3318
Sök

Sömnproblem, vad göra åt det?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Njäää tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

672 Inlägg
15 november 2008
Optimalt vore om man slapp sova alls å fortfarande va pigg... Sover sällan mer än 6 tim per natt vilket är för lite. Trist å sova bort en massa timmar smile

Aktivera dej mer på dagarna så sommnar du garanterat på kvällen smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Hemmasittare
241 Inlägg
15 november 2008
smiler skrev:
Optimalt vore om man slapp sova alls å fortfarande va pigg... Sover sällan mer än 6 tim per natt vilket är för lite. Trist å sova bort en massa timmar smile

Aktivera dej mer på dagarna så sommnar du garanterat på kvällen smile

Du kan ju skaffa en sån där mask som killen har i bond filmen "the world is not enough"

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 november 2008
Har samma problem. Kan fan inte somna. Sumpat skolan pga detta sad Vettefan hur de ska gå när man väl hittar ett jobb neutral

Rör på mig osv äter någorlunda bra. Dricker sällan kaffe men cola på helgerna.

Ja å tjejen gick upp kl 07.30 sen när klockan va 12 på natten hade tjejen slocknat. Ja låg i 3timmar å kunde inte sova. Hon jobbade från halv 9 till 2 på eftermiddan. Jag städa hemma å grejade med bilen.
Alltså vi gjorde lika mycke arbete osv.

Detta har iaf försört mitt liv...
Hjälp vore bra. Har vart hos psykkäringar osv men vafan de hjälper inte. De kan inte hitta nått problem eller nö yikes

Men ska iaf testa de som ni har skrivit i tråden.

Har ju ett problem till. Extremt morgontrött även om ja lyckats sova 8 timmar. Kan stänga av 2 alarm utan att vara medveten om de. Även om de ena ä på andra sidan rummet yikes

Offtopic:
Tror inte de som skrivs i offtopicdelen syns på just nu. Verkar inte så iaf
Senast redigerat av Boostrider (17 november 2008)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

12 086 Inlägg
17 november 2008
Hade jag kunnat hade jag gett dig lite sömn, jag sover ca 75h i veckan.
Helt sjukt, så blir de lätt om man jobbar konstant kväll och inte har någon självdisiplin tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Har samma problem. Kan fan inte somna. Sumpat skolan pga detta sad Vettefan hur de ska gå när man väl hittar ett jobb neutral

Rör på mig osv äter någorlunda bra. Dricker sällan kaffe men cola på helgerna.

Ja å tjejen gick upp kl 07.30 sen när klockan va 12 på natten hade tjejen slocknat. Ja låg i 3timmar å kunde inte sova. Hon jobbade från halv 9 till 2 på eftermiddan. Jag städa hemma å grejade med bilen.
Alltså vi gjorde lika mycke arbete osv.

Detta har iaf försört mitt liv...
Hjälp vore bra. Har vart hos psykkäringar osv men vafan de hjälper inte. De kan inte hitta nått problem eller nö yikes

Men ska iaf testa de som ni har skrivit i tråden.

Har ju ett problem till. Extremt morgontrött även om ja lyckats sova 8 timmar. Kan stänga av 2 alarm utan att vara medveten om de. Även om de ena ä på andra sidan rummet yikes

Offtopic:
Tror inte de som skrivs i offtopicdelen syns på just nu. Verkar inte så iaf

Låter precis som hos mig då!

Samma med morgontröttheten, när man väl har somnat så är de onöjligt att stiga upp sen.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
1 998 Inlägg
17 november 2008
Ok då förstår ja mer...

Jävligt jobbigt. Sov iaf 5 timmar inatt. Somna 5 å gick upp 10. Har hållt igång sedan dess.
Ska ut mä hunden sen så får vi se om de hjälper. Men oftast blir man bara piggare av att va ute å gå. Speciellt om de är friskt å kallt ute...

Äta måste ja göra efter 7 eller sånt. Kan INTE äta frukost förrän man vart uppe minst en timme. Får max ner en halv limpskiva. Sen äts de inte så mycke förän vid 4-5 tiden. Å har inga värre viktproblem iaf. 183cm å 71kg

Men ska börja äta vitaminer nu igen. Å följa lite tips så får vi se hur de går.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Boostrider skrev:
Ok då förstår ja mer...

Jävligt jobbigt. Sov iaf 5 timmar inatt. Somna 5 å gick upp 10. Har hållt igång sedan dess.
Ska ut mä hunden sen så får vi se om de hjälper. Men oftast blir man bara piggare av att va ute å gå. Speciellt om de är friskt å kallt ute...

Äta måste ja göra efter 7 eller sånt. Kan INTE äta frukost förrän man vart uppe minst en timme. Får max ner en halv limpskiva. Sen äts de inte så mycke förän vid 4-5 tiden. Å har inga värre viktproblem iaf. 183cm å 71kg

Men ska börja äta vitaminer nu igen. Å följa lite tips så får vi se hur de går.

