara hitta nånstans där man kan göra:P

Testade du inte om alla spridarna fungerade?? Bara koppla in din Rail i spridarna o vrida om nyckeln så ser du om det sprutar.

C H E V R O L E T <3

103 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Tomten88 skrev:

Testade du inte om alla spridarna fungerade?? Bara koppla in din Rail i spridarna o vrida om nyckeln så ser du om det sprutar.

jo de e sant.. har dock ett problem.. har minst 2 bars tryck som skickas rätt ut i vädret. vet inte hur jag ska rikta att heller me tanke på att allt e så jävla tajit o fan vet vad...

1 062 Inlägg
23 oktober 2008
vi får ta och rycka tändkablarna igen och kolla vilken det e han inte går på sen plocka väck den spridaren och kolla sprutbilden på min bil lite lättare å kolla på den än på din xD

Team Björkeryd

Sök