2358
Sök

Volvo 850 (orginal ljud)

12 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
Hejsan, till att börja med är jag helt ny på det här men jag tänkte att om man kan få lite hjälp från några erfarnare så kanske man kan lyckas att få till något skoj.

Nu är det så här att jag skulle vilja trycka in ett slutsteg i min 850 (för att sedan kunna koppla till bas). Jag har i nuläget en stereo med gigantisk front, kan ju nämna att det är en 94:a om det är till någon hjälp.

http://www.dtmpower.net/forum/attachments/non-bmw-vehicles-sale/34246d1181243890-fs-1997-volvo-850-t5-wagon-sale015.jpg

Ungefär den modellen fast utan cd läsare då det finns en cd-växlare i bagageluckan.

så nu undrar jag,

1. är det möjligt att koppla ett slutsteg samt behålla cd-växlaren?
2. om ja på fråga 1 - är det svårt att koppla. bra att veta med tanke på hur ny jag är gällande detta.

tack på förhand!

137 Inlägg
17 november 2008
lättast är om du plockar ur cd och tittar om du har en ingång som det står amp på, och givetvis att inget är kopplad till den. Men om den är tom så behöver du en sådan kontakt och då kan du koppla en baslåda.
http://www.bilradiohuset.se/sv/article/442/volvo_a1

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

329 Inlägg
17 november 2008
Nismodea skrev:
lättast är om du plockar ur cd och tittar om du har en ingång som det står amp på, och givetvis att inget är kopplad till den. Men om den är tom så behöver du en sådan kontakt och då kan du koppla en baslåda.
http://www.bilradiohuset.se/sv/article/442/volvo_a1

och har du inte det så kan du även köpa en hög nivå omvandlare och ta från bak högtalarna.. beror på vad man är ute som sagt men fungerar om man bara vill ha en bas låda och inget utöver det vanliga..

http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … prodid=628

lite bättre variant om du inte orkar dra remote kabel också :-)
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … rodid=2171

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

12 Inlägg
17 november 2008
Trådstartare
tack för snabba och bra svar smile

dock undrar jag fortfarande om det går att ha kvar cd-växlaren. känns ju inte så där skoj att lyssna på radio eller kassettband big_smile

329 Inlägg
18 november 2008
klad skrev:
tack för snabba och bra svar smile

dock undrar jag fortfarande om det går att ha kvar cd-växlaren. känns ju inte så där skoj att lyssna på radio eller kassettband big_smile

klart du kan ha kvar den....

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

12 Inlägg
18 november 2008
Trådstartare
okej, bra. var bara orolig att det skulle gå via samma kabel eller ngt liknande. smile

Fölkesberg
163 Inlägg
10 mars 2010
Tar upp denna gamla tråd... sorry,,, Men min vän har en 850 med likadan stereo som den på bild, Hur gör man för att bygga om panelen så man kan ha en vanlig eftermarknads stereo ??? Tacksam för svar smile

Mvh // Charlie

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 mars 2010
Tbtommy skrev:
Tar upp denna gamla tråd... sorry,,, Men min vän har en 850 med likadan stereo som den på bild, Hur gör man för att bygga om panelen så man kan ha en vanlig eftermarknads stereo ??? Tacksam för svar smile

Mvh // Charlie

aningen köper han den 2 din som är original storleken eller så går han till volvo och beställer 1 fack så hålet blir 1 din för en vanlig 1 din cd spelare tex..

finns säkert dessa fack på bilar på skroten med .. men bara lalla in på volvo och beställa annars som sagt finns över allt typ.

Fölkesberg
163 Inlägg
10 mars 2010
MrEricsson skrev:
Tbtommy skrev:

Mvh // Charlie

aningen köper han den 2 din som är original storleken eller så går han till volvo och beställer 1 fack så hålet blir 1 din för en vanlig 1 din cd spelare tex..

finns säkert dessa fack på bilar på skroten med .. men bara lalla in på volvo och beställa annars som sagt finns över allt typ.

Har ett par 850 bilar ståendes hemma så är bara att plocka ut facket och sätta in det där och i med en metallram, köpa kabelomvandlare och börja lira ??? smile))

560 Inlägg
10 mars 2010
Jepp, enklare blir det inte big_smile

Tbtommy skrev:
MrEricsson skrev:
Tbtommy skrev:

Mvh // Charlie

Har ett par 850 bilar ståendes hemma så är bara att plocka ut facket och sätta in det där och i med en metallram, köpa kabelomvandlare och börja lira ??? smile))
Senast redigerat av jimmyostrom (10 mars 2010)

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Fölkesberg
163 Inlägg
10 mars 2010
Tackar så mycket..smile Då blir de lite meck i helgen då smile)!!! Tackar för enkla och snabba svar..!!!

Sök