4041
Sök

Igår bet min hund en person, vad händer nu ?

blacken
8 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Jahapp, har nu lämnat min hund till en ett par, ena är sjukskriven och har haft och tränat hundar hela sitt liv (skydd,spårning)..och hans son tränar polishundar.
Dom sa direkt att han inte är galen han är snarare för snäll..inge dominant alls, dom plockade ner han direkt på jorden...och sa att han är undersimulerad..sen hade jag varit för snäll mot han, inte satt riktigá gränser...men det gorde dom direkt, min hund kollade inte äns på mig sen..utan följde efter "ledaren" tror inte min hund kolla på mig än endaste gång under hela tiden jag var där..så ni som säger att den ska avlivas UP YOURS smile
Och att han attackerade kan oxå med och göra att han tror att han var ledaren, så han var tvungen och ta tag i hotet..eller hur ?
Jag såg iaf grymt stor skillnad hur den hundvane hanterade  min hund och mot hur jag hanterar han..och jag trodde jag kunde mycket om hundar...oj oj smile
Och ja, det är alltid ägarens FEL, inte hundens..

då har du insett att du inte ska ha hund nu.

vad har polisen sagt?.

Sen undrar jag en sak, man är väl inte född till att vara en hundkännare, nångång är ju den första man skaffar hund..eller hur ? fast att skaffa en schäfer som första hund var väl kanske inte så bra...
Alltså jag lämnade bort hunden själmant, dom jobbar på min pappas jobb...jag får ju så klart ha kvar hunden om jag vill..men tror nog han får det bättre där han är nu smile

Du kan ju även om du vill behålla jycken gå en kurs med någon som kan det hela och lära dig samtidigt..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2008
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:
kickade skrev:
Inget personligt, men jag förstår inte grejen med hundar, speciellt inte när dom biter andra. Dom smutsar ner, dom kostar pengar, dom kräver tid, dom kräver underhåll, hade hundägare spenderat den tiden på sig själv hade man hittat botemedlet för cancer by now.

det finns en anledning varför dom kallas för människans bäste vän...

känns som jag nästan skulle kunna döda för att skydda min hund... skulle nån göra min hund illa skulle jag inte vilja vara i den personens kläder om jag säger så.... man fäster sig vid hundar, dom blir som en familjemedlem, värd lika mkt som en människa... ja finns många svar till varför man fäster sig vid en hund smile

fortfarande anfaller en hund en människa oprovocerat så är de troligen så att den ska avlivas,
synd de inte var samma med människor, typ våldtäktsmän, folk som mördar och så oprovocerat.

klart man kan fästa sig vid sin hund men man är en dålig hundägare om man inte kan ta hand om sin hund. biter hunden någon så har de även varit något fel i fostrandet så är det.

fel i fostrandet?? så om en människa hamnar i bråk eller slagsmål så MÅSTE det vara fel i fostrandet där med? nej nej tror du är ute och cyklar... hunden vart rädd och försvarade sig.. svårare än så är det inte... människor är exakt likadan!..
Senast redigerat av _Glenne_ (8 november 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Muttley
8 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
tkd_rille skrev:
TheFinnishFlash skrev:
Jahapp, har nu lämnat min hund till en ett par, ena är sjukskriven och har haft och tränat hundar hela sitt liv (skydd,spårning)..och hans son tränar polishundar.
Dom sa direkt att han inte är galen han är snarare för snäll..inge dominant alls, dom plockade ner han direkt på jorden...och sa att han är undersimulerad..sen hade jag varit för snäll mot han, inte satt riktigá gränser...men det gorde dom direkt, min hund kollade inte äns på mig sen..utan följde efter "ledaren" tror inte min hund kolla på mig än endaste gång under hela tiden jag var där..så ni som säger att den ska avlivas UP YOURS smile
Och att han attackerade kan oxå med och göra att han tror att han var ledaren, så han var tvungen och ta tag i hotet..eller hur ?
Jag såg iaf grymt stor skillnad hur den hundvane hanterade  min hund och mot hur jag hanterar han..och jag trodde jag kunde mycket om hundar...oj oj smile
Och ja, det är alltid ägarens FEL, inte hundens..

då har du insett att du inte ska ha hund nu.

vad har polisen sagt?.

