3603
Sök

Loaded Bmw M3 Csl 2003...Nu 2014 set-up!!!

Team RmR
393 Inlägg
27 september 2009
#341
För de som inte vet så har jag tuffat runt i Loaded nu 6 år och jag bjuder hellre än blir bjuden.

Hoppas du själv hade en fantastisk dag JaZoR big_smile



riktigt bra sagt smile

Jo jag hade allt en fantastisk dag:) . många av vännerna som var riktigt imponerade när dom fick åka med loaded:)
synd att det blev ändrade planer med att man skulle vara funkis så man kunde fått åka med också smile

mvh/jocke
Senast redigerat av JaZoR (27 september 2009)


Masterworks
27 september 2009
#342
gladiatorn skrev:
JaZoR skrev:
var på kinnekulle igår när snowdragon arrangerade och det var riktigt roligt att få se loaded in action.
tänkte höra varför du inte körde själv på kullen? alltid ser man någon annan ratta den på bana tongue
Jag har och kör den ganska mkt ändå så denna gång fick min vän Jonas köra slut på psyket och kroppen med sina 170 varv, tycker det är kul att pina mina vänner med den typen av utmaning lol

Jag hade lite å stå i denna dag med 35 medåkningar, vilket kräver sitt fokus. Så jag hade det hur bra som helst och tyckte dagen var helt fantastiskt bra. För de som inte vet så har jag tuffat runt i Loaded nu 6 år och jag bjuder hellre än blir bjuden.

Hoppas du själv hade en fantastisk dag JaZoR big_smile
Du får mer än gärna pina mig med en utmaning! hehehe...  wink

1 024 Inlägg
27 september 2009
#343
Grattis till priset! fasen va jag gillar lacken, superfin! Grönt är skönt!


Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 september 2009
#344
gladiatorn skrev:
HyperSonica skrev:
JaZoR skrev:
var på kinnekulle igår när snowdragon arrangerade och det var riktigt roligt att få se loaded in action.
tänkte höra varför du inte körde själv på kullen? alltid ser man någon annan ratta den på bana tongue
Jag tycker att man ALLTID ser nån annan köra eller ställa ut den bilen...

Varför kan inte ägaren iallafall medverka vid utställningar?
Hahaha, fantomen har många ansikten kanske big_smile
Då har du inte varit på många utställningar eller arrangemang i år om du alltid tycker någon annan representerar Loaded hela tiden. Elmia t ex, då var jag med alla dagarna och i Borås på SCF var jag med några timmar innan familjen påkallade uppmärksamheten. I Göteborg var Christian Pettersson representant för Loaded då jag inte hade tid ,vilket är helt okay för mig. För mig är det inte viktigt att påkalla uppmärksamhet genom Loaded. Många har varit engagerade för att detta projekt är där det är nu och de får gärna stå i rampljuset om de vill.

Men besök Elmia nästa år så kan du komma fram och byta några ord, jag är säkert på plats där på samma sätt som jag varit sedan 2004 big_smile och nästa år kommer rykande färska nyheter på Loaded...mkt spännande år 2010.
Okej då smile Tänkte på SCF Borås mestadels typ.. Men va fan.. Familjen går ju framför allt.. Och jag måste faktiskt säga att det är kul att se nån som äger en bil som Loaded faktiskt dela med sej av framgången.. Genom att låta andra stå brevid på utställningar... se det är absolut inget negativt smile Föresten.. Såg en liten fin blackrace tid för ett tag sedan.. Tror den va från 04 eller 05 tror jag.. Illa att bli slagen av en Orginal Golf Vr6 Syncro på 201 meter wink Kanske är 4wd som gör det.. va vet jag smile Hihi..
Må Väl smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

MrLoaded
603 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#345
HyperSonica skrev:
gladiatorn skrev:
HyperSonica skrev:
Jag tycker att man ALLTID ser nån annan köra eller ställa ut den bilen...

