Detta är vad jag har tänkt köra med i sommar:
531 topp med V-kam (tills ja har råd att låta en motorslip fräsa ur ett fördelar spår i en av K-kammarna).
Extraktorgrenrör.
2.5" avgassystem.
Sen lär väl lite smått och gott i övrigt slinka ned. LMM från en GLT, samt spridarna.
Har inte bytt till större avgasventiler då ja inte har råd med det, men de vore ju givetvis kul om man kunde
Topplocket och V-kammen skulle egentligen ha monterats nu under julhelgen men de som renoverar den fick den inte klar tills dess så ja får hem den i Januari.
V-kammen, som sitter i B230E, är helt klart roligare att köra med än VX3 kammen (sitter i b230fb tillsammans med 531 topp). Skillnaden mellan dem är att V-kammen andas bättre och har ett längre register, men tyvärr så är de en bristvara häromkring (åtminstone på skrotarna). Då är vx3an helt klart lättare att hitta.
V kammen drar från 3 tusen till strax över 5 effektivt medans VX3 drar drar mellan 3 tusen fram tills 4500 därefter händer de inte mkt. Då ja säger effektivt så menar ja att de är där den största effekten går att hämta.
Skillnaden mellan b230f fram till 89 och från och med 90 är att stakarna är tunnare i fram tills 89. Har för mej att de skiljer 3-4 mm i grovlek på dem (är lat så orkar inte leta fram infon nu, men om nån skriker som fan kanske ja gör de sen
). Sen så skiljer ju styrsystemen mellan dem också. Regina systemet kom 91, även om de står 90 i haynes böckerna. Skillnaden ska vara att de är en annan lösning på insugsidan (LMM är ersatt med två andra givare) men dessa sitter inte på 90, utan de är likadant som LH 2.4.