Sen undrar jag en sak, man är väl inte född till att vara en hundkännare, nångång är ju den första man skaffar hund..eller hur ? fast att skaffa en schäfer som första hund var väl kanske inte så bra...
Alltså jag lämnade bort hunden själmant, dom jobbar på min pappas jobb...jag får ju så klart ha kvar hunden om jag vill..men tror nog han får det bättre där han är nu smile

men de ska inte behöva hända, trots allt var ju personen hundrädd också.

de är ju bra om hunden får överleva och få någon som kan aktivera hunden mer.
men nästa gång du skaffar hund så hoppas vi att du lärt dig lite mer om din nya hund och ger den all tid den ska ha.

Muttley
8 november 2008
_Glenne_ skrev:
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:

det finns en anledning varför dom kallas för människans bäste vän...

känns som jag nästan skulle kunna döda för att skydda min hund... skulle nån göra min hund illa skulle jag inte vilja vara i den personens kläder om jag säger så.... man fäster sig vid hundar, dom blir som en familjemedlem, värd lika mkt som en människa... ja finns många svar till varför man fäster sig vid en hund smile

fortfarande anfaller en hund en människa oprovocerat så är de troligen så att den ska avlivas,
synd de inte var samma med människor, typ våldtäktsmän, folk som mördar och så oprovocerat.

klart man kan fästa sig vid sin hund men man är en dålig hundägare om man inte kan ta hand om sin hund. biter hunden någon så har de även varit något fel i fostrandet så är det.

fel i fostrandet?? så om en människa hamnar i bråk eller slagsmål så MÅSTE det vara fel i fostrandet där med? nej nej tror du är ute och cyklar... hunden vart rädd och försvarade sig.. svårare än så är det inte... människor är exakt likadan!..

jag kallar det för de. hunden skrämde en hundrädd människa helt enkelt. de ska inte behöva reagera på de viset vad de än är för en person som närmar sig.

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
En hund som biter ska avlivas, inga förmildrande omständigheter.
Vad händer när en 4-åring traskar förbi ingången till ICA och hunden hugger, står du bakom din hund då med?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mästare
2 947 Inlägg
8 november 2008
FireTraXX skrev:
Vad händer när en 4-åring traskar förbi ingången till ICA och hunden hugger, står du bakom din hund då med?

Och alla bilar ska skrotas för dem förstör miljön, står du bakom det när dina barn växer upp?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
KimVsWorld skrev:
FireTraXX skrev:

Och alla bilar ska skrotas för dem förstör miljön, står du bakom det när dina barn växer upp?

Nej, för jag anser inte att alla bilar ska skrotas.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

Som sagt så gillar min hund barn, och nu var det inget barn han bet heller..

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
FireTraXX skrev:

Det var en hypotetisk situation.
För jag antar att hunden inte ogillar vuxna?

Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
TheFinnishFlash skrev:
FireTraXX skrev:

han ogillar mörkhyade smile

DFFL
9 020 Inlägg
8 november 2008
TheFinnishFlash skrev:
FireTraXX skrev:
TheFinnishFlash skrev:

han ogillar mörkhyade smile

Satt och läste det precis ett par sidor bak, tänker inte ens ge mig in i den diskussionen. tongue

I mitt tycke så försvarar det ändå inte vad som hände.

Russel Crowe, Gladiator.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2008
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:
tkd_rille skrev:

jag kallar det för de. hunden skrämde en hundrädd människa helt enkelt. de ska inte behöva reagera på de viset vad de än är för en person som närmar sig.

ja du har säkert sån bra fostran så du alldrig nånsin har hamnat i bråk eller slagsmål eller liknande...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Muttley
8 november 2008
_Glenne_ skrev:
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:

ja du har säkert sån bra fostran så du alldrig nånsin har hamnat i bråk eller slagsmål eller liknande...

ja de stämmer hur visste du det?. har aldrig varit i bråk eller blivit slagen eller slagit någon smile
så jag är bra uppfostrad smile bra ägare har jag . wink voff voff.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 november 2008
tkd_rille skrev:
_Glenne_ skrev:
tkd_rille skrev:

ja de stämmer hur visste du det?. har aldrig varit i bråk eller blivit slagen eller slagit någon smile
så jag är bra uppfostrad smile bra ägare har jag . wink voff voff.

okej, så bra för dig... var dock inte menat exakt åt dig... det var principen jag menade, för för mig och andra hundägare så är en hund värd lika mkt som en människa..