Varför kan inte ägaren iallafall medverka vid utställningar?
Hahaha, fantomen har många ansikten kanske big_smile
Då har du inte varit på många utställningar eller arrangemang i år om du alltid tycker någon annan representerar Loaded hela tiden. Elmia t ex, då var jag med alla dagarna och i Borås på SCF var jag med några timmar innan familjen påkallade uppmärksamheten. I Göteborg var Christian Pettersson representant för Loaded då jag inte hade tid ,vilket är helt okay för mig. För mig är det inte viktigt att påkalla uppmärksamhet genom Loaded. Många har varit engagerade för att detta projekt är där det är nu och de får gärna stå i rampljuset om de vill.

Men besök Elmia nästa år så kan du komma fram och byta några ord, jag är säkert på plats där på samma sätt som jag varit sedan 2004 big_smile och nästa år kommer rykande färska nyheter på Loaded...mkt spännande år 2010.
Okej då smile Tänkte på SCF Borås mestadels typ.. Men va fan.. Familjen går ju framför allt.. Och jag måste faktiskt säga att det är kul att se nån som äger en bil som Loaded faktiskt dela med sej av framgången.. Genom att låta andra stå brevid på utställningar... se det är absolut inget negativt smile Föresten.. Såg en liten fin blackrace tid för ett tag sedan.. Tror den va från 04 eller 05 tror jag.. Illa att bli slagen av en Orginal Golf Vr6 Syncro på 201 meter wink Kanske är 4wd som gör det.. va vet jag smile Hihi..
Må Väl smile
05 var det garanterat inte men möjligen någon repa utan grepp 04, gjorde nog ngn tjuvstart åxå den gången hehe.. men som sagt va bilen är inte byggd för rakt fram, greppet är lika med noll. Men det är däremot jobbigt att bli slagen av en radical på 680kg bil och 460 hk motor på ringen och med tiden 6:48...yikes...wink...big_smile

Den enda mätta uppgiften vi har med dagens set-up när det gäller accelerationstider är följande som gjordes i samband med Bilsport superstage:
0-100 km/tim = 4,32      
402m = 12,23 s/ topphastighet = 195,92 km/h

Även i denna lista är vi slagna av dessa små plastbilar. Denna gång en Ultima med V8 på 600 hk och en vikt på 1080kg. Mycke vikt är snabba tiders värsta fiende INTE för lite kräm i motorn.
Senast redigerat av gladiatorn (28 september 2009)

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
28 september 2009
#346
Jag har en bild av bilen från arrangemanget på Kinnekulle i lördags. Med lite nya dekaler på bilen:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/772988_3zcy4g.jpg
Snowdragon på Kinnekulle ring. ©Foto: Elenor Bengtsson / Vivendi. Loaded in action.

Mvh / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
28 september 2009
#347
Vivendi skrev:
Jag har en bild av bilen från arrangemanget på Kinnekulle i lördags. Med lite nya dekaler på bilen:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/772988_3zcy4g.jpg
Snowdragon på Kinnekulle ring. ©Foto: Elenor Bengtsson / Vivendi. Loaded in action.

Mvh / Ellen smile
gooood! take those off ! såg skitfult ut juu !


Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 september 2009
#348
gladiatorn skrev:
HyperSonica skrev:
gladiatorn skrev:

Hahaha, fantomen har många ansikten kanske big_smile
Då har du inte varit på många utställningar eller arrangemang i år om du alltid tycker någon annan representerar Loaded hela tiden. Elmia t ex, då var jag med alla dagarna och i Borås på SCF var jag med några timmar innan familjen påkallade uppmärksamheten. I Göteborg var Christian Pettersson representant för Loaded då jag inte hade tid ,vilket är helt okay för mig. För mig är det inte viktigt att påkalla uppmärksamhet genom Loaded. Många har varit engagerade för att detta projekt är där det är nu och de får gärna stå i rampljuset om de vill.

