3433
Sök

va gör man för att få 800hk i en 855t5r

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 november 2008
#21
Det enda som kommer vara volvo i den maskinen är blocket och toppen vilka måste bearbetas, resten måste bytas ut. Frågan är bara hur mycket pengar är du villig att lägga ut smile

Rock'n Roll

FreddeK
10 november 2008
#22
Vad skulle man inte behöva göra för att få 800hk i en 855t5r.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 november 2008
#23
Dansken- skrev:
TenZer skrev:
Det enda som kommer vara volvo i den maskinen är blocket och toppen vilka måste bearbetas, resten måste bytas ut. Frågan är bara hur mycket pengar är du villig att lägga ut smile

Veven är väl också original.

Pallar veven 800 pollar? Kanske, men jag tvivlar

Rock'n Roll

Evolution Garage
1 299 Inlägg
10 november 2008
#24
Som det tidigare sagts så om du ska ha skuggan av en chans att uppnå ditt mål, så måste du kunna så mycket så att du inte behöver fråga några frågor.

Och om du nu har en halv miljon att lägga på att uppgradera motor, drivlina & chassi å låta en firma göra det, så blir det nog inte så roligt efter max 1 timmas ändamålsenligt användande, då någonting går sönder. För längre än så håller inte bilar på den nivån, det är 80% meck å 20% körning.

Sky´s the limit...

fälg fantast
1 086 Inlägg
10 november 2008
#25
d du behöver är en stor fet dunk med bensin och några tändstickor ,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 november 2008
#26
Går det att få 800 i en volvo 850 ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

5 089 Inlägg
10 november 2008
#27
Ellertz skrev:
Går det att få 800 i en volvo 850 ?

läs hela tråden wink

http://www.garaget.org/?car=17506

"Bänkad 735hk vid 1,75bar i RotoTest,bör lämna närmare 800hk vid 2,1bar som jag laddar nu. Gick inte köra fullt laddtryck i Rototesten!"

\Lindgren

1 059 Inlägg
10 november 2008
#28
Dansken- skrev:
racefan skrev:
finns det nån volvo 5 med 700hk+ som tål hård bankörning?
vet ingen som bromsat dom hästarna o sen bevisat att det håller på bana. 402 m e ju inte den belastningen på en motor som bana.

Motorerna brukar ju hålla ganska bra om de är byggd ordentligt. Johannes kör ju sin på bana. Okay, ingen Volvo 5:a, utom en Volvo 4:a, men same same.
När något rasar är det oftast koppling eller lådan och inte motorn.

va? man kan väl inte säga att en 4 e sam same som en 5a? hmm

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Norrlänning
1 453 Inlägg
10 november 2008
#29
FLindgren skrev:
Ellertz skrev:
Går det att få 800 i en volvo 850 ?

läs hela tråden wink

http://www.garaget.org/?car=17506

"Bänkad 735hk vid 1,75bar i RotoTest,bör lämna närmare 800hk vid 2,1bar som jag laddar nu. Gick inte köra fullt laddtryck i Rototesten!"

och den höll 5 min ?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
10 november 2008
#30
totte (snorgul/silver volvo 140 (kalmar kylarservice) körde ju vit 5a ett tag, mins dock ej hur mycket d va i den...

(har jag för mig iaf)
Senast redigerat av Xoff (10 november 2008)


Darth Vader
1 644 Inlägg
10 november 2008
#31
Freddeponken skrev:
Vad skulle man inte behöva göra för att få 800hk i en 855t5r.

+1 wink

Braaaaap?

5 089 Inlägg
10 november 2008
#32
Ellertz skrev:
FLindgren skrev:
Ellertz skrev:
Går det att få 800 i en volvo 850 ?

läs hela tråden wink

http://www.garaget.org/?car=17506

"Bänkad 735hk vid 1,75bar i RotoTest,bör lämna närmare 800hk vid 2,1bar som jag laddar nu. Gick inte köra fullt laddtryck i Rototesten!"

och den höll 5 min ?

han har väll kört med den bilen i flera år utan några större problem. när autotech har byggt så håller dte länge;) titta bara på polich bil, han stressar den s60in mer än vad jag gör, och det håller fin fint;)

\Lindgren

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 november 2008
#33
racefan skrev:
Dansken- skrev:
racefan skrev:
finns det nån volvo 5 med 700hk+ som tål hård bankörning?
vet ingen som bromsat dom hästarna o sen bevisat att det håller på bana. 402 m e ju inte den belastningen på en motor som bana.

