3318
Sök

Sömnproblem, vad göra åt det?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Tjenare.

Lider som faan utav sömnproblem. Har inte somnat innan kl 05.00 någon natt den senaste veckan å inte mkt tidigare veckorna innan heller.

Har haft det förut, men nu har de kommit tillbaka.

Vad kan man göra åt det ifall läkarna inte tror på en?

Ska börja utbildning snart och är rädd att jag kommer sumpa de totalt ifall man inte får ordning på sömnen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
http://www.apoteket.se/rd/d/6294
Kanske kan vara till hjälp?
Kan inte direkt ge några tips själv då jag själv lider av vissa sömnsvårigheter.. Fast jag skyller på att jag är en nattmänniska (vilket jag är). smile
Förbannad jobbigt när man jobbar förmiddag dock.. Vara uppe till 3-4 på natten.. Sova till 5.15 och sen upp o jobba till 14.30. Ingen höjdare. wink

Än är inte den sista idioten född..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
DoT skrev:
http://www.apoteket.se/rd/d/6294
Kanske kan vara till hjälp?
Kan inte direkt ge några tips själv då jag själv lider av vissa sömnsvårigheter.. Fast jag skyller på att jag är en nattmänniska (vilket jag är). smile
Förbannad jobbigt när man jobbar förmiddag dock.. Vara uppe till 3-4 på natten.. Sova till 5.15 och sen upp o jobba till 14.30. Ingen höjdare. wink

fan jag har provat alla receptfria som finns, inget hjälper.

2-3 folköl brukar få mig att somna, men man ids ju fan inte dricka de varje kväll för att somna.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 november 2008
har samma problem... kan inte sova på nätterna.. man är vaken till 5-6 på mornarna sen sover man bort hela dagen och får ingenting gjort.... igår provade jag med att inte gå och lägga mig alls och var vaken typ 35-40 timmar utan sömn och tänkte att jag skulle bli trött och somna tidigt igår kväll, visseligen somnade jag tidigt men sov bort hela dagen efter endå eftersom jag var så trött för jag inte hade sovit så mkt innan så nu är jag tillbaka med det här att vara vaken hela nätterna igen hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2008
ät bättre mat
rör på dig lite mer
undvik socker och koffein
ät inget efter klockan 7
stäng av datorn och läs lite i en bok.
försök sedan sova, funkar inte detta så gå ur sängen och rör dig lite och kolla tv 10min och prova igen.

om du sover länge på dagarna - gå upp tidigare tongue
been there, done that cool
Senast redigerat av richardoo290 (13 november 2008)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
har samma problem... kan inte sova på nätterna.. man är vaken till 5-6 på mornarna sen sover man bort hela dagen och får ingenting gjort.... igår provade jag med att inte gå och lägga mig alls och var vaken typ 35-40 timmar utan sömn och tänkte att jag skulle bli trött och somna tidigt igår kväll, visseligen somnade jag tidigt men sov bort hela dagen efter endå eftersom jag var så trött för jag inte hade sovit så mkt innan så nu är jag tillbaka med det här att vara vaken hela nätterna igen hmm

Jaa men grejjen för mig är att jag fan inte kan sova mer än 3-5 timmar per natt. Börjar bli less.

Sen när man väl kan sova så är de precis som du säger, man sover bort hela nästkommande dag.

Mvh Tommy

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
richardoo290 skrev:
ät bättre mat
rör på dig lite mer
ät inget efter klockan 7
försök sedan sova, funkar inte detta så gå ur sängen och rör dig lite och kolla tv 10min och prova igen.

Haha fyfan för att följa den listan.. tongue
Inte värt att leva så! AAH!.. Näämen det stämmer nog jättebra det där. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
ät bättre mat
rör på dig lite mer
ät inget efter klockan 7

Det där med att äta inget efter kl 7 funkar inte för mig.. Jag är hungrig jämnt.

Kaffe har jag slutat med, äter bra och nyttig mat. Godis och läsk är väldigt sällan numera.

Motion hade jag ju behövt lite mer.. men vem fan orkar om man bara kan sova 3-5 timmar?

Dehär är fan psykiskt.. man kanske är störd?