Men besök Elmia nästa år så kan du komma fram och byta några ord, jag är säkert på plats där på samma sätt som jag varit sedan 2004 big_smile och nästa år kommer rykande färska nyheter på Loaded...mkt spännande år 2010.
Okej då smile Tänkte på SCF Borås mestadels typ.. Men va fan.. Familjen går ju framför allt.. Och jag måste faktiskt säga att det är kul att se nån som äger en bil som Loaded faktiskt dela med sej av framgången.. Genom att låta andra stå brevid på utställningar... se det är absolut inget negativt smile Föresten.. Såg en liten fin blackrace tid för ett tag sedan.. Tror den va från 04 eller 05 tror jag.. Illa att bli slagen av en Orginal Golf Vr6 Syncro på 201 meter wink Kanske är 4wd som gör det.. va vet jag smile Hihi..
Må Väl smile
05 var det garanterat inte men möjligen någon repa utan grepp 04, gjorde nog ngn tjuvstart åxå den gången hehe.. men som sagt va bilen är inte byggd för rakt fram, greppet är lika med noll. Men det är däremot jobbigt att bli slagen av en radical på 680kg bil och 460 hk motor på ringen och med tiden 6:48...yikes...wink...big_smile

Den enda mätta uppgiften vi har med dagens set-up när det gäller accelerationstider är följande som gjordes i samband med Bilsport superstage:
0-100 km/tim = 4,32      
402m = 12,23 s/ topphastighet = 195,92 km/h

Även i denna lista är vi slagna av dessa små plastbilar. Denna gång en Ultima med V8 på 600 hk och en vikt på 1080kg. Mycke vikt är snabba tiders värsta fiende INTE för lite kräm i motorn.
Men de visar jua tt de ska va lätt i nätt... Inte tungt o jävvligt tongue ha ha...
Tror du föresten att ni kommer få ner tiden runt ringen nått? smile

Föresten.. är så kass på klasser o sånt... Vilken klass är de ni har rekordet i? smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
28 september 2009
#349
HyperSonica skrev:
Men de visar jua tt de ska va lätt i nätt... Inte tungt o jävvligt tongue ha ha...
Tror du föresten att ni kommer få ner tiden runt ringen nått? smile

Föresten.. är så kass på klasser o sånt... Vilken klass är de ni har rekordet i? smile
Klassen Gatbilar?


Det är väl radical bilarna som slår va? Men dom räknas inte i samma "klass" för dom inte är gatrereggade, det finns något land man kan regga dom i va om jag inte minns fel?

inte säker, men jag är inte helt ute och cyklar? tongue
Senast redigerat av MadeByMe (28 september 2009)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

MrLoaded
603 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#350
TwinsBilOchPlat skrev:
Vivendi skrev:
Jag har en bild av bilen från arrangemanget på Kinnekulle i lördags. Med lite nya dekaler på bilen:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/42036/772988_3zcy4g.jpg
Snowdragon på Kinnekulle ring. ©Foto: Elenor Bengtsson / Vivendi. Loaded in action.

Mvh / Ellen smile
gooood! take those off ! såg skitfult ut juu !
har inte bilen bara för att den skall vara snygg, det skall gå finansiera åxå. Men det förstår du säkert att det inte går att ränna runt på banor å bygga bil på en drängalön så länge man befinner sig i "The Rat Race" rollbig_smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

MrLoaded
603 Inlägg
28 september 2009
Trådstartare
#351
MadeByMe skrev:
HyperSonica skrev:
Men de visar jua tt de ska va lätt i nätt... Inte tungt o jävvligt tongue ha ha...
Tror du föresten att ni kommer få ner tiden runt ringen nått? smile

Föresten.. är så kass på klasser o sånt... Vilken klass är de ni har rekordet i? smile
Klassen Gatbilar?


