nu äre så att min turbo läcker när avgaserna ska från turbon till rästen av avgasröret syns tydligt när de är kallt och motorn är kall och man varvar upp turbon till max ladd så ser man hur de bolmar därifrån
packningen lär va ursunkig ska nog kanske bytas någong gång i framtiden
själva frågan va då efter som turbon läcker och min bil dör så fort han dumpar ladd och går ner på tomgång inte varje gång men säkert 7 gånger av 10 möjliga så hur troligt äre att turbo läckan dödar den?
1. Du verkar inte särskilt rädd om din motor om du varvar upp till maxladd. 2. Laga del fel som du vet om, annars är det meningslöst att sitta och gissa
1. Du verkar inte särskilt rädd om din motor om du varvar upp till maxladd. 2. Laga del fel som du vet om, annars är det meningslöst att sitta och gissa
max ladd på en 940 tic pluspaket oringal är runt 0.5-0.7 bar den uppnår max vid 2500
jag undrade bara om de kunde ha med de att göra bara en gammal volvo/bruks bil
bara dryg och motorbromsa till 100% för att den inte ska lägga av
nu äre så att min turbo läcker när avgaserna ska från turbon till rästen av avgasröret syns tydligt när de är kallt och motorn är kall och man varvar upp turbon till max ladd så ser man hur de bolmar därifrån
packningen lär va ursunkig ska nog kanske bytas någong gång i framtiden
själva frågan va då efter som turbon läcker och min bil dör så fort han dumpar ladd och går ner på tomgång inte varje gång men säkert 7 gånger av 10 möjliga så hur troligt äre att turbo läckan dödar den?
Läckan spelar ingen roll, men ahr du öppen dump på det styrsystemet till motorn du har (lh 2.4) så räknar inte LMM med at tden luften är borta så därför dör den annars är det tomgångsmotorn.
grejjen är den allt är orginal förutom chipp och öppet filter så då vette fan vad de kan vara pyskat är iaf går som en klocka tills man går från fullt laddtryck till tomgång tex hårdare ax så typ mellan varje växel om man inte e snabb nog med kopplingen
grejjen är den allt är orginal förutom chipp och öppet filter så då vette fan vad de kan vara pyskat är iaf går som en klocka tills man går från fullt laddtryck till tomgång tex hårdare ax så typ mellan varje växel om man inte e snabb nog med kopplingen
Har du öppen dump? isf är det den, annars är det tomgångsmotor helt enkelt
grejjen är den allt är orginal förutom chipp och öppet filter så då vette fan vad de kan vara pyskat är iaf går som en klocka tills man går från fullt laddtryck till tomgång tex hårdare ax så typ mellan varje växel om man inte e snabb nog med kopplingen
Har du öppen dump? isf är det den, annars är det tomgångsmotor helt enkelt
nej skrev just att den va oringal bortsätt från chipp och öppet filter där och då sitter de ingen dump än oringal;)
hatar när de pyser så skulle helst vilja ha oringal lådan de står turbo på fast fanns ingen på när man köpte bilen så så om man byter tomgångs motor så slutar den störa mig?
grejjen är den allt är orginal förutom chipp och öppet filter så då vette fan vad de kan vara pyskat är iaf går som en klocka tills man går från fullt laddtryck till tomgång tex hårdare ax så typ mellan varje växel om man inte e snabb nog med kopplingen
Har du öppen dump? isf är det den, annars är det tomgångsmotor helt enkelt
nej skrev just att den va oringal bortsätt från chipp och öppet filter där och då sitter de ingen dump än oringal;)
hatar när de pyser så skulle helst vilja ha oringal lådan de står turbo på fast fanns ingen på när man köpte bilen så så om man byter tomgångs motor så slutar den störa mig?