3391
Sök

Höja en 740 snuskigt mycket med så lite pengar som möjligt.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2008
HyperSonica skrev:
på bilema har de "Höjjare" du sätter dem mellan varven på fjädern o skruvar upp dem med en nyckel.. smile kostar typ 20 kr för två eller nått såntdär smile

Jag vet.. jag suger på att beskriva saker! tongue

ne 34,90 kostar dom exakt på två stycken:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Boostrider: Pma mig!

Hypersonica: Okey, men hur mycket kan man få upp bilen då?

TenZer: Åker helst inte volvo wink men som sagt, är ute efter ett billigt och tokenkelt alternativ.

Och någon kan jätte gärna få förklara lite mer utförligt det där med hockeypuckar. smile

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
12 november 2008
Jocke0155 skrev:

TenZer: Åker helst inte volvo wink men som sagt, är ute efter ett billigt och tokenkelt alternativ.

Och någon kan jätte gärna få förklara lite mer utförligt det där med hockeypuckar. smile

beror på hur många du sätter på varje fjäder smile men ja du... 10 - 15 Cm tror jag inte skulle va nått problem smile kanske mer

Sump Runk Rätt O Slätt!

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Hypersonica: Okey, ja det kanske kan vara nått tongue

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
12 november 2008
Jocke0155 skrev:

Du monterar puckarna mellan frädrar och kaross dvs en spacer. Har hört att det ska gå till bladfjädrar, men det borde ju funka minst lika bra på skruvfjädrar smile

Rock'n Roll

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
12 november 2008
köpa husvagns fjädrar på biltema å biltemas höjjnings satts på det

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 november 2008
Jocke0155 skrev:
Hypersonica: Okey, ja det kanske kan vara nått tongue

så ser dom ut:) [http://www.biltema.se/products/producti … emId=76438
Senast redigerat av turboforssen (12 november 2008)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
TenZer: Okey, tacktack smile

Turboforssen: Har redan kikat in dom wink Men tack ändå!

2 Inlägg
12 november 2008
volvo sänker man välkommen till verkligheten

alla mina bilar är till salu till rätt pris om nån undrar!
ps: även singel=)

En gång till nu
760 Inlägg
12 november 2008
Jocke0155 skrev:
262turbo skrev:
flytta ner fjädertornet fram och fjädersätena bak... gratis om du har en svets

Ja men det känns väldigt tidskrävande.

BMX & Karl-Bertil: Ja men svetsa i fjädrar har jag hört är ganska dåligt. Plus att lite väghållning skulle jag gärna vilja ha kvar! Vill ju gärna hålla mig på vägen.

vill du va kvar på vägen så låt skiten va bara lol.

annars får väll nån här på forumet med terängbilsintresse göra sig hörd me säkerhet vs höjning:P

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

279 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
steve_v: Ja i din lilla värld kanske. I min kör man inte volvo överhuvudtaget så jag tror vi båda kanske lever lite i fantasi?

Alexxe: Ja men nu ska vi inte vara så seriösa inte wink

huh?
10 427 Inlägg
12 november 2008
Är den allmänt risig chassimässigt nu så kan du ju safta på med helt nya fjädrar fram och bak tillsammans med stötdämpare. Borde nog kunna höja den ett par centimetrar. Likaså montera av dragbalken bak och tar ur reservhjulet.

Bara ~1900:- för vanliga oljestötdämpare, fjädrar fram och förstärkta fjädrar bak hos Biltema.
Kanske motsvarar din bils inköpspris? Ett tips iaf wink

5 089 Inlägg
12 november 2008
jag vet en som svetsade ihop två stycken bmw fjädrar och tryckte dit, dock en 240. han var en sådandära "veta hur man gör allt" nisse, veckan efter stod samma bil på baken, satte man sig på motorhuven så tog fronten i backen...

\Lindgren

243 Inlägg
13 november 2008
att tokhöja en 740 kan ju vara kul, MEN du kan ju ändå inte åka med bilen då "marktrycket" kommer att försvinna på hjulen och dom är lätta i baken redan som dom är... gör mattematiken själv...

279 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Ja många tips finns det. Och 1900kr är väl rimmligt! Men vill ändå har upp den mer än några cm.

FLindgren: Haha okey

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2008
Karl-Bertil skrev:
skaffa några långa stötdämpare o modda dit å sen svetsa ihop 2 fjädrar kanske går. hög o absolut ingen väghållning alls som resultat

Tror du missat en viktig detalj. Det är en volvo 740, så höjning gör nog ingen skillnad vad gäller väghållningen wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
13 november 2008
262turbo skrev:
flytta ner fjädertornet fram och fjädersätena bak... gratis om du har en svets

Tänkte på samma sak...

Dock lär väl hjulvinklar osv bli helt åt skogen vid en sådan höjning så de lär du nog också kika på?. Eller är jag ute o cyklar nu, känner hur det viner lite om öronen...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
13 november 2008
steve_v skrev:
volvo sänker man välkommen till verkligheten

kollar man på dina bilar så värkar de ju mer som man ska bredda dem... LOL!

Sump Runk Rätt O Slätt!

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
13 november 2008
Kolla efter merca diesel framfjärdrarna på dom är enormt långa.
Och grymt stabila då en sån motor väger bly.
Mät diamerern på dom och se om dom passar.
Ev. från någon annan bil med tung motor så får du garanterat upp den.
En 740 har ganska långa dämpare orginal så det går nog att få upp den en bra bil bara genom att använda orginal dämpare.
Annars får du skaffa spacers till dämparna sen så blir den ännu högre smile
Lycka till.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

1 004 Inlägg
13 november 2008
fan vad alla tycker att det ska köpas långa fjädrar? har ni funderat på att även om man har en 6meter lång fjäder så blir bil jävel inte högre än vad stötdämparen är lång? för ni vet väll hur ett fjäderben ser ut?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Sök