Var ute och körde volvon när en lampa på instrumentpanelen började lysa, den liknar en motor, enligt instruktionsboken så är det något med avgasreningen. Bilen har gått 21000 mil, någon som har någon ide om vad det kan vara? (har bara haft bilen en vecka)
Var ute och körde volvon när en lampa på instrumentpanelen började lysa, den liknar en motor, enligt instruktionsboken så är det något med avgasreningen. Bilen har gått 21000 mil, någon som har någon ide om vad det kan vara? (har bara haft bilen en vecka)
det är lönlöst att gissa vad det kan vara då den tänder sig av X antal olika avledningar så det är bara att åka och läsa av felkoder som gäller men du kan ju börja med att kolla alla slangar och kontakter i motorrummet.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Lampan ser ut som en motor, därför så stannade jag direkt , men enligt instruktionsboken så har det med avgasreningen att göra. Jäkligt tråkigt om det skulle vara något allvarligt när man just köpt bilen. Jag har kollat alla tidigare bes papper och den har alltid haft mycket bra avgas värden, senast i januari. Kan olje byten spela nån roll? Vet att bilen gått nästan 2000 mil utan byte?