4337
Sök

Vad tjänar du i månaden? Vilket jobb har du?

Fisketokig
2 997 Inlägg
27 juli 2010
andreas_gbg_ skrev:
Ellertz skrev:
TRYIT skrev:

härligt , tjäna över 500 000Nok om året och kör en 240 ?

Dags att du köper dig något nyare wink

Kamprad kör 240 fortfarande också wink

haha. Brukade tjöta med en försynt liten kille på gymmet ibland förr, då han en dag nämnde att han vart tvungen att köra sin gamla skoda eller vad det var till skroten för den var så gammal och så mycket rost och annat så den inte var värd att laga, därefter sa han att han var och provkörde "en sån där Lexus SUV" och sa -"vilken jäkla bil" men vad ska jag med en sån till???, men tjejen gillade den".

-Ok, vad jobbar du med? frågade jag efter en stund, Forskare på Astra Zenica svarade han. Efter lite mer tjötande vågade jag fråga vad han tjänade, typ 40.000kr efter skatt... Vänta nu, vafan har du kört en bil ifrån 80-talet tills den blev skrot, och du får ut 40k/månad.. -jaa, alltså den har ju alltid funkat. big_smile

Sicken lirare asså.

big_smile

Inte döma bil efter inkomst, eller tvärtom smile

Känner också till ett par stycken som skulle kunna hämta ut en ny miljonbil kontant imorgon om det vill. Den ena kör en 745a  för 10 papp och den andra en gammal Mondeo för inte mycket mer.

Känner dock en jäkla massa personer som har nya bilar men vissa som fått låna t.o.m. till handpenningen.

Ibland kostar fasaden mer än insidan wink

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

fotointresserad
2 307 Inlägg
27 juli 2010
Jobbar som fotograf inom dagspress över sommaren och har en månadslön på 19 297:-
Till hösten stavas inkomsten CSN då jag återvänder till universitetet, men med utbildningen avklarad till nästa sommar så lär jag ha högre månadslön då smile

Hertig
182 Inlägg
28 juli 2010
Jobbar med mikroeletronik, 2skift och 6timmarsdagar (30h/vecka) och drar in 23k före skatt. Övertid ca 10h/månad vilket ger 330kr/h före skatt vilket drygar ut dagskassan lite..

414 Inlägg
29 juli 2010
Tidningsbud
jobbar alla nätter i veckan
6-9000kr efter skatt

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

HEAVY METAL
765 Inlägg
29 juli 2010
Jobbar som Undertaksmontör!! drar in mellan 19 och 25 efter skatt beroende på var jag jobbar och om jag har trakt eller inte osv!!!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Sleeper
3 084 Inlägg
29 juli 2010
Tycker vi kan starta en ny tråd "Hur mycket gör du av med i månaden" det vore mer intressant smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

huh?
10 427 Inlägg
29 juli 2010
Sushikocken skrev:
Tycker vi kan starta en ny tråd "Hur mycket gör du av med i månaden" det vore mer intressant smile

Haha, ja eller "Vem har lägst fasta utgifter?" eller "Vem sparar mest?" tongue

Sleeper
3 084 Inlägg
29 juli 2010
steifan skrev:
Sushikocken skrev:

Precis ^^,

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

IDMUD
29 juli 2010
steifan skrev:
Sushikocken skrev:

"Vem lever som en lodis?"

huh?
10 427 Inlägg
24 augusti 2010
steifan skrev:
Jobbar som operatör/motsvarande på en industrianläggning som pysslar med kallvalsat rostfritt stål.
C:a 20 000 i grundlön inledningsvis samt ett årsgenomsnitt på 6000kr/månad i skifttillägg (kontinuerligt
3-skift utan helguppehåll, "femskift"). Blir c:a 312 000 på ett år.

+1595 i månaden nu cool

154 Inlägg
26 augusti 2010
Fan är det bara jag som jobbar på Stena Line? aja, får ut 17k efter skatt och det jag gör är att beställa sprit och le mot kunder hela dagarna. (OBS) Jag jobbar varannan vecka så jag bor 6 mån/år på båten och sparar pengar smile

OEM <3
6 957 Inlägg
26 augusti 2010
linneajacobsson skrev:
wulvan skrev:
Fan är det bara jag som jobbar på Stena Line? aja, får ut 17k efter skatt och det jag gör är att beställa sprit och le mot kunder hela dagarna. (OBS) Jag jobbar varannan vecka så jag bor 6 mån/år på båten och sparar pengar smile

Jo anagligen tongue Jag har jobbat på destination Gotland. + Stena Foreteller men där var det bara praktik sad Så drog inte in några pengar där!

Skoj å jobba på en båt big_smile

Lyckades skrapa ihop 40.000kr brutto denna månaden big_smile

OEM <3

228 Inlägg
26 augusti 2010
Jobbar som snickare i Stockholm.

Får ut ca 23.000- 25.000 efter skatt.

Det e VI som e HAMMARBY!

OEM <3
6 957 Inlägg
27 augusti 2010
linneajacobsson skrev:
Bjork skrev:
linneajacobsson skrev:

Jo anagligen tongue Jag har jobbat på destination Gotland. + Stena Foreteller men där var det bara praktik sad Så drog inte in några pengar där!

Skoj å jobba på en båt big_smile

Lyckades skrapa ihop 40.000kr brutto denna månaden big_smile

big_smilebig_smilebig_smile Lite över halva brukar ju vara normalt lollol
Det bästa är ju när man är ledig. Och ligger på soffan. (om det nu är det man gör på fritiden) Så rullar ju ändå pengarna in wink lol

Lite över halva vadå? tongue

OEM <3

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
27 augusti 2010
Allt ifrån 0 - 15000 i månaden! allt beror på jobben här som Timvik ! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Kontaktledningsmontör
6 Inlägg
21 oktober 2010
allt från 30-50 efter skatt, kontaktledningstekniker på järnvägen tongue

Norrlänning
1 453 Inlägg
23 oktober 2010
Jobbar med Biluthyrning, brukar bli en 21-22 i månaden på det jobbet, sen ungefär 25-35 vid sidan om genom lite affärer smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

huh?
10 427 Inlägg
23 oktober 2010
Ellertz skrev:
Jobbar med Biluthyrning, brukar bli en 21-22 i månaden på det jobbet, sen ungefär 25-35 vid sidan om genom lite affärer smile

Hehe den "andra" inkomsten lät lite skum wink

Norrlänning
1 453 Inlägg
25 oktober 2010
steifan skrev:
Ellertz skrev:

Hehe den "andra" inkomsten lät lite skum wink

Nejdå!

Lite bilaffärer bara smile köpa billigt, sälja lite dyrare...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök