3259
Sök

ang biltemas fälgar 17"

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
17 november 2008
Varför inte använda knappen som heter SÖK

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=77086

Där har du en tråd med folk som testat fälgarna.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

354 Inlägg
17 november 2008
Finns betydligt mer prisvärt att få tag på än biltemas grejer..

2 751 Inlägg
17 november 2008
www.molway.com där har du 17" som e liiite dyrare än biltema, men bättre och större utbud

Who Djaa bless no man curse

354 Inlägg
17 november 2008
n0b0dy_ skrev:
www.molway.com där har du 17" som e liiite dyrare än biltema, men bättre och större utbud

molway är kanonbra,, tänkte skriva det förut, men kom inte på vad det heter.. =P

KHRacing
17 november 2008
Tommyl skrev:
Det är väll Aez som tillverkar fälgarna om jag inte kommer ihåg helt galet, sen tror jag inte det är några problem alls att köra med dom fälgarna.

Bra inlägg. smile

Avstängd
386 Inlägg
17 november 2008
Jag tror inte att det är nått större problem med fälgarna mycke av obalansen beror på däcken och inte alltid på fälgarna som många tycks tro. Tar du tex en billig fälg och ett billigt japandäck så e det klart att det kan bli obalans. Jag har jobbat på däckfirma så jag vet vad jag pratar om. Tycker du gott och väl kan köpa biltemas fälgar, för köper man nytt så har man garanti och det har du inte om tex köper begade på blocket. Köper du beg så kan du få fälgar som är skeva eller nått och sånt är svårt att se med blåtta ögat och man brukar inte provköra fälgar som du kanske gör med en bil. Mvh Tomas

671 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
mm då ska jag köpa dom på vårsidan. men vad står et hål för.

Random Hero
4 047 Inlägg
17 november 2008
inga problem med dom fälgarna, känner 2 st som har några av deras modeller, inga problem me balansering eller färg, o dom har gått i salt o blivit tvättade me stark fälgtvätt.

Dog food lid. Backwards

518 Inlägg
17 november 2008
"et hål" antar att du menar hålbilden - hur långt mellan bultarna tex 4/100 = 4 bultar 100mm mellan bultarna

sen har du et som inpressningsdjup också å det menas med hur fälgen hamnar på bilen inåt eller utåt till. för hög et så kommer fälgen för långt ut å skrapar i skärmkanten , för låg kommer den för långt in.

det finns såklart tabeller där man ser om den fälgen passar ens bil eller inte.
Senast redigerat av Karl-Bertil (17 november 2008)

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

\m/(><)\m/
742 Inlägg
17 november 2008
Karl-Bertil skrev:
"et hål" antar att du menar hålbilden - hur långt mellan bultarna tex 4/100 = 4 bultar 100mm mellan bultarna

sen har du et som inpressningsdjup också å det menas med hur fälgen hamnar på bilen inåt eller utåt till. för hög et så kommer fälgen för långt ut å skrapar i skärmkanten , för låg kommer den för långt in.

det finns såklart tabeller där man ser om den fälgen passar ens bil eller inte.

Tvärtom med et-måttet så blir de rätt tongue
Senast redigerat av isso (17 november 2008)

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

671 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
mm kollade på molways ia poison 086 som jag vart helt såld på. men frågan är hur dom ser ut på min saab. men snygga var dom jävlar i min själ

13 Inlägg
17 november 2008
Har haft en Golf som "bruksare" och köpte Biltemas fälgar till den. Hade både sommar- o vinterdäck på dessa fälgar o körde ca 5000 mil utan vare sig obalans eller lacksläpp !! Märk väl att jag valde däck av god kvalitet med tanke på balansen!! Köp billiga Kina-däck o risken för obalans ökar avsevärt....
Så min erfarenhet av dessa fälgar e god. Lyssna inte för mycket på folk som "hört" en massa utan hör med dem som använt grejerna !! Gäller inte bara denna tråden utan allt annat oxå...

Have a nice day !!!

KHRacing
17 november 2008
ET är hur långt in från centrum på fälgen som fälger sitter emot navet, inget annat

hålbilden är något helt annat, ex: 4x100

sedan har man centrumhålet som okså helst skallpassa, annars kan man montera sådana plastringar

4 637 Inlägg
17 november 2008
karlsson_1984 skrev:
ja man får hoppas på det. man kan ju köpa lite dyrare däck istället som väger upp det hela

Dyrare däck hjälper kanske inte. Däremot är märkesdäck för det mesta ett bättre köp när det gäller livslängd, säkerhet och komfort så det bör du köpa ändå. Obalans=bilslitage som kan bli dyrt.
Senast redigerat av EmilHammarlund (17 november 2008)

4 637 Inlägg
17 november 2008
skalmanen skrev:
Finns betydligt mer prisvärt att få tag på än biltemas grejer..

Dagens klokaste inlägg!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
17 november 2008
Asså, bra och bra, frågan är om du tycker dom ser bra ut och att dom passar, Resten går att ordna.
Te.x Färgen släpper? Det går att ordna.
Obalans i fälgen? Köp bättre däck.
Däremot om fälgen är oval så har du bara otur. Men tror inte ens dom säljer iväg fälgen om den är det.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

470 Inlägg
17 november 2008
Hade svart lackerade 17 tummare  från Biltema på min silvriga Sierra.

Bara att kolla in funkade perfekt och var riktigt snygga på den bilen med smile

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

OUTLAW1
18 november 2008
mjukismagnus skrev:
Hade svart lackerade 17 tummare  från Biltema på min silvriga Sierra.

Bara att kolla in funkade perfekt och var riktigt snygga på den bilen med smile

lackade du om dom själv??vilken färg använde du då??

funderar på att köpa looss en uppsättning till sommaren...

3 059 Inlägg
18 november 2008
Här har du info om ET och bultcirkel.

http://www.dackgrossisten.se/i5.aspx

Navhålet ska ju också stämma.. för litet går ju inte på bilen och skulle det vara för stort finns det navringar att köpa.
Senast redigerat av Smajly (18 november 2008)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 november 2008
Jag skulle då personligen inte gå in på biltema att köpa fälgar..Hellre molway, buthjul eller gummihuset.se isåfall.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök