2619
Sök

Söker åsikter om Contisport 2/3 (däck).

174 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
Är dessa däck värda sitt relativt höga pris?
Hur är greppet på våt vägbana?
Torr vägbana?
Allmän greppnivå?
Slitstyrka?
Ljudnivå är inget jag lägger någon vikt vid däremot.

Dessa däck är ju relativt dyra och man funderar på om dom är värda sitt pris eller helt enkelt bara är högt prissatta.
Hur står dom sig emot andra däck i samma klass, både dyrare och billigare?

Bilen jag ska ha nya däck till är en Impreza STi. Alltså 280hk och fyrhjulsdrift. Lite av en däckätare så man vill gärna vara säker på att sulorna är bra innan man lägger 1500-2500 per hörn. roll

Är tacksam för svar från dom som har kört på Contisport men mest tacksam för svar från folk som kört på både dessa samt flera andra prestandadäck.

1 024 Inlägg
7 november 2008
dom däcken vet jag inte om, men jag tipsar om ett par andra EVO heter dom köpte för ett tagsen, bästa däck jag har kört med fint på torr väg å mycket bra på våt väg helnöjd med dom.

Servicetekniker
235 Inlägg
7 november 2008
conti är ju ett premim däck helt klart. har inte åkt på dom så mycket själv men jag har sålt många sånna. Dom får ju bra betyg i testerna i olika tidningar när dom testar däck. och dom kunder jag har som kört på cont är ofta nöjda. Dom är hyfsat slitstarka faktist men man kan inte räkna så många mil på dom. Polisbilarna vi har så klarar dom sig cirka 1500-2000 mil på och när svensson kör så klarar dom sig cirka 4000-5000 mil o då pratar vi 17" däcken.

mvh ralle

Team Chevy740

huh?
10 427 Inlägg
7 november 2008
Kört med ContiSportContact 3 i 900mil ungefär, inget särskilt märkbart slitage.
Bara det jag kunde bidra med, tyvärr hmm

5 089 Inlägg
7 november 2008
nummer tre är tydligen väldigt stötiga och mycket vägljud, är vad våra kunder har sagt iaf.

\Lindgren

950 Inlägg
7 november 2008
JontaK skrev:
Är dessa däck värda sitt relativt höga pris?
Hur är greppet på våt vägbana?
Torr vägbana?
Allmän greppnivå?
Slitstyrka?
Ljudnivå är inget jag lägger någon vikt vid däremot.

Dessa däck är ju relativt dyra och man funderar på om dom är värda sitt pris eller helt enkelt bara är högt prissatta.
Hur står dom sig emot andra däck i samma klass, både dyrare och billigare?

Bilen jag ska ha nya däck till är en Impreza STi. Alltså 280hk och fyrhjulsdrift. Lite av en däckätare så man vill gärna vara säker på att sulorna är bra innan man lägger 1500-2500 per hörn. roll

Är tacksam för svar från dom som har kört på Contisport men mest tacksam för svar från folk som kört på både dessa samt flera andra prestandadäck.

Jag hade dem på min Boxster S och bytte bak 3 gånga och fram 1 gång under de knappt 9000 mil jag körde bilen. Jag körde bilen hårt och även lite bana.
Jag var jättenöjda med dem. Det ända jag kan anmärka på är att där blev lite obalans i dem när de var slitna, men då var det ju dags att byta.

174 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
Tack för alla svar!
Någon som kan säga hur dessa däck står sig emot V-mönstrade sulor som
Toyo TS-1, Eagle F1 och Falken 451.
Har kört bilar med alla ovanstående, dock inga riktiga prestandabilar som Imprezan.
Toyon är sådär, Falken lite bättre och Örnen greppar riktigt bra. Tycker dock att dom är mer eller mindre värdelösa på våt väg allihop.
Dock så ligger dessa bättre till i pris.

Sen har jag kollat på Pirelli P7000 också. Inte kört dom, bara åkt med. Egenskaperna på blöt väg är betydligt bättre än V-mönsterdäcken. Har dock hört en del negativt om dessa också.
Ligger väl i ungefär samma prisklass som Contin.

Är det någon idé att köpa någon av dom först nämnda däcken bara för prisets skull eller är någon av dom modellerna riktigt bra?
Någon som har erfarenhet av flera av dom ovanstående som kan hjälpa till lite, jag har svår beslutsångest. roll
Man kan ju inte gå till däcknasaren och provköra direkt...

950 Inlägg
8 november 2008
JontaK skrev:
Tack för alla svar!
Någon som kan säga hur dessa däck står sig emot V-mönstrade sulor som
Toyo TS-1, Eagle F1 och Falken 451.
Har kört bilar med alla ovanstående, dock inga riktiga prestandabilar som Imprezan.
Toyon är sådär, Falken lite bättre och Örnen greppar riktigt bra. Tycker dock att dom är mer eller mindre värdelösa på våt väg allihop.
Dock så ligger dessa bättre till i pris.

Sen har jag kollat på Pirelli P7000 också. Inte kört dom, bara åkt med. Egenskaperna på blöt väg är betydligt bättre än V-mönsterdäcken. Har dock hört en del negativt om dessa också.
Ligger väl i ungefär samma prisklass som Contin.

Är det någon idé att köpa någon av dom först nämnda däcken bara för prisets skull eller är någon av dom modellerna riktigt bra?
Någon som har erfarenhet av flera av dom ovanstående som kan hjälpa till lite, jag har svår beslutsångest. roll
Man kan ju inte gå till däcknasaren och provköra direkt...

Eagle F1 är grymt bra när det regnar. Da jag höll på med långloppsracing använde vi F1 däcken när det regnade/snöade, men annars inte.
Pirelli P7000 är jättebra, men livslängden är bättre med Contin.

Sök