Motorerna brukar ju hålla ganska bra om de är byggd ordentligt. Johannes kör ju sin på bana. Okay, ingen Volvo 5:a, utom en Volvo 4:a, men same same.
När något rasar är det oftast koppling eller lådan och inte motorn.

va? man kan väl inte säga att en 4 e sam same som en 5a? hmm

vita motorerna är ju samma fast med olika cylinderantal, 4 cylindrar i s/v40. 5 cylindrar i 850,v70 osv. 6 cylindrar i 960,s80 t6

Jonas

5 089 Inlägg
10 november 2008
#34
btw. det är förbjudet att trimma en r, så försök inte enns;)

\Lindgren

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
10 november 2008
#35
hellre de i en volvo än en saab iaf:Psen vare väl en fråga bara:P


1 004 Inlägg
10 november 2008
#36
Dansken- skrev:
FLindgren skrev:
Ellertz skrev:

och den höll 5 min ?

han har väll kört med den bilen i flera år utan några större problem. när autotech har byggt så håller dte länge;) titta bara på polich bil, han stressar den s60in mer än vad jag gör, och det håller fin fint;)

Och det säger en hel del!!! wink

det fore väll fan om det inte höll när någon stackars krake har plöjt ner årslöner på det stället... heja postorder trimmning:)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Norrlänning
1 453 Inlägg
11 november 2008
#37
FLindgren skrev:
Ellertz skrev:
FLindgren skrev:

läs hela tråden wink

http://www.garaget.org/?car=17506

"Bänkad 735hk vid 1,75bar i RotoTest,bör lämna närmare 800hk vid 2,1bar som jag laddar nu. Gick inte köra fullt laddtryck i Rototesten!"

och den höll 5 min ?

han har väll kört med den bilen i flera år utan några större problem. när autotech har byggt så håller dte länge;) titta bara på polich bil, han stressar den s60in mer än vad jag gör, och det håller fin fint;)

Jaa men hur mycket "volvo" är det kvar i den motorn då? Inte ens blocket är väl original? De går väl att få upp en nissan micra i 800hk om man byter lika mycket...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

1 004 Inlägg
11 november 2008
#38
Ellertz skrev:
FLindgren skrev:
Ellertz skrev:

och den höll 5 min ?

han har väll kört med den bilen i flera år utan några större problem. när autotech har byggt så håller dte länge;) titta bara på polich bil, han stressar den s60in mer än vad jag gör, och det håller fin fint;)

Jaa men hur mycket "volvo" är det kvar i den motorn då? Inte ens blocket är väl original? De går väl att få upp en nissan micra i 800hk om man byter lika mycket...

vad jag vet så gjuter atm inte egna block..... men bättre foder kanske är på sin platts?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

224 Inlägg
11 november 2008
#39
TenZer skrev:
Pallar veven 800 pollar? Kanske, men jag tvivlar

Klart den gör, kanske kan vara en fördel att lätta och balansera om man känner för det men allt beror på hur mycket man vill varva oxå och vilken motorkaraktär man vill ha på den.
Men det är inga problem för en orginal vev den håller för mycket effekt.

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa

224 Inlägg
11 november 2008
#40
Ellertz skrev:
Jaa men hur mycket "volvo" är det kvar i den motorn då? Inte ens blocket är väl original? De går väl att få upp en nissan micra i 800hk om man byter lika mycket...

Det är ungefär lika mycket som i vilken bil som man änn trimma,
vill man trimma en audi, saab, porsche,mm
så får du alltid byta lite kringutrustning som turbo, spridare, intercooler, soppapump, stakar, kolvar, kammar och göra bättre föde för topp grenrör mm.
Allt beror på vilken effekt man sattsar på.

Just volvos vitblock tål en hel del faktikst enda som är att stakarna är lite klena så de bör man ju byta men idag kostar de inte så mycket 800:-   kan man hitta smidda stakar idag för.
och vill man upp i ruskigt mycket effekt så byter man kolvar oxå så har du ett block som tål
800++

//mvh Martin

Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa


Sök