2541
Sök

Vw Passat 95 - Motorhaveri!?

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
18 december 2008
Hade du bytt eldelen i t-låset? Verkar inte som att lägena stämmer i den på det som du beskriver.
Hade liknande symptom och det brukar vara rätt så vanligt fel på äldre vw:s

14 Inlägg
18 december 2008
Trådstartare
har inte bytt nåt i tändningslåset. vad innebär eldelen? måste man byta hela rattlås m tändning eller är det en mindre lättåtkomlig del? (el är överkurs för mig)

nu  har jag bytt ut alla tändkablar, men felet kvarstår. är det bara att byta tändspolen som är kvar då?
tror oxå att jag ev har nåt jordfel, för säkringen går så fort jag vrider upp kupéfläkten till 4an, kan det felet höra ihop m felet vid tändspolen?
tänker om det är ett jordfel som går att fixa utan att behöva köpa ny tändspole för 1500spänn?
Senast redigerat av Marnar (18 december 2008)

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
18 december 2008
Bakom själva rattlåset så sitter en liten eldel som brukar kunna gå sönder. Man får plocka bort ratt, kåpor runt, spakarna och sen själva rattlåset.

Denna delen: http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp … yType_ID=1

Är en del pyssel att byta den som sagt. Man får ta bort en extra splineshylsa som sitter på rattstången och den är lite svår att få bort.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
18 december 2008
det där med fläkten är nog fläktmotståndet. vanligt fel

-den satt som en fläskläpp-

14 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
åh fy fan, NU GÅR BILEN SOM DEN SKA IGEN!
har bytt tändkablar och tändspole. TOP NOTCH!

14 Inlägg
19 december 2008
Trådstartare
tack som fasen alla för hjälpen!
Senast redigerat av Marnar (20 december 2008)

14 Inlägg
20 december 2008
Trådstartare
g-man och husmus!
följ gärna med till min nya tråd om kupéfläkten=)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=113752

1 785 Inlägg
21 december 2008
Marnar skrev:
ja precis, fel av mig, centralsprut ska det vara. please help!

Måste rätta er lite i tråden. Insprutningen du har på din ABS motor heter "Monotronic" även kallad "elektronisk förgasare" den har endast 1st spridare centralt. Denna är placerad strax ovanför spjället i spjällhuset

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Sök