3694
Sök

Toyota supra MKIV högerstyrd - Kommentarer?

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
25 december 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Jag kan korta ner listan på bilar som du kan tänka dig till supra eller r33 gtr big_smile

Nu skall vi inte vara såna wink.

Audi s4 biturbo är rätt trevliga bilar med, fast hade nog velat ha något annat.

BMW 330i Touring upp till 2004 har jag med kikat på , riktigt fina bilar!  Fast tror jag överväger en turbo bil ändå!

Sen är det viktigt att det finns bra med plats till stereobygget!

mvh wink

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Meister
6 763 Inlägg
25 december 2008
Dawe_A skrev:
camaro67 skrev:
Jag kan korta ner listan på bilar som du kan tänka dig till supra eller r33 gtr big_smile

Nu skall vi inte vara såna wink.

Audi s4 biturbo är rätt trevliga bilar med, fast hade nog velat ha något annat.

BMW 330i Touring upp till 2004 har jag med kikat på , riktigt fina bilar!  Fast tror jag överväger en turbo bil ändå!

Sen är det viktigt att det finns bra med plats till stereobygget!

mvh wink

Ska du ha en bil att skjutsa barn till dagis eller en bil att ha roligt med? Skjutsa barn = s4 Roligt = skyline/supra tongue

Lastbilschaffis
811 Inlägg
25 december 2008
jag röstar på 740 fortfarande smile  supra/skyline/s4 kommer inte bli billig att försäkra som 18 åring smile

Är inte billig som 27 åring med körkort sedan maj på en Skyline r33 GTR & försäkra på far är ingen idé för när olyckan är framme & pappa står på försäkringen blir det inte kul iaf

tippar på att du landar mellan 15-25k för hel hmm & halv eller trafik är ingen idé på dessa bilar men det är min åsikt.

kevlar_soul
25 december 2008
Supra är manligt smile

449 Inlägg
25 december 2008
Inga problem att ha en Supra som förstabil? Go for it dude!!!smile
Jag har en evo 8 som förstabil, och det är inga problem:P
Och NEJ, det är inte pappa som betalar. Förutom försäkringen då.
Men annars så betalar jag allt själv!!!

Lastbilschaffis
811 Inlägg
26 december 2008
naj naj naj naaaj  han ska ha en Skyline tongue   och för er som har en bil på pappa för att få billigare försäkring som t ex evo 8 då eller supra så hoppas ja inte ni smäller dem för då får ni nog stå & gråta länge för jag tvivlar att bolagen tror på att det är pappas bil big_smile

det är manligt att så för sin egen försäkring på sin egen bil! det ni! små pojkar smile slå det om ni kan smile

449 Inlägg
26 december 2008
Inga problem OM man skulle smälla..
Enligt reglerna på vårat försäkringsbolag är det bara dubbla självrisken.
Varför skulle inte t.ex. min pappa glida runt i en evo 8? Han kör den en jävla massa!

OEM <3
6 957 Inlägg
26 december 2008
Evo_Alex skrev:
Inga problem OM man skulle smälla..
Enligt reglerna på vårat försäkringsbolag är det bara dubbla självrisken.
Varför skulle inte t.ex. min pappa glida runt i en evo 8? Han kör den en jävla massa!

Sen finns de tilläggsförsäkringar för förare under 24år som gör att man kan ha sin bil på sin
far så länge man bor hemma, hade så sj på min gamla bil..men nu när man har egen lya
så har ja ju givetvis bilen på mig sj.

Sen att du betalar allt sj va gäller Evon så e de väl ganska givet, man ska inte äga en bil
som man inte har råd med!

OEM <3

JDM
593 Inlägg
26 december 2008
Har inte läst hela tråden, men eftersom du verkar vilja ha åsikter så säger jag bara: Eftersom du verkar ha råd så är det väll inget snack tongue Svårt att hitta ballare bil än så!
Skulle du göra en raktfram dödsräcer eller kanske en riktig rejserbil som kan svänga också?
Om det sistnämda så får du höra av dig när du köpt bilen så ska vi hitta en bana åt dig att rasta den på tongue

Det ska vara JDM och bana!

7 120 Inlägg
26 december 2008
Haxxel skrev:
Har inte läst hela tråden, men eftersom du verkar vilja ha åsikter så säger jag bara: Eftersom du verkar ha råd så är det väll inget snack tongue Svårt att hitta ballare bil än så!
Skulle du göra en raktfram dödsräcer eller kanske en riktig rejserbil som kan svänga också?
Om det sistnämda så får du höra av dig när du köpt bilen så ska vi hitta en bana åt dig att rasta den på tongue

Med tanke på att han skulle bygga ljud så tror jag det blir mer show än go

OEM <3
6 957 Inlägg
26 december 2008
Aerodynamik skrev:
Haxxel skrev:

Usch de har man ju inte en supra till, en supra ska köras, hårt å brett!

