Lucifer84 skrev:
okej. bara för skojs skull ska jag dra två exempel. den snåle och den som ville de skulle hålla.
Vi börjar med den som ville det skulle hålla.
Vår drivlina i rallybilen.
Audi 5 cyl NG motor 1 200 kr
Borrning av block 3 000 kr
Stakar Verdi 12 000 kr
Kolvar JE special 15 000 kr
Ballansering och viktjustering 5cyl motor 7 000kr
Mikuni förgasare 5st på platta 2 250 kr/st 11 250 kr
Ombyggnad och bearbetning av 10V topp inkl slipning av kamaxel 25 000 kr
Topp packning special 2 000 kr
Sachs tryckplatta med 4 pucks lameller 2 st 6 000 kr
Växellåda Audi Europe sport quattro låda 60 000 kr
Mappning/inställning och landsvägs test 5 000 kr
Har säkert glömt något.
Pris motor 147 450 kr
Slut effekt ca 240hk.
Motorn spikade efter tredje tävlingen den gick.
Exempel 2.
Golf 1 Turbo
Corrado G60 motor 1 000 kr
Ballansering och viktjustering 2 000 kr
Masserati Turbo (ingen aning om sort) 3 000 kr
Växellåda golf GTI orginal 500 kr
Byte av 2 drev i växellåda 2 000 kr
Weber tryckförgasare 2 000 kr
IC och tryckrör 1 500 kr
Sachs tryckplatta samt 4 pucks lamell 1 st 4 000 kr
Vattensprut hemmabyggt 1 800 kr Fungerade utmärkt.
Ombyggnad och bearbetning av golf GTI 8V topp samt kamaxel 8 000 kr
Mappning/iställning en tårta á 150 kr
Pris motor 25 950kr
Slut effekt 265 bänkade hk.
Bilen lever än.
ska tillägga att de inte är strickta priser utan ca priser.
Varför skulle man inte kunnabygga en motor som håller för en snål slant.
De handlar ofta om hur man bygger den och vilken kunskap man har.
Mappningen av vår rally motor gjordes på 116 oktanig bensin.
Den kördes sedan på 99 oktanig pga att vi inte fått informationen, därav anledningen till att den spikade.