2900
Sök

Bmw M3 köp tänka på?

1 813 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
jo tänkte dra och byta min Passat TDI 02a mot en Bmw M3a 94a
16000mil har den gått tysk import.

vad e det man ska tänka på och kolla extra noga på ?
aldrig ägt bmw innan så jag vet inte jätte mkt om dom sugen på att börja leka lite trött på framhjuls driften:P

vorre snällt om ni kan ge mej lite bra att veta=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

3 354 Inlägg
28 oktober 2008
kolla upp bussningar.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 oktober 2008
vanosen lever om om den är dålig

2slow

5 Inlägg
28 oktober 2008
azid skrev:
vanosen lever om om den är dålig

Vanosen låter om den är trasig/dålig för oss som är lite trötta tongue

925 Inlägg
28 oktober 2008
Jag har en kompis som säljer sin billigt 03 tror jag E46 modellen 220000 kr

Feel The Difference

dARKiE
5 031 Inlägg
28 oktober 2008
som föregåenda talare sa, bussningarna. Håller på att byta dem nu under vintervilan dock på en 328 men samma sak. Angående en M3;a så ska du vara djävulskt pedant noga på småsaker som är slitna eller trasigt, kolla Serviceboken noga. Kolla om dem kör med TSW olja i maskinen (svindyr men den bästa till denna bilen) Känn noga på koppling, rost i tanklock, skärmkanter.

Men som sagt, köp inte första bästa utan var pedant gällande M3 köpet så kommer du säkerligen bli en nöjd M3 ägare.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

5 Inlägg
28 oktober 2008
Lyssna efter missljud när du växlar fort så du märker om synkringarna är dåliga. Sen kan det "molla" typ kompressor ljud fast det låter moooooo. När du släpper gasen med växel i. Det gjorde det på min, en vecka senare sköt jag diffen vid en lite hårdare start sad Kolla efter tecken på att den är plågad då bmw i allmänthet brukar få gå hårt ibland tongue Hoppas du blir nöjd om du nu beslutar dej för att bli en i familjen tongue

Sen ska bilen tåla att golvas från 2500 där nånstans. Därmed inte sagt att det är bra för bilen. Men den ska inte gå sönder heller...Min gjorde inte det när jag körde hem den hmm Topplockspackning samt tank ville inte vara med längre då. Dock var det här en äldre bil wink
Senast redigerat av Cosworthwannabe (28 oktober 2008)

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
28 oktober 2008
Tidningen Bilsport har ett begagnattest av just den bilen i nr 5 - 2004. Dom brukar få med det mesta man ska se upp med och tänka på vid begköp.

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
om de har blivit många bussnings byten och kopplingsbyte så är de nog så att bilen har gått hårt. typiskt sånt man ska titta på.

"bara en mor kan älska en sån son"

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 oktober 2008

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Blyfot
829 Inlägg
28 oktober 2008
hört en del som fått problem med avgas värden

"bara en mor kan älska en sån son"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 oktober 2008
camaro67 skrev:
Gå in på autopower och läs. Där står allt som är nödvändigt och inte nödvändigt att veta big_smile

Väntade bara på den tongue

Sök