Okay, jag somnade vid 7 (la mig vid 5) sen steg jag upp kl 10, hoppas att jag är nog trött ikväll så jag somnar bra.

Vitaminer? vad är det? smile

Mvh tommy

1 963 Inlägg
17 november 2008
JapMax skrev:
Rohypnol ska du ha! wink

Finns knappt längre..

Men are not born - Men are made

12 086 Inlägg
18 november 2008
Felax skrev:
JapMax skrev:
Rohypnol ska du ha! wink

Finns knappt längre..

Johodu..

Bara att de är för "farligt" för oss svenskar så de inte skrivs ut till folk.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 november 2008
nu gör jag ett nytt försök med att skippa att sova och förhoppningsvis kommer i sängs tidigt ikväll.... har inte gått och lagt mig än och planerar inte att göra det heller för då blir man säkert trött ikväll och kommer i säng rätt tidigt smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
nu gör jag ett nytt försök med att skippa att sova och förhoppningsvis kommer i sängs tidigt ikväll.... har inte gått och lagt mig än och planerar inte att göra det heller för då blir man säkert trött ikväll och kommer i säng rätt tidigt smile

Hehe, fan jag som äntligen kunde sova, MEN va faan händer?

Jo de blir ett jävla liv i lägenheten, låter som hela huset ska gå åt helvete.
Stutsar upp från sängen och öppnar persiennerna;

http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/20081118.jpg

Jahaa, finns en hel jävla byggställning där. Dags för renovering typ.

Slagborrar, spikmaskiner och fan vet vad det är somlåter mer.
Och när inte maskinerna är igång så hör man arbetarna skrika åt varann ist... hmm Suck...

Och inte ett ord har någon sagt. Kul att ha de där utanför sitt sovrumsfönster varje morgon kl 8.

Hann ju sova ca 3 timmar ändå, men nu, nu är jag trött!

MVh Tommy

1 963 Inlägg
18 november 2008
JapMax skrev:
Felax skrev:
JapMax skrev:
Rohypnol ska du ha! wink

Finns knappt längre..

Johodu..

Bara att de är för "farligt" för oss svenskar så de inte skrivs ut till folk.

Hehe va? aja jo de "finns" ju, va inte riktigt bokstavligt jag menade, men man använder de inte inom sjukvården speciellt mycket längre, vilket gör de mycket svårare att få tag på.

1 963 Inlägg
18 november 2008
te_wik skrev:
_Glenne_ skrev:

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 081118.jpg

Och när inte maskinerna är igång så hör man arbetarna skrika åt varann ist... hmm Suck...

Och inte ett ord har någon sagt. Kul att ha de där utanför sitt sovrumsfönster varje morgon kl 8.

MVh Tommy

Ärligt ja ska säga va ja tycker, du bor i den mest underbara delen av sverige!! Köp dig en liten stuga någonstans en bit från allting!!! med braskamin o grejer fy faan va mysigt=) Där kommer du garanterat sova hur skönt som helst..

1 814 Inlägg
18 november 2008
Börja träna, stressa mindre. Släck lyset någon/några timmar innan läggdags. Ingen koffein 12 timmar innan läggdags! (kaffe, energidryck, chocklad).

Häst
1 099 Inlägg
18 november 2008
expect1991 skrev:
Börja träna, stressa mindre. Släck lyset någon/några timmar innan läggdags. Ingen koffein 12 timmar innan läggdags! (kaffe, energidryck, chocklad).

12 timmar är väl lite att ta i? tongue (Beror väl egentligen på hur mycket koffein man intar.)
Och så vitt jag vet så är det inte koffein i vanlig choklad. tongue

Än är inte den sista idioten född..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
DoT skrev:
expect1991 skrev:

12 timmar är väl lite att ta i? tongue (Beror väl egentligen på hur mycket koffein man intar.)

nej men socker å annat skit i de... tongue

Mvh Tommy

Häst
1 099 Inlägg
19 november 2008
te_wik skrev:
DoT skrev:
expect1991 skrev:

Mvh Tommy

En normal person ska klara käka lite choklad utan att det stör sömnen. tongue

Än är inte den sista idioten född..

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 november 2008
Trådstartare
DoT skrev:
te_wik skrev:
DoT skrev:

Mvh Tommy

En normal person ska klara käka lite choklad utan att det stör sömnen. tongue

Joo smile

Mvh Tommy

Volvoskadad
6 017 Inlägg
27 december 2008
te_wik skrev:
_Glenne_ skrev:

http://i536.photobucket.com/albums/ff32 … 081118.jpg

MVh Tommy

var glad att de är kl 8. "vanliga" byggarbetare börjar ju halv 7

Jonas

Sök