2757
Sök

Vilken mobiltelefon är bästa av Nokia n85 och Sony ericsson c905?

King Of The Road
154 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
som rubriken lyder.....SE har ju självklart bättre kamera 9mp (eller?) så det kan ni bortse ifrån.
kostar det att använda gps:en dom har ?
vet att vissa mobiler har gratis gps så som 6110.

tacksam för snabba svar efter som det fömodligen blir affär imorgon smile
Senast redigerat av vikingpower (27 oktober 2008)

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
27 oktober 2008
vikingpower skrev:
som rubriken lyder.....SE har ju självklart bättre kamera 9mp (eller?) så det kan ni bortse ifrån.
kostar det att använda gps:en dom har ?
vet att vissa mobiler har gratis gps så som 6110.

tacksam för snabba svar efter som det fömodligen blir affär imorgon smile

Kameran behöver inte vara bättre för att den har fler pixlar... Deras 5mp kamera var ju totalt värdelös tex!! GPS i mobilen känns inte som nån höjdare vad jag har hört iallafall...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

King Of The Road
154 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
okej tack för svaret...gps i mobilen är ju naturligvis inte lika bra som en riktig gps enhet men nu när jag ska köpa en mobil...så känns det ju som man missar något om man inte har det i mobilen...dessutom funkar det rätt bra iaf i en 6110(brorsan har en)...körde från örnsköldsvik till kittelfjäll ...och den stämde riktigt bra..den visade även matställen ,sevärdheter mm.....

någon annan som vet vilken av c905 och n85 som är bäst? vilken skulle du rekomendera?

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Lights out,Game Over!

1 161 Inlägg
27 oktober 2008
Har fått för mej att SE inte lägger ner så mkt tid på att få alla sina extra funktioner att funka som dom ska jämfört med Nokia så jag skulle nog välja en Nokia..

Körv
3 535 Inlägg
27 oktober 2008
__hogberg__ skrev:
Har fått för mej att SE inte lägger ner så mkt tid på att få alla sina extra funktioner att funka som dom ska jämfört med Nokia så jag skulle nog välja en Nokia..

Får hålla med här. Nokian känns mer igenomtänkt.

Truckdriving Man

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
27 oktober 2008
måste bara säga detta då jag har haft så mkt problem med min förra mobil ( SE k850i )
jag och alla andra som jag känner som har/haft den mobilen har varit otroligt missnöjda med den.
jag vet att det inte är den mobilen i fråga som tråden gäller men jag har haft SE länge nu och det var just den mobilen som fick mig att byta modell ( till samsung touchwiz )
det känns nästan som att SE släpper mobiler nu bara för att dom ska ha ett utbud och ligga jämt med andra märken men inte lägger så mkt tid på detaljerna.

Om jag skulle välja mellan de 2 så skulle jag lätt ta nokian trotts att den är som en tegelsten.

Inspiration comes standard

1 059 Inlägg
27 oktober 2008
jag har n85 o är kanonnöjd. bra kamera med bra blixt,bra ljud,lite små knappar o lite stor men annars kanonnöjd.
Jag använder ju inte allt i den men radio o mp3 kamera o lite sportresultat typ.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

King Of The Road
154 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
tack så mycket för alla svar kanske man ska köpa sig en nokia n85 då ....har dom bra gps? är gratis att använda?

Lights out,Game Over!

King Of The Road
154 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Bump!

Lights out,Game Over!

9 108 Inlägg
28 oktober 2008
Givetvis N85 wink Kolla forumet på www.n95an.se så hittar du hur många program som helst också då det är öppen källkod så det finns mängder med hobbyprogrammerare. T.ex ett screenshotprogram, och ett annat så man kan mäta 0-100 med GPS, program så man kan kolla Youtube i mobilen osv osv. Här är ett exempel på prestandamätaren hehe:
http://img91.imageshack.us/img91/7930/screenshot00111bf1.jpg

Tyvärr verkar inte Nokia Maps-navigationen vara gratis, bara en trialperiod. Det funkar efter trialperioden också men då får man inte röstnavigation. Tänk även på att GPSen (om A-gps är påslaget) använder datatrafik också så ett abbonemang där du surfar gratis är att rekommendera, Tele2 har ju 200mb i månaden för 29:- nu, det klarar man sig gott och väl på även om man surfar rätt mycket. Dock kan man även lösa navigationen gratis på annat vis. roll

Känns som om C905 bara har kameran att luta sig mot medans Nokia har allt annat smile Men var beredd på att lägga XX antal timmar på att få Nokian som du vill ha den men när du vant dig är den klockren.

Faan jag beställer nog en själv i dagarna...

2 924 Inlägg
28 oktober 2008
vikingpower skrev:
Bump!

Lyfta trådar är förbjudet!!
En gång till och tråden låses!

/ Moderator

~ Life is short, have FUN! ~

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 oktober 2008
Det beror på vad du ska ha mobilen till.. SE är bättre på så vis att du kan använda den till fler komponenter, ex tv osv.. sen finns det mer program till SE än nokia även fast de där n95an.se hade så är det lite jämfört med vad som görs till SE, har själv SE p1 vilket funkar helt perfekt! Gps följde med för mig då, och den klarar alla program till resterande modeller från SE och äver program till Nokia med! jag skulle rekomendera SE, nokia har väldigt krongliga menyer, alla väldigt nyttiga funktioner finns inte på n95, vilket min kompis som äger en n95 är väldigt sur på, där p1 har de funktionerna + lite till wink lycka till med köp! Mvh Patrik smile

165 Inlägg
28 oktober 2008
racefan skrev:
jag har n85 o är kanonnöjd. bra kamera med bra blixt,bra ljud,lite små knappar o lite stor men annars kanonnöjd.

Jag har en c905, och skulle säga ungefär samma sak wink

King Of The Road
154 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Det blev ingen av dom blev en Mio digiwalker a702 istället.

Lights out,Game Over!

249 Inlägg
28 oktober 2008
Jag köper alltid den mobil som har mest megapixlar, bara för att kunna säga hur många megapixlar den har sen. Det känns bra att skryta med megapixlar smile

9 108 Inlägg
29 oktober 2008
vikingpower skrev:

hmm får man fråga varför? Den stödjer ju inte ens 3G yikes Hade mycket hellre valt HTC om det är Windows Mobile du är ute efter.

King Of The Road
154 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
vikingpower skrev:

hmm får man fråga varför? Den stödjer ju inte ens 3G yikes Hade mycket hellre valt HTC om det är Windows Mobile du är ute efter.

Jo det ska jag svara på ....Mio:on har den överlägset bästa gps:en i en mobiltelefon dessutom är den gratis att använda för allt finns redan i telefonen precis som en vanlig gps...sen så verkar det som den har en av dom bättre kamerorna...och jag gillar lite ovanliga prylar...vet inte varför men jag vill va rätt ensam om det jag har....tongue

Lights out,Game Over!

9 108 Inlägg
30 oktober 2008
hmm ok smile Ja det blir ju billigare än att köpa både GPS och mobiltelefon i alla fall..

King Of The Road
154 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
hmm ok smile Ja det blir ju billigare än att köpa både GPS och mobiltelefon i alla fall..

precis så jag tänkte smile

Lights out,Game Over!

Sök