3157
Sök

Maxvarv på en D24?

99 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Är det någon som vet vad det är för maxvarv på en D24T? Vet att vid 4800 så tar man ut max effekt, men behöver ändå veta maxvarvet?

Eller tvärtom!

13 Inlägg
10 november 2008
5700 ligger maxeffekten på men varava går säkertt att göra mkt mer.

2 266 Inlägg
10 november 2008
Ni vet väl att de är en diesel ni pratar om va? dom brukar inte vara mer än 5-5500 varv. men varför varva så mycke överhuvudtaget?

svetsdiff !!!

99 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Maxeffekten är 4800rpm de vet ja men jag va tvungen att ha maxvarv på intyget när ja skulle besikta den hmm det är ju en traktor

Eller tvärtom!

Smålänning
7 887 Inlägg
10 november 2008
Varför överhuvudtaget fundera? Det är en diesel smile Plocka dit automatarbakaxel så får du upp farten smile

Bara ovanligt dumt att varva över 5k med en sån.

EDIT: Såg det gällde traktor.. Om inte jag miss fel så ligger varvstopp på 5500 rpm.
Senast redigerat av twin_cam (10 november 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 123 Inlägg
10 november 2008
twin_cam skrev:
Varför överhuvudtaget fundera? Det är en diesel smile Plocka dit automatarbakaxel så får du upp farten smile

Bara ovanligt dumt att varva över 5k med en sån.

EDIT: Såg det gällde traktor.. Om inte jag miss fel så ligger varvstopp på 5500 rpm.

Man varvar ju ledigt över 7000varv med en sån dunderklump om man får tro de första inläggen i tråden wink *gäsp*

Med.lem
3 759 Inlägg
10 november 2008
Jollejas skrev:
Maxeffekten är 4800rpm de vet ja men jag va tvungen att ha maxvarv på intyget när ja skulle besikta den hmm det är ju en traktor

HEJDÅ

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Lastbilsmekaniker
328 Inlägg
10 november 2008
tror dom böttar 10k om jag ska vara ärlig

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.

Meister
6 763 Inlägg
11 november 2008
Mr_EmCom skrev:
Jollejas skrev:

HEJDÅ

Vad du är grinig...

Han frågar ju om en bil motor så de borde ju inte vara några fel i de?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
11 november 2008
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:
Jollejas skrev:

HEJDÅ

Vad du är grinig...

Mm, men den skall/sitter i en tralle, och allt vad traktorer heter är strängt förbjudet (tyvär i vissa fall)

TS: var lite mer diskret nästa gång, jag tror du känner till reglerna mycket väl vad gäller traktorer och moppar. Du får lycka till med besiktningen i vart fall.

Rock'n Roll

106 Inlägg
11 november 2008
frågan gällde väl inte traktorer? de va en fråga om de fanns och vad max varvet ligger på hos en D24

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 november 2008
freddeboyen skrev:
frågan gällde väl inte traktorer? de va en fråga om de fanns och vad max varvet ligger på hos en D24

Javisst, ja håller med dig.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Meister
6 763 Inlägg
11 november 2008
TenZer skrev:
camaro67 skrev:
Mr_EmCom skrev:

HEJDÅ

Vad du är grinig...

Mm, men den skall/sitter i en tralle, och allt vad traktorer heter är strängt förbjudet (tyvär i vissa fall)

TS: var lite mer diskret nästa gång, jag tror du känner till reglerna mycket väl vad gäller traktorer och moppar. Du får lycka till med besiktningen i vart fall.

Jag tycker att de är så mycke annan OT här så om man pratar lite mopeder och traktorer här så gör de inget. De har ju betydligt mycke mer att göra med bilintresset än vad folk har i plånboken har.

Sök