2251
Sök

xenonlooks lampor

Häst
1 099 Inlägg
1 november 2008
Sokrates skrev:
DoT skrev:
Klorin_Elvis skrev:

Men alla kanske inte vill vara olagliga och eventuellt få böter elr ombesiktning hmm

Hur ofta händer det? Någon här som fått nedslag på besiktningen pga. xenon konvertering? hmm

Ofta, men alla berättar inte att de fått ombes. pga det,,,,

/Tommy.

Okej, tack svaret. smile

Än är inte den sista idioten född..

747 Inlägg
1 november 2008
Kan rekomendera att offra några sekunder för den här sidan
http://www.autolamps-online.com/index.htm  dom som är närmast xenon-look är nog DiamondVision alt. Bluevision då bluevision har lite mer vittsken än blått!

Mvh Toni

/ Toni Larsson

Glasmästare
83 Inlägg
2 november 2008
Anders J skrev:
vilka xenonfejklampor rekommenderar du?
nån som provat biltemas?

Kolla in www.xenonkungen.se

Dom har även fräcka diodlampor till p-ljusen mm.

Jag är inte dum, jag tänker bara sakta...

R1 driver!
5 128 Inlägg
2 november 2008
Biltemas funkar fenomenalt big_smile Dom för 95:- eller vad dom kostar smile

712 Inlägg
2 november 2008
Jag har provat div lampor till både dimljus samt hel/halv.. rutten livslängd.. efter några månader brukar en lampa ge upp roll

145 Inlägg
25 november 2009
Tjaba, tar denna tråd i stället för att göra en ny.

jag har en polo -97 som det sitter klarglas/angeleys "projektor" strålkastare på. och  i dom nu sitter det några lampor som lyser jätte svagt och grönt, och när jag tog ut "glöd"lampan så så är glaset på den regnbågsfärgat.. H7 12v 55w..  Så tänkte höra om någon vet hur det ser ut med mega blue i "projektor" strålkastarna? för jag vet polare som har satt det i typ sin volvo 940 och då är det knappt någon skillnad alls!  Sen om jag ska köpa 55w eller 100w? det är halvljuset det handlar om.

Tacksam för svar

Mvh

1 915 Inlägg
25 november 2009
Är det halvljus ska du ha 55w.

Har testat xenonlook lampor för 2år sedan, de lyste vitare än vanliga halogenlampor, men lyste även sämre.

Kostade då runt 200kr har jag för mig..
köpte riktigt xenon istället från vvme och det ångrar jag inte, är väldigt bra ljus från dom.

-HardcOre- skrev:
Tjaba, tar denna tråd i stället för att göra en ny.

jag har en polo -97 som det sitter klarglas/angeleys "projektor" strålkastare på. och  i dom nu sitter det några lampor som lyser jätte svagt och grönt, och när jag tog ut "glöd"lampan så så är glaset på den regnbågsfärgat.. H7 12v 55w..  Så tänkte höra om någon vet hur det ser ut med mega blue i "projektor" strålkastarna? för jag vet polare som har satt det i typ sin volvo 940 och då är det knappt någon skillnad alls!  Sen om jag ska köpa 55w eller 100w? det är halvljuset det handlar om.

Tacksam för svar

Mvh

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

2 982 Inlägg
25 november 2009
400 för ett riktigt HID xenonkonvert kit.
snåla inte!

32 Inlägg
25 november 2009
Xenonlook-lampor är sådär, kan se snyggt ut men ljuset är inget vidare. Köp ett xenonkit!

VVME är bra, men om någonting krånglar (ja, det händer), så har får du betala massiv frakt för att skeppa tillbaks prylarna till Hong Kong för byte!

Köp hemma istället, typ ett sånt här från Bilupplysningen http://www.bilupplysningen.se/Xenonkit-35W

Kör på 35w, det kör jag med och det är riktigt grymt ljus, 55w är rejält bländande.

smile

Sök