Sjogren-Racing:
Yes, Mirkas. Men ska beställa hem Trizak och jämföra. Jämfört innan, men på för kort tid.
Här är några bilder på rallybilen:
Hänt lite nytt här. I helgen blev mst slipande. Sovit dåligt hela helgen så hade inte mkt ork eller lust. Men igår tvingade man sig att lackera delarna efter jobet, för att inte tidsplanen skulle spricka.
Planen är som så, att montera ihop bilen så mkt det igår nu i helgen. Får se om man hinner lackera bakluckan och kjolpaketet+ lite lister på fredagen. Har väldigt mkt att göra på jobbet, så är osäker på om man hinner med så mkt med sin egen. Beror helt på hur bra det flyter på med kundbilarna.
Bokat tid för toning av rutorna. Det blir det enda jag inte gör själv. Hade väl kunnat försöka, är nog inte så svårt nu när rutorna är lösa. Men har inte orken och tiden att göra ett försök just nu.
Regskyltar kommer beställas nu i veckan. Som sedan ska klarlackas innan montering.
Igår lackerades alla 4 dörrar och stötfångarna.
Här kommer lite bilder..
Som sagt, rostskydd överallt. Men så ä rden väldigt fräsch i kaross också:
Stötfångarna slipgrundade:
Var en gammal skada på denna dörr, precis som framskärmen jag spacklade på bilen. Var dock porigt och ojämnt så riktade och spacklade om:
Torkade sedan spacklet med IR så man påskyndade sjunkningsprocessen i spacklet:
Laser som mäter asvtåndet till föremålet är nu rätt. Annars talar den om ifall man är för nära eller för långt ifrån:
Startad och nedräkningen påbörjad:
Såhär blev resultatet på stötfångaren fram:
Ena bakdörren och stötfångaren bak:
Bakdörren provmonterades för att se så allt stämde i nyans m.m.
Nu ska den demonteras igen och sedan lackskyddas invändigt på alla dörrar och inv. på karossen. Sedan är det dags för montering.
Någon som är bra på photoshop, som ville hjälpa mig med texten på bilen? Skulel vilja ha en rundare text, så det passar bättre till karossen. Och texten i rött med svarta konturer.
Även en bild med guldrig text och svart kontur, för att jämföra skillnaden.
Texten på sidorna vill jag även ska gå mot dom små baksidorutorna ner mot bakdörrarna.
Tacksam för hjälp:)