2562
Sök

Saab 9-3 2.0T 185hkr vs. Volvo S60 2.4T 200hkr

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Har saaben nu den går bra och relativt billigt.

Är volvon lika körglad (väghållning, 0-100, etc)?

Vilken tycker ni är snyggast?
Senast redigerat av calle- (7 november 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 november 2008
allt är relativt vad man tycker är körlgatt...

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:

Drar slutsatsen att du inte kört någon av bilarna...

211 Inlägg
7 november 2008
Saab:en är väl mer körglad (mer ketchup effekt). Volvo åker man ju & Saab "kör" man smile Skulle gissa på att Saaben drar lite mindre bensin också.

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Fel_xi skrev:
Saab:en är väl mer körglad (mer ketchup effekt). Volvo åker man ju & Saab "kör" man smile Skulle gissa på att Saaben drar lite mindre bensin också.

Tack! antar att du är saabägare wink

vet att min 9-3 2.0T 185hkr krossar volvo v70 d5 185hkr awd med hästlängder

7 120 Inlägg
7 november 2008
calle- skrev:
Vilken tycker ni är snyggast?

Vilken dum fråga... tongue

SAAB såklart

VW-nörd?
4 332 Inlägg
7 november 2008
calle- skrev:
Mortalis skrev:

Dra du den, har kört båda, men de e fortfarande individuellt så man får fan ta å åka å testa själv..

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
calle- skrev:
Mortalis skrev:

Dra du den, har kört båda, men de e fortfarande individuellt så man får fan ta å åka å testa själv..

haha "ok"

Redlinefoto
259 Inlägg
7 november 2008
Saaben är ju lätt snyggast, sen vet ja inte hur många NM S60:n har. och saaben har la runt 250-260nm? det e nog vad volvon har med...

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Fredrik wilhelmsson skrev:
Saaben är ju lätt snyggast, sen vet ja inte hur många NM S60:n har. och saaben har la runt 250-260nm? det e nog vad volvon har med...

saaben ligger på 265nm enligt boken och volvon 285.
så en aning motorstarkare men alla volvos är ju segelbåtar i grund och botten smile

Redlinefoto
259 Inlägg
7 november 2008
Såg nu saab: 260nm
          volvo: 285nm

MVH Fredrik

Redlinefoto
259 Inlägg
7 november 2008
calle- skrev:
Fredrik wilhelmsson skrev:

saaben ligger på 265nm enligt boken och volvon 285.
så en aning motorstarkare men alla volvos är ju segelbåtar i grund och botten smile

Hehe du hann före mig tongue

MVH Fredrik

1 963 Inlägg
7 november 2008
Tycker inte om att köra saab, hatar växellådorna/spaken.. känns så förbannat svampig! Volvo har jag bara provat automat på nyare, dom är då iaf mycket skönare att åka i.

Men are not born - Men are made

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
7 november 2008
263nm ligger väll saaben på tongue

väghållning: på landsväg tror jag nästan saaben är bättre, kurviga småvägar kanske volvon har lite övertag.
Pga av saaben ruskigt ruttna framvagn!

saaben har nog lite roligare motor tror jag, speciellt med ett chip och tex en aero turbo.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Felax skrev:
Tycker inte om att köra saab, hatar växellådorna/spaken.. känns så förbannat svampig! Volvo har jag bara provat automat på nyare, dom är då iaf mycket skönare att åka i.

Kan hålla med till viss del om de nyare saabarna tex. då äldre saabarna har skönare knuff i turbon.

Visst är volvo kanonskön att åka.

kwansa - >   Håller med till viss del där. Saaben är något instabilare i högre hastigheter. Gjorde en imbromsning i hög hastighet och trodde jag skulle välta frammåt

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
7 november 2008
calle- skrev:
Felax skrev:

Kan hålla med till viss del om de nyare saabarna tex. då äldre saabarna har skönare knuff i turbon.

Visst är volvo kanonskön att åka.

kwansa - >   Håller med till viss del där. Saaben är något instabilare i högre hastigheter. Gjorde en imbromsning i hög hastighet och trodde jag skulle välta frammåt

Men får tänka på att det är bara är 120 på svenska vägar wink

sen finns det bot på det där med bromsarna, 9-5 aeros bromsar passar bra wink
Senast redigerat av kwansa (7 november 2008)

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
kwansa skrev:
Men får tänka på att det är bara 120 på svenska vägar wink

Vem har sagt att det var i Sverige? wink

Men varför blir det stabilare med större bromsar? Har skitbra bromsstäcka nu etc. bara när jag bromsar i hastigt i högre hastigheter som det känns oerhört obehagligt.

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
7 november 2008
calle- skrev:
kwansa skrev:
Men får tänka på att det är bara 120 på svenska vägar wink

Vem har sagt att det var i Sverige? wink

Men varför blir det stabilare med större bromsar? Har skitbra bromsstäcka nu etc. bara när jag bromsar i hastigt i högre hastigheter som det känns oerhört obehagligt.

beroende att bakbromsarna är något sega orginal, nu bätter mina bak mycke bättre och bilen sjunker ner i backen istället för att att stå på framdäcken smile sen finns det massa andra faktorer så som bussningar, däck osvosv

Hijo de puta
113 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
kwansa skrev:
beroende att bakbromsarna är något sega orginal, nu bätter mina bak mycke bättre och bilen sjunker ner i backen istället för att att stå på framdäcken smile sen finns det massa andra faktorer så som bussningar, däck osvosv

Okej. Borde inte vara så tycker jag körde 200 med V-klassade däck(klarar 240) Kanske dags för en ASFET vinge? big_smile

236 Inlägg
7 november 2008
calle- skrev:
kwansa skrev:

Okej. Borde inte vara så tycker jag körde 200 med V-klassade däck(klarar 240) Kanske dags för en ASFET vinge? big_smile

Jag har legat i cirka 225 me min o i 240 me höjt ladd. Gör lätt mätaren ut dock!

Sök