2384
Sök

grymma kitsystem?

Försöker lära sig
156 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Phille_flow skrev:
jonash skrev:
Phille_flow skrev:

får hoppas jonash skriver här i tråden snart då. men både hertz å dls är väl mer finlir har ju inget emot att de låter snyggt men jag vill ju som sagt spela grymt högt å kunna möta upp basen som ska bytas till kicker l7 eller liknade.

Jag sätter upp våra TEC SPL mot vilket annat system oavsett pris vilken dag som helst när det gäller dem parametrarna som han söker. Du har rätt i priset.

mvh Jonas

är dom så hejdlöst grymma? låter ju riktigt intressant då:D

funderar lite bara. såg att de stog midbas på spl6hs och ser inte nån spec om frekvensomgången? sen såg jag också Tec SQ6K kittet eller är Spl6hs och spl25n ett bättre val?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
10 november 2008
Phille_flow skrev:
funderar lite bara. såg att de stog midbas på spl6hs och ser inte nån spec om frekvensomgången? sen såg jag också Tec SQ6K kittet eller är Spl6hs och spl25n ett bättre val?

Du hittar manualer till de flesta utav våra grejer på hemsidan, klicka på Manualer längst uppe i menyn.
www.n-core.se

Ang. SQ jfrt med SPL s spelar SQ djupare i basen, men man får då inte rikrigt samma "pang" i midbasen. SQ är mer för finlir, och om man vill ha djupbas från tex dörrarna, medans SPL elementen kan du vräka på, och de kommer bara ösa ur sig ljud tills du vrider ner smile

Jag skulle säga att det beror mest på vilken subbas du har?

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Musikproducent
79 Inlägg
10 november 2008
Jag kör på Morel, dom verkar palla jävligt mycket! Tror dock att de är gjorda för att låta bra istället för högt. Stor skillnad där... men som sagt så klarar mitt kit av höga volymer (Woofern ligger på 110W RMS och diskanterna 80W, blir till att skaffa ett bra steg snart smile)

"Bad sound kills good music"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 november 2008
NHansson skrev:
Jag kör på Morel, dom verkar palla jävligt mycket! Tror dock att de är gjorda för att låta bra istället för högt. Stor skillnad där... men som sagt så klarar mitt kit av höga volymer (Woofern ligger på 110W RMS och diskanterna 80W, blir till att skaffa ett bra steg snart smile)

Morels produkter är helt ok, och våra är OCKSÅ gjorda för att låta bra och högt. smile

mvh Jonas

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
11 november 2008
jonash skrev:
Lonefox skrev:
Då var det inte fel tänkt av mig wink

Som vanligt smile

Jösses...skall jag ta dte som en komplimang? big_smile

Så det är DÄRFÖR du sällan kommenterar vad man sagt? wink

Nåja..skämt åsido... Nu lämnar vi åter tråden till ämnet smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Försöker lära sig
156 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
jonash skrev:
Phille_flow skrev:

Du hittar manualer till de flesta utav våra grejer på hemsidan, klicka på Manualer längst uppe i menyn.
www.n-core.se

Ang. SQ jfrt med SPL s spelar SQ djupare i basen, men man får då inte rikrigt samma "pang" i midbasen. SQ är mer för finlir, och om man vill ha djupbas från tex dörrarna, medans SPL elementen kan du vräka på, och de kommer bara ösa ur sig ljud tills du vrider ner smile

mvh Jonas

just nu har jag en magnat xtc 12" som drivs av ett mutant Mt1500xxx men basen ska bytas ut mot kicker L7 eller nått i den klassen.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
11 november 2008
Phille_flow skrev:
jonash skrev:
Phille_flow skrev:

www.n-core.se

mvh Jonas

just nu har jag en magnat xtc 12" som drivs av ett mutant Mt1500xxx men basen ska bytas ut mot kicker L7 eller nått i den klassen.

Okej. Med Kickern hade jag direkt sagt SQ6. Med Magnaten kan du nog välja själv vilket du gillar; mer balanserat, eller mer "pang" så att säga.

Men det e klart, ett SQ6 kit kan inte gå snett överhuvudtaget. Så, jag säger det om jag skall välja åt dig smile

mvh Jonas

Försöker lära sig
156 Inlägg
11 november 2008
Trådstartare
jonash skrev:
Phille_flow skrev:
jonash skrev:

www.n-core.se

mvh Jonas

Okej. Med Kickern hade jag direkt sagt SQ6. Med Magnaten kan du nog välja själv vilket du gillar; mer balanserat, eller mer "pang" så att säga.

Men det e klart, ett SQ6 kit kan inte gå snett överhuvudtaget. Så, jag säger det om jag skall välja åt dig smile

mvh Jonas

Får tacka så mycke för hjälpen ska ta mig en funderare till. Mitt system i nu installerade jag bara för en månad sen så känns segt å slänga bort så mycke pengar på så kort tid:p

1 727 Inlägg
11 november 2008
Har du kollat upp Emphaser NEO på acr? lyssnat?
JAG gillar kitet, och alla andra som lyssnat har varit imponerade av snärten, ofärgat mellanregister, och den otroligt fina/mjuka diskanten oavsett lyssningsvolym.

Jag kan inte säga att det spöar allt oavsett kostnad, för det är upp till LYSSNAREN att tycka vad som är bäst, inte den som säljer.

Jag vet dom ser lite löjliga ut, 46mm djupa, men det är en ulv i....

Ojj, uppad tråd, men för 1500:- till, kan man få ett Amegakit.

Pierre
Senast redigerat av Horsyhorse (18 november 2009)

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

457 Inlägg
12 november 2008
har prövat både kicker KS (dock 5.25") och Kicker RS sitter i bilen nu, å de är lätt de skönaste jag hört. iofs har jag 8st 6,5" och 8st diskanter men jag lovar dig att volbeat är helt sinnes va de kan spelas högt å fint med dom. Men kicker KS är också ett bra val enligt mig

1 581 Inlägg
18 november 2009
Jag ska köpa nytt ljudsystem och står o velar vad jag ska ha.

Har kollat på DLS UP6i tillsammans med DLS RA40
vs.
Hertz HSK165 tillsammans med Hertz EP4X?

Ute efter bra midbas, kraftigt mellanregister och klar diskant.
Lyssnar mest på hip-hop/rnb men även mycket house, rock och techno.

560 Inlägg
18 november 2009
Jag gillar båda dessa setups.

Men jag tror mer på Hertz HSK (Senaste 165.4) kitet om du lyssnar på Rock.

Dock så är mellanregistert bra och INTE kraftigt i detta kit samt diskanten len och go.

Fellow skrev:
Jag ska köpa nytt ljudsystem och står o velar vad jag ska ha.

Har kollat på DLS UP6i tillsammans med DLS RA40
vs.
Hertz HSK165 tillsammans med Hertz EP4X?

Ute efter bra midbas, kraftigt mellanregister och klar diskant.
Lyssnar mest på hip-hop/rnb men även mycket house, rock och techno.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Sök