Tycker inte om att köra saab, hatar växellådorna/spaken.. känns så förbannat svampig! Volvo har jag bara provat automat på nyare, dom är då iaf mycket skönare att åka i.
Tycker inte om att köra saab, hatar växellådorna/spaken.. känns så förbannat svampig! Volvo har jag bara provat automat på nyare, dom är då iaf mycket skönare att åka i.
Kan hålla med till viss del om de nyare saabarna tex. då äldre saabarna har skönare knuff i turbon.
Visst är volvo kanonskön att åka.
kwansa - > Håller med till viss del där. Saaben är något instabilare i högre hastigheter. Gjorde en imbromsning i hög hastighet och trodde jag skulle välta frammåt
Tycker inte om att köra saab, hatar växellådorna/spaken.. känns så förbannat svampig! Volvo har jag bara provat automat på nyare, dom är då iaf mycket skönare att åka i.
Kan hålla med till viss del om de nyare saabarna tex. då äldre saabarna har skönare knuff i turbon.
Visst är volvo kanonskön att åka.
kwansa - > Håller med till viss del där. Saaben är något instabilare i högre hastigheter. Gjorde en imbromsning i hög hastighet och trodde jag skulle välta frammåt
Men får tänka på att det är bara är 120 på svenska vägar
sen finns det bot på det där med bromsarna, 9-5 aeros bromsar passar bra
Senast redigerat av kwansa (7 november 2008)
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Men får tänka på att det är bara 120 på svenska vägar
sen finns det bot på det där med bromsarna, 9-5 aeros bromsar passar bra
Vem har sagt att det var i Sverige?
Men varför blir det stabilare med större bromsar? Har skitbra bromsstäcka nu etc. bara när jag bromsar i hastigt i högre hastigheter som det känns oerhört obehagligt.
Men får tänka på att det är bara 120 på svenska vägar
sen finns det bot på det där med bromsarna, 9-5 aeros bromsar passar bra
Vem har sagt att det var i Sverige?
Men varför blir det stabilare med större bromsar? Har skitbra bromsstäcka nu etc. bara när jag bromsar i hastigt i högre hastigheter som det känns oerhört obehagligt.
beroende att bakbromsarna är något sega orginal, nu bätter mina bak mycke bättre och bilen sjunker ner i backen istället för att att stå på framdäcken sen finns det massa andra faktorer så som bussningar, däck osvosv
Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
beroende att bakbromsarna är något sega orginal, nu bätter mina bak mycke bättre och bilen sjunker ner i backen istället för att att stå på framdäcken sen finns det massa andra faktorer så som bussningar, däck osvosv
Okej. Borde inte vara så tycker jag körde 200 med V-klassade däck(klarar 240) Kanske dags för en ASFET vinge?
beroende att bakbromsarna är något sega orginal, nu bätter mina bak mycke bättre och bilen sjunker ner i backen istället för att att stå på framdäcken sen finns det massa andra faktorer så som bussningar, däck osvosv
Okej. Borde inte vara så tycker jag körde 200 med V-klassade däck(klarar 240) Kanske dags för en ASFET vinge?
Jag har legat i cirka 225 me min o i 240 me höjt ladd. Gör lätt mätaren ut dock!