Hammarslag skrev:
Slave_joe skrev:
det är bara att lägga ner diskutionen, SAABs lådor är kassa, sanningen svider. Fast å andra sidan så beror ju det fortfarande på hur man kör. Banzai starter är det inte många lådor som tål.
Lådorna är väl inte direkt dåliga utan snarare orginal diffen som suger pung.
men däremot nämn nåt annat som är dåligt med saab förutom lådorna

?
kan ju jämnföra med tex konkurrenten volvo som inte har smidda kolvar vev utan gjutna, sämre foder, hmm vad var det mer ?
Så volvo ägarna är inte dom som ska ropa allt för mycket varg.
Vet ej om det är en fråga om kvalité, undra på att lådorna rasar när man hänger på 60-100% mer effekt än vad skiten är byggt för, eller håller på o rivstartar sparkar i växlarna missköter oljebyten m.m
Sen så att tänka på så¨är inte växellådor gjorda av finaste metaller utan massproducerat skitmetall i dreven tex. Allt för att spara pengar.
Vissa volvo lådor ja dom håller bättre, (vissa) so ? Är det växellådan som gör en hel bil ?
Vill se den volvo 850 eller S40 eller 740 tex som dom plockar ut 500hk med orginal stakar kolvar o insug med, driftsäkra hästar då.
Det var väl nordic uhr som pressa ur 650hk ur en helt orginalmotor Tronic 5 i bänk, ända dom bytte var spridare IC och en modell jätte stor turbo + programvara.
Det finns ju en orsak till varför dom byter kolvar o stakar redan vid steg 4 på volvo men inte först än steg 7 tex på saab.