4019
Sök

Besicktnigs frågor:S

76 Inlägg
28 februari 2006
Trådstartare
Tjaba tjena hallå!!!

Har nu byggt klart min singeltork till min Golf2.... Och undrar hur stor del av rutan som måste "torkas" för att det ska vara godkänt.

Och en annan fråga: Hur tonade baklysen får man ha?? Har hört 10% någon bild på hur mycke det är:S

Och måsta man ha reservhjul och domkraft??

Och är det någon som har en rekomendation på en torkar arm som är snygg och har rätt form för en Golf2... Och vilken " på torkar blad blir bäst till den armen i så fall....

/MVH: Mathias

här är en bild som visar: http://www.snyggast.se/?5145751

allså torkarn från ena tejp kanten till den andra... (jag vet att det inte är lagligt att ha den stå rakt upp)

(och var bara en prov montering, någon som vet någon snyggare och bättre torkararm?
Senast redigerat av _Durka_ (1 mars 2006)

För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen!

Driver
2 111 Inlägg
28 februari 2006
kan inte svara på % torkningen. Vet dock att de kan vara kinkiga på de...

Vad gäller toningen av bakljus så är det så att sålänga allt blinkar/lyser i rätt färg så är det lugnt. + att inte reflexen är "ur fuktion". Dvs det sitter en reflex på varje bakljus...

Vad gäller domkraft och reservhjul har å inte jag varit med om att de kontrollerat det. Glöm däremot inte varningstriangeln!!. surt hehe.

Lycka till!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

12 086 Inlägg
1 mars 2006
Torkaren måste nå över hela synfältet. Att tona baklysen är enligt lag otillåtet men tonar man marginelt och diskret samt att reflexer inte är övermålade funkar de nog. Eftersom de är en bedömningsfråga så är de nog olika vem som besiktar bilen.

Du behöver inte ha reservhjul lr domkraft i bilen.

Sök