Tråden har skenat duktigt!
Och lika bra det. För grundfrågan, hur ärligt stäld den än må varit, har ett inbyggt fel i sig, som Torpis tog upp i sin första post.
Sedan kan man diskuter nyttan med 800hkr i FWD bil om man vill.
Skall man köra strippen, kan kanske effekten vara befogad. KANSKE!
Bana? Ta en stor del av motor pengarna och lägg på chassie/bromsar, så kommer du runt snabbare.
En 800hkr bil är inget man ens tänker på för vardagsbruk. Den kommer aldrig att gå igenom SBP. Inte som en 850 i alla fall.
Första frågan man skulle ställt till frågeställaren är: Vad skall du ha den till?
För strippen?
För bana?
För gata och buskörning?
Det är tre helt skilda koncept.
Listor på vad som behövs, finns redan i denna tråden och andra.
Vad som behövs är lätt. Pengar!
Men att köpa sig en massa mos, kostar! Att köra med massa mos, kostar! Om man inte har kunskapen, kostar det dessutom tio fallt.
Jag "tror" att frågan var för en bil att busa på gatan med. Då skall man nog nöja sig med max 500hkr. Det finns massor med bilar med den effekten där ute. Och kunskapen att bygga och underhålla dem.
På gatan finns det ingenting du inte kan göra med en 800hkr bil, som inte en 500hkr hänger på.
Med så mycket mos från rödljuset, hänger det på utrustningen mellan ratten och ryggstödet, INTE på exakt hästkraft antal. Innan 800hkr bilen slutat spinna, har 500hkr bilen redan kommit fram till nästa rödjlus.
![tongue](img/smilies/tongue.png)
(Eller möjligen tvärt om.)