3291
Sök

Tjuvkoppla ny bild?

29 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
jag har en fråga till er. Min polare har fått för sig att man kan tjuvkoppla en ny bil typ 2005 och uppåt!?
Men det går väl ej?

Tack på förhand

A picture says more than 1000 words

Körv
3 535 Inlägg
29 oktober 2008
Klart det går om man vet vad man gör. Ingenting är omöjligt.. Sen sa du ju inte vilken bil det gällde.

Truckdriving Man

29 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Ny audi, mercedes eller bmw?

1 217 Inlägg
29 oktober 2008
oxidoxi skrev:
jag har en fråga till er. Min polare har fått för sig att man kan tjuvkoppla en ny bil typ 2005 och uppåt!?
Men det går väl ej?

Tack på förhand

Allt går bara man vill och har rätt utrustning

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 oktober 2008
"tjuvkoppla ny bild" big_smile
behöver ju nyckel för imobilizern och för att nyckalrna har nå jävla signaler som ska stämma med de inprogrammerade...kan inte koppla kablar som förr i tiden. Men ta me honom till en bilhandlare å låt han testa

29 Inlägg
29 oktober 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
"tjuvkoppla ny bild" big_smile
behöver ju nyckel för imobilizern och för att nyckalrna har nå jävla signaler som ska stämma med de inprogrammerade...kan inte koppla kablar som förr i tiden. Men ta me honom till en bilhandlare å låt han testa

TACKAR! Nu blev han tyst smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
30 oktober 2008
våran merca 03a är näst intill omöjligt att sno utan nyckel smile
kodad sitter en sak i nycklen

2 751 Inlägg
30 oktober 2008
Kan säga såhär... nere i södra europa, så stjäls de rätt mycket Vw,Audi,Bmw bilar... Det mesta vanliga sättet är att dom snappar upp nyckelns signaler med någon mottagare och det registreras i datorn... Senare programmerar dom en ny nyckel och stjäl din bil..... Tyvärr sad

Men att tjuvkoppla den som i filmer e nog ganska omöjligt. För de första krävs de sjukt mycket våld att ens komma åt kablarna..

Who Djaa bless no man curse

1 059 Inlägg
30 oktober 2008
n0b0dy_ skrev:
Kan säga såhär... nere i södra europa, så stjäls de rätt mycket Vw,Audi,Bmw bilar... Det mesta vanliga sättet är att dom snappar upp nyckelns signaler med någon mottagare och det registreras i datorn... Senare programmerar dom en ny nyckel och stjäl din bil..... Tyvärr sad

Men att tjuvkoppla den som i filmer e nog ganska omöjligt. För de första krävs de sjukt mycket våld att ens komma åt kablarna..

var har du hört det?
larmkoden som sitter i fjärren gör ju inte att startspärren låses upp samtidigt.
skulle va kul o höra o läsa hur dom gör det

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Gödseldräng
4 529 Inlägg
30 oktober 2008
som racefan skriver är rätt

en mercedes nyckel ser ut så här på dom lite nyare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/22688/492583_b7u0jc.jpg

och när du trycker in nycklen så har man ett konstigt ljud när den åker in i rätt läge och skickar signaler till datorn
så att man kan komma åt dom koderna med en motagare tror jag knappt

så här programeras nycklarna smile
http://img.alibaba.com/photo/204899823/ … RAMMER.jpg

sitter ungefär en likadan dosa innan för panelen vid nyckehålet som motar signalerna från nycklen

edit
ursäkta felstavningar
Senast redigerat av Team-Adolfsson (30 oktober 2008)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
30 oktober 2008
Visst borde man kunna tjuvkoppla en ny bil, såvida den inte är utrustad med imo.
Finns imo är det en hel del jobb (till nästan omöjligt beroende på modell) att bygga bort och kunna starta.

Utan imo är det "bara" klippa sladdar och koppla. Men rattlåset kommer troligen bråka.

2 751 Inlägg
30 oktober 2008
racefan skrev:
n0b0dy_ skrev:

var har du hört det?
larmkoden som sitter i fjärren gör ju inte att startspärren låses upp samtidigt.
skulle va kul o höra o läsa hur dom gör det

Har hört när ja va nere i Kroatien o Bosnien... Inget direkt bevis jag har, men i den skalan som bilar blir stulna där nere så tror jag det kan vara sant... Grannes vw passat 03- blev snodd, och han hade alla nycklar kvar... Ingen som kommit fram hur den blev snodd heller...

Who Djaa bless no man curse

4 001 Inlägg
30 oktober 2008
det är väl klart att det går att komma förbi immobilizer och sånt skit, när SAAB 9-5 kom så fick den superbra kritik för sitt stöldskydd men då började bara tjuvarna att jobba på annat sätt och nu tar det mindre än 1 minut för dom att stjäla en bil.
Visst borde man kunna tjuvkoppla en ny bil, såvida den inte är utrustad med imo.
Finns imo är det en hel del jobb (till nästan omöjligt beroende på modell) att bygga bort och kunna starta.

Utan imo är det "bara" klippa sladdar och koppla. Men rattlåset kommer troligen bråka.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök