3991
Sök

Lambdasondbyte volvo 460 2,0

7 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har troligen problem med lambdan, får felkoder gällande den och så. Är själv amatör och undrar om någon skulle kunna tala om för mig exakt var den sitter på en volvo 460, nånstans mellan grenrör och kat har jag fattat det som, men exakt? en bild vore inte fel smile

tänkte sticka och köpa en ny på mekonomen idag och antar att det är ganska lätt att byta om man bara vet vart den sitter, eller?

"att jämföra hk är som att jämföra snoppstorlek"

Entreprenör
1 784 Inlägg
24 oktober 2008
twosome skrev:
Hej!

Jag har troligen problem med lambdan, får felkoder gällande den och så. Är själv amatör och undrar om någon skulle kunna tala om för mig exakt var den sitter på en volvo 460, nånstans mellan grenrör och kat har jag fattat det som, men exakt? en bild vore inte fel smile

tänkte sticka och köpa en ny på mekonomen idag och antar att det är ganska lätt att byta om man bara vet vart den sitter, eller?

De går inte att missa den...å de e inte säkert att de e lätt...brukar kunna fastna rejält i gängorna...det är viktigt att den nya tätar ordentligt också...
så här ser den ut...men de vet du kanske..http://www.biltema.se/products/producti … mId=116168 å så en sak till..felkoden behöver inte alls betyda att lambdan e trasig..felkoden talar bara om att det är nåt fel i systemet....
Senast redigerat av mrbuggy (24 oktober 2008)

Sök