4090
Sök

saab 9-5 problem att koppla DVD stereo..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 oktober 2008
nalle20 skrev:
jag hade samma problem när jag kopplade in min dvd. Tror att problemet var att det inbyggda slutsteget inte fick någon ström. Det enda jag gjorde var att koppla in "remote kabeln" men det gör så att slutsteget går på högspänning.

För att vara mer exakt så var ditt problem att steget inte fick *remote-signal* och inte ström.

Högspänning ??  skulle gärna vilja veta exakt vad du tror händer när man kopplar in remoten tongue

Swedenrockers skrev:
Tycker du att ljudet är klockrent eller? Inga störningar, som grundbrus eller så?

Han har med stor sannolikhet generatorvin (han skrev i PM om något slags ljud i högtalarna) och det verkar logiskt då jag med har det med stereons ström tagen från ISOn.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

67 Inlägg
28 oktober 2008
lite brus kan jag höra om jag spelar en dvd film, men det är inte alls mycket, det kan man säkert justera bort. men inga störningar=)

2 072 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Sist jag satte en eftermarknads i en 9-5 så använde jag lite prylar för att få ner nivån till steget. Det gick ju inte att använda grejerna annars.

Har du inte störningar nu?
TBOC_Razor skrev:
Han har med stor sannolikhet generatorvin (han skrev i PM om något slags ljud i högtalarna) och det verkar logiskt då jag med har det med stereons ström tagen från ISOn.

jo jag har störningar.. brus eller vad de ska kallas.. :S

Sandzoo i da house

6 170 Inlägg
28 oktober 2008
Swedenrockers skrev:
Sist jag satte en eftermarknads i en 9-5 så använde jag lite prylar för att få ner nivån till steget. Det gick ju inte att använda grejerna annars.

TBOC_Razor skrev:

Få ner nivån ??

Jag har kopplat stereon till bilens ISO med min fina hemmasnickrade "JVC-till-ISO kabel" (USA stereo = ingen X -> ISO). Jag har alltså bara använt det som fanns i bilen och jo, jag har generatorvin (som jag skrev) men det hörs bara om man drar ner volymen på stereon riktigt mycket. Vid normal "lyssningsvolym" så hörs inget vinande inte.

EDIT: Sandzoo: Jag *tror* inte att ditt steg sitter där utan på "dörrsidan". Enligt WIS sitter steget i din bil monterat i kaross-sidan precis under där jag sa att G42 var.
Senast redigerat av TBOC_Razor (28 oktober 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

6 170 Inlägg
28 oktober 2008
Swedenrockers skrev:
Hur mycket av volymskalan kan du använda?
Ta nalle20:s exempel. Han använder 12, max 15 på volymskalan som går (tror han iaf) till 40.
Då tycker jag att det är läge att gaina ner lite.
En vanlig grundinställning på ett system är ju 3/4 volym på Hu:n och sen justera gain efter det.

Ah du menar så tongue

Jo jag har med det så, stereon går nog till 50 men runt 20 är max vad jag går till och då spelar det högt som faen big_smile

Stör mig inte direkt på det men en grej som stör mig är ju att volymsektionerna blir fel, vid 6 hörs musiken knappt (man skulle inte höra den om man pratade i bilen när den rullar tex) men vid 7 så är det nästan normalvolym, det är det enda som stör mig lite.

Men vad gjorde du för att sänka volymen då ??

2 072 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Swedenrockers skrev:

TBOC_Razor skrev:

Få ner nivån ??

Jag har kopplat stereon till bilens ISO med min fina hemmasnickrade "JVC-till-ISO kabel" (USA stereo = ingen X -> ISO). Jag har alltså bara använt det som fanns i bilen och jo, jag har generatorvin (som jag skrev) men det hörs bara om man drar ner volymen på stereon riktigt mycket. Vid normal "lyssningsvolym" så hörs inget vinande inte.

EDIT: Sandzoo: Jag *tror* inte att ditt steg sitter där utan på "dörrsidan". Enligt WIS sitter steget i din bil monterat i kaross-sidan precis under där jag sa att G42 var.

okej ska riva lite imorrn sen kan jag höra av mej wink

Sandzoo i da house

6 170 Inlägg
28 oktober 2008
Så du använde en "hög- till lågnivå-konverter" för att sänka ljudet ??  Verkar ju en aning udda, dom brukar man väl bara ha till att få RCA-pluggar på en (tex) originalstereo ??

Jag har iaf sån tur att jag kan ställa in hur mycket stereon ska gaina innan den skickar ut signalen så det är rätt lugnt för min del iaf tongue

6 170 Inlägg
28 oktober 2008
Swedenrockers skrev:
TBOC_Razor skrev:
Så du använde en "hög- till lågnivå-konverter" för att sänka ljudet ??  Verkar ju en aning udda, dom brukar man väl bara ha till att få RCA-pluggar på en (tex) originalstereo ??

Stämmer bra det, men dessa funkar bra till Saabarna för att få ner signalen. Att de dessutom är ställbara (iofs bara dämpning) är bra.

TBOC_Razor skrev:
Jag har iaf sån tur att jag kan ställa in hur mycket stereon ska gaina innan den skickar ut signalen så det är rätt lugnt för min del iaf tongue

Tur? Du har ju köpt världens bästa maskin, skitbilligt från usa och därmed sparat jättemycket fast den inte har RDS och sånt tjafs.wink

Hahaha, avis eller ??  tongue

Du kan få köpa den för några glada laxar om du vill för jag funderar på att köpa ny stereo igen ^^;

Funderar på en JVC KW-NX7000 ifrån tyskland eller england. Ungefär samma som den jag har men med R2, RDS och framförallt GPS big_smile  Men den kostar runt 8-10K hmm

Sök