3463
Sök

Vilken mobil ska man köpa? Se W902? Samsung F480, LG Secret?

190 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Eller nån annan.

Vill ha en med bra kamera.

Saab 9-5 2.0T :)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
24 oktober 2008
LG secrets batteritid suger anus annars verkar den schysst
dock ska jag satsa på å köpa Samsung Touthwiz

Team Insane Racing

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 oktober 2008
Vad är du ute efter? Smartphone eller en kameramobil?
Tycker du ska titta på den nya cybershot från SE. En renodlad kameramobil med mp3 och alla andra SE program. Dock med em riktigt bra kamera på 8mp.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Knegare
718 Inlägg
24 oktober 2008
Man ska inte stirra sig blind på "hur många megapixel" en telefon har.. Kan bli kassa bilder ändå..
kolla optiken istället!

Sen får vi relativt ofta in personer som gnäller på samsung, iaf batteritiden.

Kör på Sonyeric C902, 5,0mpixelkamera, blixt, autofokus, ansiktsigenkänning med mera.

William 2009-02-20

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
24 oktober 2008
Håller med om batteritiden på LG.
Håller med om allt negativt om LG som ev kommer skrivas i den här tråden.

/ichi

3 059 Inlägg
24 oktober 2008
Murvald skrev:
Man ska inte stirra sig blind på "hur många megapixel" en telefon har.. Kan bli kassa bilder ändå..
kolla optiken istället!

Äntligen någon som fattat..
Gäller alla kameror...

190 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Främst bra kamera framför smartphone.  Är lite sugen på F480 för det är touch på den och bra kamera.
Men blir lite skrämd av dom på pappret dåliga batteri tiderna. Lyssnar mycket på musik i mobilen på jobbet.  Ibland hela arbetsdagen d.v.s 8-12 timmar. Och det är jag tveksam till att F480 klarar.
Jag har en W980 nu och den klarar det galant. Men!! Kameran suger, usch.
Har haft SE i många år nu. Sugen på nåt annat märke ev, men har blivit bortskämd med deras kanon batterier så vete fasiken hur detta ska bli.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 oktober 2008
Ska åka å hämta ut F480 på Posten nu, kan la säga om den va nåt å hurra för sen smile

190 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Hehe ok.. ja det vore snällt om du kunde berätta sen om det var nåt att ha. Och så kanske jag har nån fråga om den.

Mortalis skrev:
Ska åka å hämta ut F480 på Posten nu, kan la säga om den va nåt å hurra för sen smile

Lagerhjon
178 Inlägg
24 oktober 2008
Är ett gäng som har skaffat F480 på jobbet. Har inte hört något negativt från någon än så länge. Eller jo att man inte kunde spola framåt i en låt med HF. Eller rättare sagt att man inte kunde spola fram i en ljudbok med HF.
Men det var det ända som jag hört och han som "gnällde" över det brukar byta telefoner ett par ggr per år för att han inte är nöjd. Hur kameran är har jag inte hört något om, men som andra har påpekat så är det ju inte samma standard på mobilkameror som på riktiga.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
24 oktober 2008
Bra kamera tycker ja faktiskt. Tagit lite bilder idag i olika ljus o miljöer. Klarade bäckmörker bra, om man inte skakat så mkt själv i kylan så hade de blive bra mkt mindre suddit tongue Men men...taste like the ass.
Bra skärpa i skärmen, funkar förvånansvärt bra med touchscreen faktiskt, den e inte alls så korkad så man blir irriterad, gör de man vill göra.
Så nice å dra fingret neråt för å scrolla ner på skärmen bara smile Utan att den klickar hejvilt tongue
Negativt just nu verkar vara att om ja drar ner ett java spel från nätet till datorn, sen till telefonen o installera, så säger den fel filformat.
Kopierar ja däremot länken o kör direkt i telefonen så funkar de tongue
Läst nåt litet om att man kanske måste göra en firmware uppdatering för de.

De e iaf vad ja kommit fram hittills med telefonen. Känns väldigt fräsch å go smile Inga fingeravtrcyk som kladdat ner skärmen heller trots så mkt pillande. Och den lilla "flärpen" man får för å skydda displayen i resande fot e ju inte så dumt

165 Inlägg
24 oktober 2008
Fick hem sony ericson c905 idag. Fungerar riktigt bra, väldigt bra kamera!! En utmärkt mobil enligt mig smile

1 582 Inlägg
24 oktober 2008
Har haft en Samsung F480 som var helt ok, kameran tog bra bilder samt touch systemet var bra. Det negativa var att skicka sms då man lätt kom emot andra bokstäver osv. Har köpt mig nu en SE C902 som funkar kalas och kan varmt rekommendera den smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 oktober 2008
Problemet med Ericssons telefoner är att de ser likadana ut som de för 3 år sen...en telefon för 4 papp ser ut som en för 600kr tongue
Så jävla tråkiga. Nu la dessutom K800an av innan ja hann säkerhetskopiera alla nummer osv från den. Suck...försökt fixa de hela kvällen.
W telefonerna har jävligt högt sar-värde, om man bryr sig om de, ja gör de, men iaf..1.48 i sar betyder att telefonen inte ens får säljas i Italien bland annat för den strålar för mkt tongue

190 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Hur är standbyen då? Jag lyssnar mycke på mp3 i mobilen på jobbet, ibland flera timmar.. klarar F480 det?
Hade samsung för typ 2år sedan.. Nåt som jag tyckte var störande då var att batteriet endast har 3 "pluppar", så det kändes som man var tvungen och ladda så fort en försvann..
plus vibrator och ringsignal gick typ ej att ha inte heller ljudlös och alarm samtidigt..

Mortalis skrev:
Bra kamera tycker ja faktiskt. Tagit lite bilder idag i olika ljus o miljöer. Klarade bäckmörker bra, om man inte skakat så mkt själv i kylan så hade de blive bra mkt mindre suddit tongue Men men...taste like the ass.
Bra skärpa i skärmen, funkar förvånansvärt bra med touchscreen faktiskt, den e inte alls så korkad så man blir irriterad, gör de man vill göra.
Så nice å dra fingret neråt för å scrolla ner på skärmen bara smile Utan att den klickar hejvilt tongue
Negativt just nu verkar vara att om ja drar ner ett java spel från nätet till datorn, sen till telefonen o installera, så säger den fel filformat.
Kopierar ja däremot länken o kör direkt i telefonen så funkar de tongue
Läst nåt litet om att man kanske måste göra en firmware uppdatering för de.

De e iaf vad ja kommit fram hittills med telefonen. Känns väldigt fräsch å go smile Inga fingeravtrcyk som kladdat ner skärmen heller trots så mkt pillande. Och den lilla "flärpen" man får för å skydda displayen i resande fot e ju inte så dumt

Knegare
718 Inlägg
26 oktober 2008
Smajly skrev:
Murvald skrev:
kolla optiken istället!

Äntligen någon som fattat..
Gäller alla kameror...

Jupp!smile
Rätt många kunder som är in på expert (jobabr där) och vill ha en telefon med bra kamera, och redan kollatp å tex fetaste 5/8mp kameran.. :S

William 2009-02-20

Sök