Det är väl radical bilarna som slår va? Men dom räknas inte i samma "klass" för dom inte är gatrereggade, det finns något land man kan regga dom i va om jag inte minns fel?

inte säker, men jag är inte helt ute och cyklar? tongue
Enklast är att inte räkna radical som gatbil wink snabba dock och säkert bra ekonomi för vilken prestation man får ur fordonet säkert roliga att köra men...nej inge gatbil. Det går att få dem gatlegala men jag räknar dem ff inte som gatbil. Nu skall vi sätta snabbaste tiden i en egen klass som vi startar på ringen, gasdrift. Ingen lista finns ännu så antingen är man snabbast eller först big_smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
28 september 2009
#352
gladiatorn skrev:
MadeByMe skrev:
HyperSonica skrev:
Men de visar jua tt de ska va lätt i nätt... Inte tungt o jävvligt tongue ha ha...
Tror du föresten att ni kommer få ner tiden runt ringen nått? smile

Föresten.. är så kass på klasser o sånt... Vilken klass är de ni har rekordet i? smile
Klassen Gatbilar?


Det är väl radical bilarna som slår va? Men dom räknas inte i samma "klass" för dom inte är gatrereggade, det finns något land man kan regga dom i va om jag inte minns fel?

inte säker, men jag är inte helt ute och cyklar? tongue
Enklast är att inte räkna radical som gatbil wink snabba dock och säkert bra ekonomi för vilken prestation man får ur fordonet säkert roliga att köra men...nej inge gatbil. Det går att få dem gatlegala men jag räknar dem ff inte som gatbil. Nu skall vi sätta snabbaste tiden i en egen klass som vi startar på ringen, gasdrift. Ingen lista finns ännu så antingen är man snabbast eller först big_smile
Fan vad nice!  Lycka till!

räknar inte Radical som gatbil heller tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Masterworks
28 september 2009
#353
gladiatorn skrev:
MadeByMe skrev:
HyperSonica skrev:
Men de visar jua tt de ska va lätt i nätt... Inte tungt o jävvligt tongue ha ha...
Tror du föresten att ni kommer få ner tiden runt ringen nått? smile

Föresten.. är så kass på klasser o sånt... Vilken klass är de ni har rekordet i? smile
Klassen Gatbilar?


Det är väl radical bilarna som slår va? Men dom räknas inte i samma "klass" för dom inte är gatrereggade, det finns något land man kan regga dom i va om jag inte minns fel?

inte säker, men jag är inte helt ute och cyklar? tongue
Enklast är att inte räkna radical som gatbil wink snabba dock och säkert bra ekonomi för vilken prestation man får ur fordonet säkert roliga att köra men...nej inge gatbil. Det går att få dem gatlegala men jag räknar dem ff inte som gatbil. Nu skall vi sätta snabbaste tiden i en egen klass som vi startar på ringen, gasdrift. Ingen lista finns ännu så antingen är man snabbast eller först big_smile
En hitlerpulka på gas! Fyndigt! hehehe... wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 september 2009
#354
Ska Loaded gå på gas numera,? Tja den är ju grön i alla fall, fråga Sony Ericsson om de vill sponsra er med "Greenheart" temat? roll wink

http://www.sonyericsson.com/greenheart/

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

MrLoaded
603 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#355
Masterworks skrev:
gladiatorn skrev:
MadeByMe skrev:

Klassen Gatbilar?