Mvh Tommy

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2008
DoT skrev:
richardoo290 skrev:
ät bättre mat
rör på dig lite mer
ät inget efter klockan 7

Haha fyfan för att följa den listan.. tongue
Inte värt att leva så! AAH!.. Näämen det stämmer nog jättebra det där. smile

jamen det var väll inga krav på att det skulle vara bekvämt på nått vis? bara att det funkar. jobbar jag använder jag denna taktik, inte annars.. funkar bättre än vad man tror yikes

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Förresten, varför syns inte denna tråden under Forum - just nu, där nere?
Störande som fan!!

Å joo, de påminner om en annan sak som sömnproblem leder till, man är så satans lätt irriterad hela tiden.

Mvh Tommy

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 november 2008
te_wik skrev:
_Glenne_ skrev:

Jaa men grejjen för mig är att jag fan inte kan sova mer än 3-5 timmar per natt. Börjar bli less.

Sen när man väl kan sova så är de precis som du säger, man sover bort hela nästkommande dag.

Mvh Tommy

hehe okej... ja jag är iaf less på att inte kunna sova på nätterna och sedan sova bort hela dagen så man inte får nånting gjort hmm

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag tror det wink.. Haha, nämen jag tror faktiskt att det har mycket med psyket att göra..
Oftast ÄR jag trött, men kan inte sova.. känns som man missar massor av saker när man sover.. tongue
Vilket man inte gör kl 03-05 på en vardagsnatt eftersom alla andra sover.. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
DoT skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jag tror det wink.. Haha, nämen jag tror faktiskt att det har mycket med psyket att göra..
Oftast ÄR jag trött, men kan inte sova.. känns som man missar massor av saker när man sover.. tongue
Vilket man inte gör kl 03-05 på en vardagsnatt eftersom alla andra sover.. smile

Jaa, man ligger å vrider å vänder på sig å har typ ångest över nåt.. men vad?

Man känner sig så jävla stressad hela tiden fast man egentligen inte har nåt att göra.

Mvh Tommy

Häst
1 099 Inlägg
13 november 2008
te_wik skrev:
DoT skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Jaa, man ligger å vrider å vänder på sig å har typ ångest över nåt.. men vad?

Man känner sig så jävla stressad hela tiden fast man egentligen inte har nåt att göra.

Mvh Tommy

Det är en ond spiral.. Får man inte ordentlig sömn så oroar man sig massor.. Oroar man sig massor får man ingen ordentlig sömn heller. hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
DoT skrev:
Det är en ond spiral.. Får man inte ordentlig sömn så oroar man sig massor.. Oroar man sig massor får man ingen ordentlig sömn heller. hmm

Hur fasen kommer man ur den cirkeln då?

Mvh Tommy

123 Inlägg
13 november 2008
Hade sömnproblem innan, sedan när mitt internet och tv slutade funka på grund av renovering. började jag sova gott och tidigt.

1 vecka utan tv eller internet är tufft, men det tvingar en till att gå ut och röra på sig eller sova.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2008
te_wik skrev:
DoT skrev:

Mvh Tommy

som ja sa! rör på dig mer och hitta på saker under dagtid, då känner du dig trött på kvällen och ditt undermedvetna eller nått säger "du har gjort tillräckligt idag dags o sova" annars får du bara nån form av ångest.. skitskumt men de funkar om du bara följer mina råd.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
kickade skrev:
Hade sömnproblem innan, sedan när mitt internet och tv slutade funka på grund av renovering. började jag sova gott och tidigt.

1 vecka utan tv eller internet är tufft, men det tvingar en till att gå ut och röra på sig eller sova.

Aahh fan kanske skulle slänga ut apparaterna då tongue

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
richardoo290 skrev:
te_wik skrev:
DoT skrev:

Mvh Tommy

som ja sa! rör på dig mer och hitta på saker under dagtid, då känner du dig trött på kvällen och ditt undermedvetna eller nått säger "du har gjort tillräckligt idag dags o sova" annars får du bara nån form av ångest.. skitskumt men de funkar om du bara följer mina råd.

Ahh... för väl försöka med det... Ut å springa nån km varje dag. .

Mvh Tommy

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
13 november 2008
kickade skrev:

been there, done that.. man märker ju hur stor betydelse dator/tv/telefon har när man är utan det en da eller 2... lol löjligt

Sök