hur gör man det? i den bilen jag har finns ingen varvräknare, det har aldrig funnits! tänkte köpa en lös varvräknare å montera dit. men hur ska man montera den, hur funkar den?
hur gör man det? i den bilen jag har finns ingen varvräknare, det har aldrig funnits! tänkte köpa en lös varvräknare å montera dit. men hur ska man montera den, hur funkar den?
Finns oftast med en tydlig beskrivning i kartongen.
Finns oftast med en tydlig beskrivning i kartongen.
tror du ska koppla den till tändspolen, för det är väl 3 kablar lr har jag fel? 1 till tändspolen, en till + och en till -.. har inte kopplat nån sj men jag har för mig att det är så de ska va
Allt lr inget..
Rak-apparater är bra, om man använder hyvel efteråt..
finns nästan alltid 4 kablar med! + och - så klart. Sen en som du ska koppla till tändningen. så att varvräknaren startar när du vrider om nyckeln. om du kopplar bara + så är den ju alltid på. säger ju säg själv att det är en dålig ide Sen har du den sista. (oftast vit) På dom flesta bilar kopplar du den till MINUS på tändspolen. Eller till generatorn om det är en dieselbil (tror jag) Bror ju på vad du har för bil?