Sitter det ett Kupe filter på dessa? (uppe vid rutan under en täckplatta i motorrummet) Det är ett väldigt vanligt fel hos VW att det blir stopp i dräneringen under den boxen och det i stället rinner in vid kupefiltert och ned in i bilen.Har det regnat mycket så är det inte en omöjlighet att det kan sprida sig till hela golvytan i bilen.
Jag tror du har någon plugg eller liknande som släppt under huven, vid torpedväggen nedanför rutan. Där finns en plastkåpa.. Där kan de komma in vatten om pluggen har lossnat, säkerligen vid säkrningarna.
Sitter det ett Kupe filter på dessa? (uppe vid rutan under en täckplatta i motorrummet) Det är ett väldigt vanligt fel hos VW att det blir stopp i dräneringen under den boxen och det i stället rinner in vid kupefiltert och ned in i bilen.Har det regnat mycket så är det inte en omöjlighet att det kan sprida sig till hela golvytan i bilen.
tack som fan:D men fårstår inte vad dränering är för något? jag har rivit upp golvet och torkat bort vatten från golvet. det va blött över allt..:S sen har jag tätat alla pluggar jag har hittat. men tack för tipset ska kolla de imon:)
tack som fan:D men fårstår inte vad dränering är för något? jag har rivit upp golvet och torkat bort vatten från golvet. det va blött över allt..:S sen har jag tätat alla pluggar jag har hittat. men tack för tipset ska kolla de imon:)
mvh adam
Dränering är en kanal som är avsedd att leda bort vattnet. IFall dräneringen är tilltäppt med skräp eller liknande så tar vattnet den närmsta vägen, vilket burkar resultera i vatten inne i kupen.
Detta tror jag starkt på. hade en Passatpå verkstan som jag fick fixa som det hade hänt för. var säkert 15liter vatten inne i bilen
nu har jag haft bilen i ett garag sen måndas. Och har tätat pluggarna på golvet både fram åå bak. använt torkbollar. sen kollat de dära filtret vid rutan. och på vägen hem är det massa fukt på rutan igen:S va fan ska man göra.
nu har jag haft bilen i ett garag sen måndas. Och har tätat pluggarna på golvet både fram åå bak. använt torkbollar. sen kollat de dära filtret vid rutan. och på vägen hem är det massa fukt på rutan igen:S va fan ska man göra.
Är du helt säker på att det var torrt i bilen innan du körde ut den? Kan vara riktigt svårt att få de torrt när de nått isolering osv.
Räcker med ytterst lite fukt inne i bilen för att det ska bli immigt.
Usch hade samma problem med min calibra, var ju värmepaketet som hade packat ihop, jävlir drygt att torka men jag använde mig av två coupevärmare och handukar i några dagar så löste de sig (med fukten alltså) värmepaketet är en annan historia:P