Derbi skrev:
Härligt bygge
Vart hittar man en sådan diffuser? Finns det någon rolig till en 9-5a?
Turbo-X diffusern vet jag inte vart man köper
Hirsch diffusern köper man lättast på speedparts eller din lokala SAAB-handlare, i ditt fall Wafab
Braather skrev:
Hej Jimmu!
Kul att se ett SS projekt. Jag har inte själv vågat lägga ut en projekttråd pga andra anledningar. Får ev. bli det på nästa bil som kommer till våren.
Ang. dina planer som du gör så är det helt rätt stuk. Ang. baken så skulle jag välja Turbo X baken som jag har. Tycker själv att Hirschen ser lite underlig ut. Plus att den kommer nog bli vanligare än själva Turbo X delen, då Hirschen går att skaffa lättare, då via Speedparts. Fronten gör du ju helt rätt, att täta igen listerna för att få en helhet med den nya, listlösa bakdelen. Tummen för de!
Tyckte jag läste att du även skulle ta bort listerna på dörrarna? Skulle inte gjort de om jag var du? Jag valde själv att ha kvar mina, men bara lacka dom. De smälter in så bra ändå då man lackat dom. Varför jag avviker dig att göra det är att man aldrig kan räkna med dessa dörruppslag man kan få. "Roligare" att lacka om bara listen än hela dörren då olyckan är framme. Sen tycker jag att konturerna försvinner då man tar bort dom. Men visst, ska man ändå ge sig an att se till att baken och fronten har liknande utseende som den nyare SS, så kan man förvisso ta hela bilen.
Detta är bara idéer jag ville häva ut mig pga att det är ett spännande projekt man vill följa då man själv har haft/har dessa planer då man gör en del av detta på sin egna.
Keep it up!
Mvh
Jonas
Tack för kommentarerna Jonas, kul att projektet uppmärksammas!
Jag tycker det ser "underligt" ut med runda slutrör när formen på Turbo-X:en är rombformade.
Har inte sett någon med Hirsch diffusern ännu, så man får kanske vara först en liten stund iaf
Turbo-X har jag sett 2st av, Du och Daree.
Ev. kommer jag att göra romb formade utblås på jobbet och byta ut senare under säsongen.
Har tänkt lite fram och tillbaka ang. listerna, lägga igen alla när jag ändå inte har några fram och bak.
cabben har väl lister, men de nya 9-3orna har väl inga lister?
Hursom helst smaken är som baken, och tur är väl det?
Passar även på att säga att din bil är helt underbar! Snyggare SS får man leta efter!
mvh
Jimmie