Det är väl radical bilarna som slår va? Men dom räknas inte i samma "klass" för dom inte är gatrereggade, det finns något land man kan regga dom i va om jag inte minns fel?

inte säker, men jag är inte helt ute och cyklar? tongue
Enklast är att inte räkna radical som gatbil wink snabba dock och säkert bra ekonomi för vilken prestation man får ur fordonet säkert roliga att köra men...nej inge gatbil. Det går att få dem gatlegala men jag räknar dem ff inte som gatbil. Nu skall vi sätta snabbaste tiden i en egen klass som vi startar på ringen, gasdrift. Ingen lista finns ännu så antingen är man snabbast eller först big_smile
En hitlerpulka på gas! Fyndigt! hehehe... wink
lollollol

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

MrLoaded
603 Inlägg
29 september 2009
Trådstartare
#356
Rquired skrev:
Ska Loaded gå på gas numera,? Tja den är ju grön i alla fall, fråga Sony Ericsson om de vill sponsra er med "Greenheart" temat? roll wink

http://www.sonyericsson.com/greenheart/
Bra tips till TV domuntären. Skall kolla med min Ericsson kontakt. jag kände inte till detta. Mkt intressant big_smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Team RmR
393 Inlägg
29 september 2009
#357
vad för gasdrift är de , typ biogas eller något sådant :S eller är jag helt ute o cyklar när ni snackar gaser big_smile


MrLoaded
603 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
#358
Förutom gohjul på er alla så finns stora chanser till en laddad chock nästa år big_smile

Vi har inte legat på latsidan men det har kanske varit väl tyst från vår front. Men många spännande saker tar sin form i garaget nu. Vi kan äntligen snart starta upp vår filmproduktion som kommer avslutas med direktsänd TV sändning från Nordschleife nästa år. Jobbigt att se bilen ringenskitig så länge. Den är ej tvättad sedan 6 okt. Eftersom allt skall med på film så har den fått stå å vänta på att få sin ompyssling. Manus och drama är nu klart. Så det skall bli skönt att få starta upp och låta kameran rulla.

Just nu ligger skisser, ritningar och bilder framför mig på skrivbordet som föreställer "Loaded 2.0". Vi får se hur världen ställer sig till våra väl utvecklade galenskaper. Denna gång kommer det gå dubbelt bra och många kommer bli riktigt förvånade, men TV kommer hjälpa till att få pusselbitarna på plats

Utsikterna ser väldigt bra ut att Loaded nästa år lyckas genomföra sin Svenska Timeattack "Tour" som vi hade hoppats kunnat genomföra 2009 tongue

Sedan kan vi åxå annonsera att vår planerade loadedchallange satsning på Simbins raceroom simulatorer så gott som är klart för start. Vi planerar att öppna i januari och "piloten" kommer köras på simulatorerna som Starbowling i Göteborg har installerat hos sig. Piloten kommer enligt planerna genomföras under jan-mars. RG kommer sätta en benchmark tid sedan är det bara att ge sig ut på jakt. Bilen som kommer användas är så nära vi kan komma egenskaperna som Loaded hade 2007 på Nordslingan. Banan är självklart Nordschleife. Tider och media kommer presenteras på en NY webbplats med många olika priser från oss och sponsorer.

Vi startar också en supporter satsning i och med 2010 som vi döpt till "club loaded". Så de följande åren kommer utvecklas med hjälp av det som grott de senaste 6 åren.

Så uthålligheten och den fantastiska uppbackning vi fått från alla människor och bilälskare genom åren från alla världens hörn samt vår egen stålsatta målsättning att sätta en respekterad tid på Nordslingan, resulterar nu i en väldigt spännande fortsättning big_smile

I mellandagarna släpper vi även våra "laddade" kalendrar för de som tycker det kan vara najs

Ha de bäst och håll igen på all julmat, det finns stor risk för "gasläckor" lol

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"

Team Carkings
2 300 Inlägg
21 december 2009
#359
Detta ser vi fram emot smile Kolla upp datumet som du fick av mig på PM & se efter om du kan.
//Alex


MrLoaded
603 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
#360
CarbonLoader skrev:
Detta ser vi fram emot smile Kolla upp datumet som du fick av mig på PM & se efter om du kan.
//Alex
Ja har noterat din info, det ser mörkt ut men jag skall återkomma till dig via epost.
Gohjul på dig cool

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"


Sök