Letar efter gasfjädrar till bakluckan på min eclipse! Vågar inte kolla på mitsubishi eftersom där får man säkert punga ut med en förmögenhet!!! Fick tipset att kolla biltema... men där fanns inget som passar! Dvs där fanns fjädrar som skulle passat men de var helt för korta! JAg behöver fjädrar som är ca 82-88cm långa och dessa var endast 55cm.
Som sagt så brukar de inte kosta miljarder på original, annars kolla mekonomen, de kan i många fall hitta originalspec, eller beställa efter mått och tryck från valeryd eller nån annan leverantör.
Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Till min Eclipse så köpte jag ett par gasdämpare på Biltema och modifierade dom. Kanske går att göra något liknande till din bil. Och att köpa gasdämpare på Mitsubishi är svindyrt vad jag har hört, har inte själv kollat där men har hört att dom tar runt 400-500kr/st :S Men som sagt så vet jag inte om dessa uppgifter stämmer
"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan"
Jag vill gärna ha dem kompletta med rätt fot och rätt ovandel/led! Grejen e ju att jag hittat exakt likadan på biltema men de är typ 30cm för korta! Grrrrrrr.... hehe