4003
Sök

Någon från PITEÅ ??

369 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
Hejsan, nu är det så att jag har blivit lurad när jag gjorde ett köp på en downpipe över stcs, så innan han skickade grejjerna så vile han ha sina pengar, ganska självklart för annars sänder man ju inte iväg sakerna som är värnda flera tusen.  Jag ville "låsa" pengarna på hans konto när jag sate in om så att jag måste godkänna sakerna han skickat innan han kan använda sakerna men det gick inte sa dom på banken, Så jag gjorde en insättning o nu jag har inte hört någonting på snart 2 veckor. skickat flera mail men inget svar, är det någon från piteå som känner en Anders Johansson? Har hans mailadress om det är ngn som känner till namnet.?  // Robin

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

1 122 Inlägg
1 november 2008
kan du berätta lite mer specifikt var han bor?

gasa nu foer faen!

90 Inlägg
1 november 2008
Du har väll namn telefon nummer? bara ringa och höra.

369 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
ValP2k skrev:
kan du berätta lite mer specifikt var han bor?

Vet bara att aset bor i piteå, har hans för och efternamn men inget tele nr..

369 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
740glidarN skrev:
Har du hans bankkonto nummer så kan du ju ta reda på var han bor.. gör ett besök.

Hur tar jag reda på det? för banken ger inte ut varken hans adress eller telenummer tyvärr.. sad

1 122 Inlägg
1 november 2008
Det ska dom visst göra ifall d gäller "bedrägeri"

gasa nu foer faen!

SKÅNING
1 215 Inlägg
1 november 2008
finns något som heter internet girot funkar precis som du ville ha det pengarna är låsta tills du fått grejorna och godkänt dom kan vara bra att veta till nästa gång, synd det som hänt hoppas det löser sig

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

369 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
alexm- skrev:
finns något som heter internet girot funkar precis som du ville ha det pengarna är låsta tills du fått grejorna och godkänt dom kan vara bra att veta till nästa gång, synd det som hänt hoppas det löser sig

Usch ja detta suger... Retar mig att den på banken inte kollade upp det redigt men men nu äre försent verkar det som.. sad

672 Inlägg
2 november 2008
Själv säljer ja endel prylar över nätet å ja begär alltid att få betalt innan men ja lämnar även alltid ut mitt nummer i första mailet åxå vilket är registrerat, för köparen ska känna sej lite tryggare iaf.

Hotmailadress å utan nummer är ju lite risky hehe...

Vad säjer att han bor i Piteå föresten?  Förmodligen inte om du e blåst.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Trucker
2 710 Inlägg
2 november 2008
Ni bor i Piteå båda två och köper saker över internet.. bank osv ..?? Har du gjort affär med en kille där du ej fått reda på vart han bor eller vad han ahr för nr eller annat ? Bara namn förnamn och KANSKE samma stad ?? Jag hoppas verkligen att det löser sig och att du lär dig till nästa gång smile ta inget personligt smile)

Mvh

Fart missbrukare

1 661 Inlägg
2 november 2008
Gissar att downpipen är till Saaben? har du någon bild på hans bil, kanske från saab-forumet?
Klart det finns folk från Piteå här, finns då ett par stycken på Zatzy vet jag.

457 Inlägg
2 november 2008
Tråkigt att sånt här händer! Jag ska aldrig och kommer aldrig lämna ut pengar i förväg! För bedrägeri är allt för vanligt!

Polisanmäl händelsen, och säg till banken att dom ska titta upp om bankkontot verkligen står på den här "Anders Johansson".

Sen till dig: Lämna aldrig över pengar innan, be han skicka det på bussgods och gör en eftersändning, dvs att du betalar ut paketet. Mycket smidigt och lätt. Men ibland vägrar säljaren göra det och tror att man inte vill ha paketet och hämtar aldrig ut den då han även får stå för frakten hem igen. Skit i den här säljaren då! Hitta någon annan som kan skicka! Billigare och säkrare för alla! Ett litet tips!

P.S Hoppas det fixar sig!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
2 november 2008
Kan inte moderatorerna på STSC hjälpa dig att identifiera honom? På de flesta forum måste man ju anmäla sig med personuppgifter även om dessa inte är synliga för andra medlemmar.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

369 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
Ni bor i Piteå båda två och köper saker över internet.. bank osv ..?? Har du gjort affär med en kille där du ej fått reda på vart han bor eller vad han ahr för nr eller annat ? Bara namn förnamn och KANSKE samma stad ?? Jag hoppas verkligen att det löser sig och att du lär dig till nästa gång smile ta inget personligt smile)

Mvh

Jag bor inte i piteå, jag bor låångt söderut men visst känner mig jävligt blåst men gjort många affärer innan över internet och det har varit problemfritt,  Blir till att polisanmäla honom på tis tänkte jag, frågan är väl mest om polisen ens bryr sig?

369 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Sexyicecube skrev:
Gissar att downpipen är till Saaben? har du någon bild på hans bil, kanske från saab-forumet?
Klart det finns folk från Piteå här, finns då ett par stycken på Zatzy vet jag.

Yes den är till saaben smile  lr va rättare sagt. hmm   Dock ingen bild på hans bil men har bild på själva downpipen och hans fötter, haha

369 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Aern skrev:
Tråkigt att sånt här händer! Jag ska aldrig och kommer aldrig lämna ut pengar i förväg! För bedrägeri är allt för vanligt!

Polisanmäl händelsen, och säg till banken att dom ska titta upp om bankkontot verkligen står på den här "Anders Johansson".

Sen till dig: Lämna aldrig över pengar innan, be han skicka det på bussgods och gör en eftersändning, dvs att du betalar ut paketet. Mycket smidigt och lätt. Men ibland vägrar säljaren göra det och tror att man inte vill ha paketet och hämtar aldrig ut den då han även får stå för frakten hem igen. Skit i den här säljaren då! Hitta någon annan som kan skicka! Billigare och säkrare för alla! Ett litet tips!

P.S Hoppas det fixar sig!

Tack så mkt för tipset.. får bli så framöver.. smile

369 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Vivendi skrev:
Kan inte moderatorerna på STSC hjälpa dig att identifiera honom? På de flesta forum måste man ju anmäla sig med personuppgifter även om dessa inte är synliga för andra medlemmar.

// Ellen

han mailade till mig så har inte hans "nick" från stcs men ska kolla vad dom kan göra smile

2 118 Inlägg
2 november 2008
Jag känner då inte till namnet iaf.. men kan hålla ögonen öppna efter någon downpipe till en saab.

D.i.l.l.i.g.a.f

369 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Oki låter bra=)  Nu har jag polisanmält den jävlen iallfall och frågan är bara om polisen orkar bry sig.. =/

252 Inlägg
5 november 2008
har du något nummer en adress eller liknande borde juh finnas något man kan koppla till. testat kolla hitta.se på namnet osv ? bor i piteå men känner inte igen namnet. men hör jag något så.

Gti-r

Sök