15 november 2008
Trådstartare
Tjenixen! Som många av er säkert vet så är jag ute och letar mig en förstabil nu.. Har kikat på några supra MKIV´s bla.. mycket fina bilar!
har även kikat lite på BMW e36 M3 som jag tycker om sjuukt mycket... hade dock bestämt mig för att köpa en turbo bil så man kan trimma lite lättare ... exempelvis Audi s2/Rs2 , supra mkiv..
Frågan är bara då, är det Riktigt dyrt/svårt/krångligt att turbo konvertera en M3 e36 så man får ut kanske 600hk ? Isof vilken summa pratar vi om?
Krävs det år av erfarenhet för att göra en bra Turbo konvertering? - I besiktning, är det krångligt att återställa allt så den går egenom -vad finns att göra vid en besiktning?
Sen ang 3,2L motorn och 3,0L motorn, jag vet att 3,0an (gjutjärn) håller bättre än 3,2an (alu), men är det stor skillnad? håller inte 3,2orna för något alls, kanske till och med problem med motorras vid orginal effekt?
.. antar att jag inte lär gå i turbo tankarna den första sommaren, 286 eller 321Hk lär räcka som förstabil ett tag, fast vem vet? Vill ha lite bättre koll!
Med Vänlig hälsning!
David Andersson
Har sökt runt och kollat lite, men ej hittat all fakta!
Senast redigerat av Dawe_A (15 november 2008)