OEM <3

Supraman
2 300 Inlägg
26 december 2008
Skulle inte köpa en supra som första bil.
Du ska nog skaffa minst ett par års erfarenhet av att köra något snällare.
Har sett för många färska förare som har kört av vägen inom någa veckor efter dom har fått sin supra eller skyline eller vad dom nu haft köpt med mkt hästar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 338 Inlägg
26 december 2008
Dawe_A skrev:
-Sudde- skrev:
DusanMandick skrev:

där blev han inte sugen på en supra längre tongue

Ska man räkna ärlig förbrukning så blir det oundvikligen från 2,5 liter/milen och uppåt.

<

Det var en helvetes förbrukning, men visst även om jag köper mig en Bmw m3 så lär jag ju ligga på ~ 1L SNÅL körning hur som helst, och då med mindre pollar under huven  wink.

Känns som att vilken bil som helst med 330-340hk hade dragit något i den stilen?  även en trimmad 850 R, eller har jag fel?

Tur är väl då att man bara kör med den på vintern, dock blir väl bensinförbrukningen lika hög som farsans V70 2,5t drar under ett helt år wink

Min har 342 Bänkade hästar 
Den drar på motorväg i Laglig fart ca 7,5L per 100km alltså 0,75 liter milen
Blandad Körning Runt Litern
Buskörning hmm  Ganska mycket tongue

Så länge jag inte gasar så mycket så drar den inte spec mycket soppa.. Dock bara en 2,0 med Turbo  smile

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

653 Inlägg
26 december 2008
Jag skulle iaf kört på en supra MKIV ifall jag hade haft så mycket pengar, bara den är singelturbo konverterad wink vet en som kommer bli avis iaf big_smile lycka till!

653 Inlägg
26 december 2008
letten19 skrev:
Hallå! Klart att du ska köpa en Supra,är inne på min andra nu p.g.a att jag skrotade den första...nej jag var INTE vållande till skadan.Jag hade trygg-hansa och stod själv för försäkringen,allt var ordnat på 3 veckor,bilen innlöst och klar.Du var ju intresserad av några Supror och det var jag som hade lagt ett bud på en av dom,den röda från England, mitt tips är att du kollar den extra noga för den är riktigt fin fast den har gått lite mera än de andra som jag oxå har tittat på.Jag köpte ingen av de för jag hittade en 96a istället. Försäkringen kostar mellan 24 000 till 32 600.mina har dragit 0.9 på landsväg och 2.0 l istan..lol men var försiktig för de går BRA...
letten19

Hur mycket kostar dedär från england? finns det länk? tongue

Supraman
2 300 Inlägg
26 december 2008
England e skrot, ta från japan istället.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Meister
6 763 Inlägg
26 december 2008
Stefan Varberg skrev:

Varför skulle england vara skrot? De mesta som kommer ifrån japan går ju via england

Save a horse,ride a jeep...
258 Inlägg
26 december 2008
Stefan Varberg skrev:
Skulle inte köpa en supra som första bil.
Du ska nog skaffa minst ett par års erfarenhet av att köra något snällare.
Har sett för många färska förare som har kört av vägen inom någa veckor efter dom har fått sin supra eller skyline eller vad dom nu haft köpt med mkt hästar.

Kan bara hålla med,man har ju sett bevis på detta ett antal gånger redan...
Men det är inte lätt att ta till sig kritik när man är 18år..
Man tror man är kung,världsmästare och odödlig.
Detta är inte illa menat då jag tror att 90% av alla 18åringar tänker så,inkl. mig själv den gången jag var 18.

Lastbilschaffis
811 Inlägg
26 december 2008
camaro67 skrev:
Stefan Varberg skrev:

Varför skulle england vara skrot? De mesta som kommer ifrån japan går ju via england

ja dvs firmor tar den från japan för att regga dem bara & så slippa moms/tull i sverige.

det han menar är köp inte supra som gått i england... tar man en från japan direkt så är det i stort sett mkt bättre skick än engelska då engelsmän inte tar hand om sina bilar lika bra

JDM
593 Inlägg
26 december 2008
Bjork skrev:
Aerodynamik skrev:
Haxxel skrev:

Usch de har man ju inte en supra till, en supra ska köras, hårt å brett!

Ah, jag hade inte läst tråden, därför jag inte visste hmm

Men varför ska man köpa en snabb och häftig sportbil och sen sabba dess prestanda genom att trycka i tungt ljudsystem?!!! Vad är poängen? Då ska man väll köpa en volvo eller nått med massa plats?
Har man en sportbil så ska den ju hållas så lätt som möjligt och så ska den åka snabbt som fan på en bana! Eller driftas med, men det är samma sak = inget tungt ljud! Det enda man ska stoppa i en supra är prestandaökande delar och säkerhetsökande delar såsom bur och bättre stolar mm

Men såklart gör man ju vad man vill även om vissa tycker det är helt befängt smile

Det ska vara JDM och bana!

Sök