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 november 2008
tkd_rille skrev:
Team-Adolfsson skrev:
han sa ju att han hoppade bakåt och vifta med armarna det ska man verkligen ALDRIG göra
kommer en hund rusade imot dig ska du bara stå still och inte visa rädsla är du rädd så känner hunden det direkt och därför hugger den

så personen gjorde fel som var hundrädd?. och borde skylla sig själv enligt dig ?

personen gorde ett fel JA inte att han var hundrädd utan att han viftade med armarna det borde väl dom flesta förstå att man inte ska göra
jag har inte sagt att han ska skylla sig själv vad har du fått det ifrån ?
och folk som själva inte är hundägare borde inte ens lägga sig i diskusionen nu vet ju inte jag om du är det men inte dig jag syftar på heller

Avstängd
1 266 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Team-Adolfsson skrev:
tkd_rille skrev:
Team-Adolfsson skrev:
han sa ju att han hoppade bakåt och vifta med armarna det ska man verkligen ALDRIG göra
kommer en hund rusade imot dig ska du bara stå still och inte visa rädsla är du rädd så känner hunden det direkt och därför hugger den

så personen gjorde fel som var hundrädd?. och borde skylla sig själv enligt dig ?

personen gorde ett fel JA inte att han var hundrädd utan att han viftade med armarna det borde väl dom flesta förstå att man inte ska göra
jag har inte sagt att han ska skylla sig själv vad har du fått det ifrån ?
och folk som själva inte är hundägare borde inte ens lägga sig i diskusionen nu vet ju inte jag om du är det men inte dig jag syftar på heller

Japp, han hade nog inte tänkt bita först..eftersom han hoppade upp och stod med tassarna på hans mage å skällde..det var när han börja skrika å vifta med händerna som han bet tag i armen..och när han skrek visa han antagligen tänderna med...så det vart helt fel hmm

Häst
1 099 Inlägg
8 november 2008
Jamen hur fan reagerar man? hmm
Hade det kommit en okänd schäfer skällandes och springandes mot mig hade jag antagligen med blivit rädd, alternativt viftat med armarna.

Tycker jävligt synd om din hund om den måste avlivas nu bara...

Än är inte den sista idioten född..

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
8 november 2008
TheFinnishFlash : de e synd som har hänt med dig å din hund , hoppas att de kommer att ordna sig

Nissan Silvia

Fisketokig
2 997 Inlägg
8 november 2008
Se till att personen i fråga tar tillbaka anmälan och säger att han lekte och provocerade hunden till att bita honom.

Alternativt säg till rätten/polisen att utlänningen inte gillar dig och avsiktligt försökte få hunden att bita honom för att han skulle kunna polisanmäla dig. Sen försöker du lägga skulden på honom och anklaga honom för djurplågeri i samband med att han retade upp hunden.

En vanlig Svennson Ostraffad, Volvo, Villa och Schäfer mot en utlänning i rätten... Du har goda chanser.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Häst
1 099 Inlägg
8 november 2008
Martin 9-3 skrev:
Se till att personen i fråga tar tillbaka anmälan och säger att han lekte och provocerade hunden till att bita honom.

Alternativt säg till rätten/polisen att utlänningen inte gillar dig och avsiktligt försökte få hunden att bita honom för att han skulle kunna polisanmäla dig. Sen försöker du lägga skulden på honom och anklaga honom för djurplågeri i samband med att han retade upp hunden.

En vanlig Svennson Ostraffad, Volvo, Villa och Schäfer mot en utlänning i rätten... Du har goda chanser.

Är du allvarlig?

Än är inte den sista idioten född..

Sök